Základní informace
My zajistíme průvodce, itinerář i organizaci celé výpravy. Vy si můžete vybrat jednu z destinací, kam už výpravy a expedice pořádáme, případně si zvolit destinaci zcela novou - dle Vašich představ.
Jet můžete s vlastním terénním vozem nebo si u nás zapůjčit TOYOTU, na výpravy pro ATV čtyřkolku Yamaha...
Doposud byl v nabídce jen kalendář expedic do vybraných lokalit s předem stanoveným termínem. Nyní máte další možnosti, sami si vybrat jednu z destinací, kde už se expedice realizovaly a přizpůsobit
si termín vlastním požadavkům, případě požadavkům party, kterou dáte sami dohromady.
Nebo si prostě zvolíte vysněné místo novou destinaci a my připravíme v případě, že to bude do dané lokality možné expedici na míru.
Jet můžete vlastním terénním vozem/SUV, případně ATV nebo pro Vás máme připraveny k zapůjčení teréňáky TOYOTA LAND CRUISER
v kompletní expediční výbavě, u výpravy pro čtyřkolky ATV Yamaha Grizzly 700 na zimu i s pásy Tatou. Samozřejmě, že u destinací, kam se přepravujeme letecky, zajistíme zapůjčení terénních vozů na místě.
V případě, že jste pouze jedna posádka, není problém se přidat ke skupině, která se dává dohromady pro vybranou destinaci na jeden termín, který bude předem stanoven.
Termín uzávěrky přihlášek je u výprav-expedic s vlastním vozem vždy 30 dnů před konáním a u výprav-expedic s leteckou přepravou se zapůjčením vozu 60 dnů před konáním.
K účastnickému poplatku, který zahrnuje offroad-průvodce, itinerář a organizaci výpravy-expedice, je nutné připočítat samotné náklady na cestu, které obsahují (náklady jednotlivé posádky na PHM,
stravu, poplatky za kempy a ubytování, vstupy, atd. případně letenky a půjčení vozu v dané zemi) a jsou vždy vyčíslenu u příslušné destinace.
Tedy každá výprava-expedice Vás bude stát účastnický poplatek + náklady na cestu.
K tomu je třeba připočítat v případě, že nepojedete vlastním vozem pronájem vozu viz půjčovna.
Říkáte si, to by bylo něco, ale můžu vlastně jet úplně bez zkušeností s jízdou v terénu...?
Můžete, ale v případě, že nemáte žádné zkušenosti, je třeba na to upozornit (součást přihlášky). Po základním zaškolení, budete zařazeni do čela skupiny, aby Vám mohl průvodce poradit a sledovat jak
si vedete. I lidé, kteří mají řadu let terénní vůz často nemají zkušenosti s jízdou v terénu. Všechno je jednou poprvé a tak i Ti, kdo mají zkušenosti s jízdou v terénu najedno stojí před písečným dunovým
polem, před kamenitou pouští, strženou cestou, brodem řeky a i pro ně je to poprvé. A právě od toho je tam off road průvodce, aby vysvětlil, jak se pohybovat s vozem a najel jako první stopu. V případě,
že si nebudete jisti, projede obtížný úsek průvodce za Vás.
Několik obecných informací k pořádaným expedicím a ostatním akcím
1. Účastníci
expedic se účastní 4-8 vozidel dle povahy expedice, ty se rozdělují na:
- Offroadexpedice - pro vozy vybavené, nejlépe upravené pro jízdu v terénu s terénní redukcí, doporučeny pneu AT nebo MT dle povahy akce, naviják, spodní krytí vozidla - těchto akcí pořádáme nejvíce (organizační vozidlo je Toyota Landcruiser 105 4,2TDi - pneu 35/12,5 R15, expediční výbava)
- SUV výpravy - pro vozidla s ale i bez terénní redukce, obvykle vhodné i pro rodiny s dětmi
- ATV/QUAD výpravy - pro čtyřkolkáře, quady lze i zapůjčit, akce jsou pro čtyřkolky s pohonem 4x4
- Poznávací výpravy - akce, které jsou dle povahy buď vlastním vozem nebo do vzdálenějších destinací letecky a v místě zapůjčeným vozem
2. Odjezdy
Dle druhu a povahy akce, případně návazných výprav. Obvykle odjezd v sobotu z Prahy hromadně v ranních hodinách s možným připojením účastníků během cesty.
3. Vybavení vozidla
V příloze je seznam doporučeného vybavení pro všechny povahy pořádaných výprav.
4. Prohlídka aut
Doporučuji všem předexpediční prohlídku auta - zejména oleje,filtry, ložiska kol, brzdy, funkčnost uzávěrek dif., kontrola navijáku apod.- v případě zájmu zajistí organizátor.
5. Pneu
Všichni účastníci povinně hrubé obutí AT nebo MT !!!! dle povahy akce - bez výhrad, vč. min. jedné rezervy!
6. Ubytování
Obvykle se spí ve volné přírodě ve stanech(střešní stan možno zapůjčit) - ve střešních stanech, ve vozidle nebo ve stanu na zemi. Ubytování v kempech, hotelích či penzionech je pouze v ojedinělých případech - podle destinace, případně momentální situace v průběhu akce.
7. Dokumenty
V případě nutnosti specielních dokumentů pro jednotlivou výpravu toto zajišťuje organizátor na náklady účastníka. Obecně je nutné mít do zahraničí platný pas alespoň 1/2roku, mezinárodní řidičský průkaz, technický průkaz k vozidlu, kopii velkého technického průkazu, kopii pasu, mezinárodní očkovací průkaz s vyznačením vlastní krevní skupiny, ověřenou plnou moc k užívání vozidla v AJ, pokud alespoň jeden člen z posádky vozidla není přímím majitelem vozu uvedeným jmenovitě v technickém průkazu vozidla.
8. Obtížnost
Obtížnost, nutné vybavení vozidla:
1jednoduchý terén, vozidla 4x4 i bez redukční převodovky, pneu doporučeny AT
2lehký offroad, vozidla 4x4 s redukční převodovkou, pneu minimálně AT, pružná kurta (pro Island a Tagliamento nutné zvýšené sání)
3těžší offroad, vozidla 4x4 s redukční převodovkou, pneu MT, vyprošťovací doplňky, doporučen naviják a uzávěry diferenciálů
9. Trasa
Dle jednotlivých expedic - vždy část po již najetých cestách a část "hledání vhodné cesty vytyčeným směrem" za spolupráce všech účastníků.
10. Typ vozu
Dle typu expedice - vozidlo s terénní redukcí nebo bez, s terénními pneumatikami - vozidlo možno zapůjčit.
11. Strava
Z vlastních zásob (obvykle lze min 2x dokoupit v průběhu expedice).
12. Program (přibližný)
8:00 budíček 9.00-10.00 odjezd, 10.00 - 12.30 putování vozidlem, 12.30-13.30 oběd v přírodě, 13.30-18.00 putování vozidlem, po 18.00 večeře a volná zábava u ohně
13. Doporučená výbava
Žijte OFFROAD :)
Časté dotazy
1. Mám vhodné vozidlo na tuhle cestu? Pro sichr se zeptám?
- mám vozidlo s terénní redukcí bez úprav - je to dost ? …………………pro expedice označené "offroad" není třeba nic víc, jen obutí pneumatik "AT" či "MT" je vhodnější- pro některé akce povinné!, vhodné je také oplechování spodku vozu
- mám vozidlo 4x4, redukční přídavná převodovka, uzávěrka zadního diferenciálu - je to dost ? ………………………optimální technické vybavení vozidla pro jakoukoliv expedici
- mám vozidlo 4x4, redukční přídavná převodovka, mám elektronické řízení jízdy v terénu - je to dost ? ………………………plně vyhovující technické vybavení vozidla pro jakoukoliv expedici
- mám vozidlo SUV 4x4 bez redukční přídavné převodovky - je to dost ? ……… pro expedice označené "SUV" není třeba nic víc, jen obutí pneumatik "AT" je vhodnější
- mám automatickou převodovku ……………..jakýkoliv typ převodovky automat/manuál je možný
- mám vozidlo 4x4, pneumatiky "MT", manuální převodovka, redukční přídavná převodovka, uzávěrka zadního, předního, případně mezi nápravového diferenciálu, mám naviják, krytí podvozku, pevnostní přední i zadní nárazník, pevnostní prahy, zvýšené sání, střešní stan, přídavnou nádrž na PHM, nádrž na vodu - je to dost ? ………………………ano toto je naprosto kompletní možné vybavení vozidla pro jakoukoliv expedici
2. Celou dobu expedice budeme úplně mimo civilizaci ?
- doplňování jídla - máme mít zásoby na celou dobu nebo je možné dokoupit ? A dokupuje se ?...............vždy lze dokoupit nejpozději po 3 dnech
- je možné počítat s ohněm-táborákem (dřevo??) nebo jenom vařič ?........................vaří si každý sám na vařiči, pokud místo kempování umožňuje a pokud je tam dřevo, dělá se oheň k večernímu posezení
- voda - na mytí i pití - mám mít obojeho taky zásoby na celou dobu nebo je možné doplnit ?.................vodu bude možné doplnit, jinak v organizačním voze je 70 litrů, kdyby někdo neměl
- nafta (ujedu tak 800km na nádrž po silnici, v terénu to vidím na 400-500km). Jaká je celková délka trasy ? - kanystry si vezmu, ale kolik ?..........celková délka trasy je velice rozdílná, podle druhu expedice a zejména destinace……………..v organ.voze je přídavná nádrž na 180l nafty, pro případ potřeby někoho z účastníků - na výpravách po Evropě kanystry nejsou třeba, mimo Evropu jsou nutné
3. Jak se řeší hygiena ?
- záchod - porost okolo cesty nebo to má nějaké sofistikovanější řešení ?..........................tak jak každý umí:) - v přírodě , doporučujeme vozit viz http://www.biobag.cz/index.php?_i=produkty&_p=wc#produkt
- osobní hygiena - někde potůček-jezírko … nebo kanystr s vodou … nebo nějaké lepší řešení ?......................snažíme se kempovat alespoň 1x za 2 dny u potoka, říčky, jezera či moře, u některých výprav se spí jednu až dvě noci v penzionu nebo hotelu - podle náročnosti průběhu akce a stavu účastníků
4. Noclehy ?
- celou dobu budeme mimo civilizaci nebo je tam po cestě nějaká horská turistická chata ?.......................spíme téměř vždy venku - střešní stan, auto, stan na zemi- jak kdo má, půjčení střešního stanu lze zajistit, u některých výprav se spí jednu až dvě noci v penzionu nebo hotelu - podle náročnosti průběhu akce a stavu účastníků
- je možné postavit stan nebo je to kvůli terénu nemožné ?................vždy je možné spát ve venku ve stanu na karimatce
5. Počasí ?
- jaká bývá tak teplota touto dobou ? Nebo možná lépe - jak vysoko se budeme +/- pohybovat ?.......................liší se dle destinace a ročního období, obvykle jsme v horách, vždy nad 1000m, někdy vyjedeme až nad 3000m - jsou to hory, počasí se může měnit i výrazně - je třeba počítat i se zimou a studeným větrem, v noci může být i těsně nad nulou, výjimečně i pod
6. Kolik nás pojede?
- myslím ostatních aut ?.....................celkem vč. organizačního 4-8 vozů - dle povahy expedice
7. Pokud se účastním expedice, jedu dfkt. podle zákona s cestovní kanceláří?
- ......................... námi poskytované služby jsou službami dle Živnostenského zákona č.455/1991 Sb.paragr.25 odst.2 - 71. Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu. Dle zákona č.455/1991 Sb. nejsme cestovní kanceláří, neorganizujeme zájezdy, ale expedice, neboť v rámci našich služeb nenabízíme společně s naším programem ani ubytování ani dopravu, což je pro služby společností se statusem cestovní kancelář, dle zákona, podmínkou.