Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Španělsko - Andalusie   >   Archiv expedic

ŠPANĚLSKO - ANDALUSIE - Archiv expedic

Maroko

Maroko - ATV

(18.11. - 30.11.2014)

28.11. Tak kluci zdárně po velikých peripetiích při cestě na letiště odletěli a my jsme na cestě přes Atlas směr Evropa. Tak zase příští rok. Pravděpodobně hned na jaře. Duny jsou prostě zážitek!
27.11. Včera jsme nádherně pojezdili, celé dunoviště jsme přejeli tam a zpět, k večeru byl písek již docela proschlý, ten větřík co fouká to vysychání hodně urychlil. Během dne jsme několikrát potkali Kamaz, který zde trénuje celý týden na Dakar. Moc pěkná podívaná, co ten sedmitunový kamion zvládne. Dneska se ještě jdeme dopoledne jen tak trochu projet, poledne balení a po obědě kluci vyrážejí zpět na letiště. Letošní "surfování" se čtyřkolkami na dunách bylo kvůli silným dešťům naprosto odlišné, než jak jsme za ta léta, co sem jezdíme, zvyklí.
26.11. Ráno azuro a teplo, vyrážíme tedy hned ráno na dony, dnes je přejedeme po celé délce. Uvidíme, jak to půjde, jak bude písek po těch deštích prosychat.
25.11. Dnes jsme ráno vyrazili na "výlet" . S Romanem jsme vzali i holky do tandemu a jeli se podívat na doly domorodců - prasklina po zemětřesení, ve které domorodci hledají minerály a drahokamy. Dorazili jsme tam v době, kdy měli napilno a tak jsme měli možnost vidět, jak bez jakéhokoliv jištění a ochranných pomůcek lezou do úzké štěrbiny několik desítek metrů hluboko - jen lano kolem pasu zavěšené na kladce na trojnožce na otvorem. Neuvěřitelné, co je možné ve 21. století. Pokračovali jsme po Hamadé mezi skalisky až ke staré opuštěné studni. Tam byla svačina a pak po vyschlém jezeře, ale nyní rozbahněném po silných deštích v minulých dnech, zpět spátky do kazby. K večeři co jiného, než výborný hovězí tajin. Dnes už nepršelo. Zaplať pánbůh.
24.11. Ráno slunce, vypadalo to, že deštivé počasí skončilo. Teď v poledne sedíme v oáze ve stanu v bundách, schovaní před silným deštěm, je to neuvěřitelný - na Sahaře, v promáčených písečných dunách - to je tady počasí! Máme objednaný tajin, snad déšť ustane. Písek je ale tak promáčený, že bude prosychat minimálně týden. Bohužel na sypký písek můžeme letos zapomenout. Zdravíme všechny domů. KG
23.11. Kluci dorazili na čas, vyrazili jsme a těsně za Marakéší nás zastavila povodeň přes silnici. Policisté nám zjistili průjezdnost přes pohoří Atlas a my jsme se otočili a vyrážíme jiným směrem, máme to 700 km. Po 2 hodinách končíme opět u divoké řeky ženoucí se přes silnici. Už byla noc. Další policisté nám vysvětlili objížďku. 20 km mezi zavlažovacími kanály nám trvalo 2 hodiny - celou noc na neděli jsme objížděli celý Atlas kvůli povodním. Nakonec 20 km před cílem musela ještě organizační Toyota protáhnout zapůjčenou nenastartovanou Dacii s klukama čtyřkolkářema na kurtě kilometrovým brodem. Tolik vody, takové počasí tu místní dlouhá léta nezažili, všechno je tu na Sahaře pod vodou. Teď dáváme k večeři hovězí tajin, po večeři juice s vodkou, snad bude zítra slunce a jasno.
22.11. Odpočinek v hotelu v Marakéši, přebalení aut, jedno auto vrátit, druhé zase půjčit. Čekáme teď na kluky, až večer přiletí z Evropy.