Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Transylvánie

(10.5. - 18.5.2002)

18.5. Po včerejší super off-roadové trase jsme dorazili do tábora po 23. hodině. Ráno jsme s překvapením zjistili, že v údolí na cestě 10 metrů od nás probíhá od 13 h rallye. My musíme dorazit do 13 h do Baia Mare, kde přebíráme partu z Čech. Když kolem projíždí policejní vůz uzavírající trasu, vyrážíme s našim Patrolem v závěsu za ním. Držíme se ho 2 km, pak zastavuje a my zjišťujeme, že vjíždíme do startu RZ v protisměru - nelíbí se jim to ! Po dohodě s organizátory je Patrol vpuštěn na RZ. Náčelník
17.5. 19 h - jsme 400 m pod hřebenem a zastavuje nás 2-metrová bariéra sněhu ve výšce 1769 m. Sice jsme nedobyli vrchol, ale objevili jsme jednu z nejhezčích cest. Náčelník
17.5. 14.45 h - dnes poprvé hezky. Jsme na zasněžené cestě ve výšce 1652 m n.m. Jedeme pod vrchol nejvyšší hory Rumunska - je to paráda. Na hřeben tak 800 m. Zdar
16.5. 15.40 h - tak jsem bohužel musel "zatroubit na ústup" - na horu ke hřebenu se dostal "Dědek" s Defendrem - na bahnité cestě se projevila jeho výhoda v nižší váze.
16.5. 11.30 h - do teď bez signálu. Včerejší celodenní déšť nás zastavil - cesty jsou silně podmáčené. Večer nalézáme kamennou cestu a spíme v lomu. Ráno je jasno, a tak vyrážíme po cestě vzhůru. Zastavuje nás lavina, která utrhla cestu. Jdeme do toho ! Navijákem nahoru a jistit kurtou, ještě čekáme na průzkum, zda cesta někam vede. Bilance - zatím postavena jedna sjízdná "brutalja" a cca 25 km nádherné trasy po hřebenech. Zdar Náčelník
14.5. 17 h - blížíme se k vytyčenému bodu - ještě jedno údolí, ale nemůžeme se do něj dostat. Bilance škod: LC73 2x boční průraz pneu, teď udělal jednu pneu Jindra. Náčelník
14.5. 12 h - jedeme po zelených hřebenech - je polojasno, ale zatím neleje. Pokračujeme po vytyčené trase, teď Rozporky - taková malá Parva. Zdar Náča
13.5. Tak se včera naplnila na plno náročnost stavění - po obědě začalo pršet a vydrželo to až do 10 h. Aby toho nebylo málo, cesta se změnila v "potok do Suplae", ale není to poprvé a přesto že má přes 4 km, tak cestu zdoláme. Ve 20 h rozděláváme tábor přímo v "potoce". Ráno slunce - jdeme do něj a ve 13 h jsme venku. Náčelník
12.5. 13.30 h - Už jsme na hřebenu ve výšce 1134 m. Stará cesta je víc než akční sjezdy 40% a žene se k nám bouřka. Musíme prořezávat cestu, jde to pomalu. Náča
12.5. Přípravná skupina dorazila včera v 21.00 na Rumunskou hranici a ve 23.30 kempujeme. Ráno slunce, vyrážíme stavět.

Tak tahle to vypadá, když se staví nová trasa. První den užasné počasí a narážíme na pěknou cestu, pak cesta končí a musíme se prořezávat starou zarostlou cestou. Ta nakonec ústí do potoka, kde jsme nuceni i nocovat. Celý den trvá než se proklestíme potokem, ale pak už nám počasí přeje a objevujeme spoustu zajímavých cest, které je nutné pospojovat. Poslední den objevujeme cestu na Pietrosul, je to paráda a i když je to spousta dřiny, stojí to za to.