Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Španělsko - Andalusie   >   Archiv expedic

ŠPANĚLSKO - ANDALUSIE - Archiv expedic

Maroko

(15.4. - 6.5.2007)

6.5. 7.00 hod. - Včera večer jsme dorazili kolem 20 hod. na Erg Chebbi, k našemu starému známému Hassanovi do jeho hotýlku Kasbah Le Touareg. Nakonec se Kilarova Toyota umoudřila a dojela po svých a hydro-měnič posílají z Prahy. Cestou bylo vidět, že všude na severu hodně pršelo, mnohde jsme projížděli ouedy s vodou. Teď jsme se vrátili s Laďou z východu slunce z hrany 100 m vysoké duny, kde je nejlepší rozhled. Ostatní ještě dospávají dlouhou cestu. Do včerejška tady lilo, ještě jsem neviděl písek tak mokrej. Za Hassanem je jezerou, jak v zimě. Ale říkal, že se to pročistilo a začnou pařáky, měl pravdu - ráno bez mráčků! Začíná nám čtyřkolkářský pobyt v písečném ráji!!! Konečný stav je šest jezdců a stroje - 3x Kodi, 1x Grizzly a 2x Bombardier. Zdar Náča
5.5. 12.00 hod. - Tak včera dojel Miruna s Defíkem a Kilar s LC, neboť na vlecích mají 6 čtyřkolek. Přechod marocké hranice trval 2 hodiny. Pak jsme vyrazili směr Mekneš, bohužel po 100 km odešel na Toyotě hydroměnič. Tak jsme měli prodloužený přesun do pěti do rána. Teď jsme dopoledne řešili servis, teď konečně vyrážíme směr Erg Chebbi, zatím vše podle plánu. Zdar Náča
3.5. Včera proběhla návštěva Marakéše. Večerní divadlo na náměstí Jamaa El Fna patří k "povinným", i když na můj vkus příliš komerčním zastávkám. Zato večerní traffic, tedy na dvouproudové vozovce tři proudy vozů, mezi tím koňské povozy a za všech směrů jedoucí Babety a skútry to je adrenalin !!! Teď už se přesouváme do Asilahu po prázdných dálnicích, které lemují policejní hlídky, protože pojede král. Zítra už jen přesun na hranice, kde celá parta odjíždí domů a já si přebírám 4-kolkáře. S nimi hned valíme na Erg Chebbi. Zdar Náča
1.5. Jsme v Essaouire, přímořském městečku surfařů a Boba Marleiho. Je to tu jako "dredová pohoda". Zítra dopoledne relax na pláži a odpoledne směr Marakéš. Zdar Náča
30.4. 16.00 hod. - Tak jsme právě na plážích BLANCHE a valíme do bivaku - pevnosti Fort BouJerif. Strávili jsme dva dny u Atlantického oceánu na opuštěných plážích Blanche. Večer jsme se u táboráku rozloučili s Marokem bez civilizace. Vede tam cesta korytem řeky, odtud 25 km po pláži, ale pozor je při odlivu, jinak je výška hladiny až 2 m. Teď už nás čeká jen přesun po aslfaltu na sever. Zdar Náča
29.4. 12.00 hod. - Jsme na kávě a Berber Tee ve městečku GUELMIN. Máme za sebou 300 km přesun po asfaltu, ještě 70 km a pak 30 km terénem na Plage Blanche náš nejjižnější bod výpravy a od zítřka pak jen na sever. Budeme 2 dny mimo signál, tak další info až 1.5. Zdar Náča
28.4. 17.00 hod. - Právě jsme dorazili do městečka Tata, sprchy jsou v obležení. Někdy není ta civilizace zas tak špatná. Zdar Náča
28.4. 12.00 hod. - Tak jsme po dvou dnech dorazili opět na signál. Máme za sebou přejezd severního cípu západní Sahary. Bylo to víc než náročné, neboť včera od rána do odpoledne řádila písečná bouře. Písek mám všude, když říkám všude, tak všude - i tam! Všichni to zvládli na jedničku a užili jsme si fajn dva dny terénem v poušti. Teď jsme dorazili na asfalt, všechny posádky i stroje jsou OK. Teď nás čeká přesun do městečka Tata, kde bude po dvou dnech sprcha a my odpískujeme auta i sebe. Zdar Náča
27.4. 8.00 hod. - Počasí stále dělá věci, na které nejsme v tuto dobu zvyklí. Už nás stíhá třetí písečná bouře, tentokrát od Sahary. Teď jsme měli pokračovat západně z Mhamidu přes poušť jeden a půl dne, ale bouře nás asi zastaví a budeme muset do údolí hor, kde tak nefouká. Jinak jsou všichni OK, až na malé střevní potíže. Z okraje Sahary zdraví Náča
26.4. 14.00 hod. - Tak jsme zase pro dvou dnech na signálu. Projeli jsme cca 300 km pouští podél Alžírské hranice na západ. Společně jsme se shodli, že to je nejpůsobivější část Maroka - nepotkali jsme žádné vozy, jen nomády. Z obou stran hory, mezi tím duny a do černa spečené kameny. Museli jsme i dvakrát brodit, neboť voda z deštů ze severu dorazila až sem. Všechny posádky i "stroje" jsou OK, jen na Pajeru jsme opravovali přidřený brzdič. Teď míříme na jih do Mhamidu. Zdar Náča
P.S.: Jo, a mám nové jméno - v jednom z bivaků měl jeden nomád poraněnou nohu, tak jsem mu jí ošetřil a dal antibiotika, přišel jeho bratr s tím, že jsem mu zachránil bratra a jsem teď jejich bratr Mustafa - Camel Jockei.
24.4. 9.00 hod. - Včera jsme strávili celý den ježděním v dunách. Musím všechny pochválit, neboť vzhledem k tomu, jak jim to šlo včera, jsem zvolil ten nejobtížnější přejezd do oázy uprostřed a to jen podle kompasu na slepo, prostě po žádné pistě. Opět si všichni vedli na jedničku. Samozřejmě po celodenním ježdění se vyskytly i nějaké problémy - na LC 120 nevydržely příčníky Thule, a tak jsme museli nechat stan v dunách a vrátit se pro něj jiným autem. U LR Disco 2 nevydržela zadní "Chmelíkárna" - držák rezervy byl jen přibodovaný a tak vypadl i s kolem. LR Disko 3 nabrala orig. držákem navijáku, který "chyře" ční před auto při ostrém sjezdu protisvah a tak se hnul nárazník a blatník. A krom toho se jí neustále zasekává aut. parkovací brzda. Největší perličkou byla na novém RR sportu zaseklá aut. brzda tak, že při manuálním odblokování prasklo lanko k tomu určené a museli pilkou přeříznout lano u kola. Jinak všechna auta OK - zahrádku na 120 nám spravili místňáci po svém, ale drží. Dnes vyrážíme okolo alžírské hranice na západ. Zdar Náča
23.4. 5.41 hod. - Tak jsem zas Touaregem na té nejvyšší duně na východu slunce, už sem jezdím jak na ATV - čtyřkolce. Zdar Náča
22.4. 18.00 hod. - Jooooooooo!!! Tak jsem jí dal!!! Za sedm let se na nejvyšší dunu Erg Chebbi nedostal žádný teréňák v "těžké váze", kromě Hassanovy "muší" Suzuki. Já se dostal až nahoru Touaregem - miluju ho!!! Zdar "LUCKY Náčelník"
22.4. 13.00 hod. - Tak "škola mrskání po popisku" dopadla OK! Nakonec se všichni dostali do cíle dopolední etapy, samozřejmě že došlo i na lopaty a sand plechy, prostě vše co k ježdění po dunách patří. Zdar Náča
22.4. 9.00 hod. - Už máme za sebou východ slunce v 6 hod. Hra stínů byla úžasná, stejně jako vždycky. Já to nevydržel už večer a dal jsem sólo noční jízdu na tu nejvyšší stometrovou dunu. Byl to nářez !!! Zdar Náča
21.4. 19.30 hod. - Tak jsme dorazili do kasby Le Touareg k našemu starému známému Hasanovi pod 100 m vysoké duny Erg Chebbi. Dopoledne byla na obzoru písečná bouře, tak jsme místo Dakarské pisty jeli s Milutem do pouště za berbery. Byl to super trip. Zítra dopoledne "škola jízdy na písku" a pak hurá do dun. Zdar Náča
21.4. 13.00 hod. - Hláší se Náča v Touaregu od Touaregů. Máme za sebou Střední Atlas, kde nás zastihl déšť. Tím podstatně stoupla i hladina řek a tak jsme se už i brodili. Poprvé za 7 let, co se jezdíme, bylo tolik vody. Teď jsme na saharské náhorní plošině a míříme s naším přítelem Milutem k nefalšovaným Berberům v poušti. Večer dorazíme k Hassanovi pod duny Erg Chebbi. Zdar Náča
20.4. 9.00 hod. - Včera jsme společně navštívili středověkou medínu města Fesu a všechny vjemy si užili do sytosti všemi smysly. Oči těkaly po malých krámcích a dílničkách, nos vnímal pachy koželužny i oslů, kteří se o nás třeli v malých uličkách - prostě středověk v 9. století. Odpoledne jsme se přesunuli do pohoří Středního Atlasu, kde jsme tábořili v cedrovém háji ve výšce téměr 2000 m. Večer byl samozřejmě táborák a kytara, všichni jsme si to moc užili. Teď míříme na Saharskou náhorní plošinu, kde budeme tábořit v oáze Blue Meski. Zdar Náča
18.4. 21.00 hod. našeho a 19 hod. marockého času - Právě sedíme v plném počtu 24 účastníků na první společné večeři, čekáme na Tažin - místní specialitu. Přeplutí bylo trošku akční, velké vlny houpaly lodí a takřka třetině posádek bylo zle. A tak jsme netrpělivě vyhlíželi Afriku. Celnici jsme zvládli v rekordním čase 45 min. na 12 aut dost slušný. Přes pohoří Rif střídavě pršelo a i teď je ve Fesu zataženo, tak se to snad zítra vybere. Zdar Náča
18.4. 10.00 hod. - Právě se naloďujeme na trajekt. Teď už jen přeplout Gibraltarskou úžinu a jsme v AFRICE!!! Zdar Náča
17.4. 18.00 hod. - Právě jsme po 2850 km dorazili na Gibraltar. Jsme v plném počtu 12 posádek - všichni jsou v pořádku. Teď jedeme na Skálu, jak jí místní říkají a večer prohlédneme klasické anglické puby. Ráno v 8 hod. odjezd do přístavu, nalodění a hurá do AFRIKY. Zdar Náča
16.4. 18.00 hod. - Tak jsme po 2200 km dorazili k moři pod španělskou Valencii. Cestu zvládla celá parta v pohodě, teď je nás 8 a 4 auta se připojí zítra na Gibraltaru. Zdar Náča
15.4. 21.00 hod. - Dnes nám začala výprava po maroku, jede nás 12 teréňáků. Teď jsme 200 km napřed proti plánu. Zítra ještě 1000 km a jsme ve Španělsku u moře! Zdar Náča