Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Španělsko - Andalusie   >   Archiv expedic

ŠPANĚLSKO - ANDALUSIE - Archiv expedic

Maroko

(19.4. - 9.5.2004)

18.4. 19.30 hod. - Tak jsme po dvanácti hodinách jízdy dojeli do Francie k Lionu. Leje jak z konve, tak snad se to do rána vybere. Zítra vyrážíme v 6.30 hod., čeká nás 1150 km do Španělska k moři. Tam čeká devátá posádka Perry a Jerry, která vybere místo na tábor na břehu u moře. Zdar Náča

19.4. 19.30 hod. - Tak jsme dojeli do Španělska na poloostrov u Denie. Máme za sebou 1170 km. Je slunečno a táboříme přímo u moře. Zítra ráno vyrážíme směr Gibraltar. Zdar Náča
20.4. 18 hod. - Tak jsme po téměř 3000 km ujetých z Prahy dojeli na Gibraltar. Teď sedíme v PABU a pijeme Guinnese. Zítra ráno na trajekt a hurá do Afriky. Zdar Náča
21.4. 11 hod. - Právě vjíždíme na Africký kontinent ! Ještě poslední doplnění zásob v bezcelní zóně, pak hranice a směr Fes. Zdar Náča
21.4. 22 hod. evropského času a 20 hod. marockého času - Před půl hodinou jsme dojeli do Fesu. Teď jdeme společně na pravou marockou večeři. Zítra nás čeká prohlídka středověké medíny. Zdar Náča

22.4. 20 hod. - Právě sedíme společně v kempu ve středověké pevnosti v Mekneš a rozebíráme zážitky z medíny ve Fesu. Zítra dopoledne prohlídka města a pak do Atlasu. Zdar Náča

23.4. 18 hod. - Za hodinu zapadne slunce a my táboříme v cedrovém háji ve výšce 1830 m. Už máme i nanošené dřevo na táborák, večer bude pěkná kosa. Je to tu paráda, už chybí jen aby přišli Makakové. Zdar Náča

24.4. 18 hod. - Tak jsme právě dojeli do kempu Blue Meski. Sedíme pod palmami a je 28°C. Dnes jsme přejeli Střední Atlas a před námi je Saharská plošina. Zítra jedeme podle itineráře Rallye Paris Dakar. Zdar Náča

25.4. 19 hod. - Dnes jsme absolvovali RZ PARIS DAKAR v délce 160 km. Její zdolání nám hlavně ke konci dalo zabrat, ke slovu přišly i sand plechy. Jeli jsme to téměř osm hodin. Byla to paráda, za celý den jsme nikoho nepotkali - prostě jen my a poušť. Pouze několik kočovných berberů. Přijali jsme jejich pozvání a poseděli u Berber Tea. Teď sedíme pod stometrovou dunou v kempu u Hasana. Zdar Náča

26.4. 20 hod. - Tak jsme právě všichni povečeřeli pod berberským stanem a probíráme zážitky z ježdění na dunách. Byl to pro všechny zážitek, na který se nezapomíná. Nejdříve nácvik jízdy na dunách, pak jízda po dunách do oázy ukryté uprostřed "písečného moře" pod 100 m vysokou dunou. Ke slovu postupně přišly lopaty, sand plechy a na konec i naviják ! Cesta zpět nám dala zabrat ještě víc, neboť jsme museli jet proti větru. Nakonec to všichni zvládli. Zdar Náča

27.4. 13 hod. - Písečná bouře nám přerušila ježdění po dunách a museli jsme se vrátit do kempu. Teď jedeme do Erfoundu dotankovat, zítra vyrážíme na 4 dny do pouště. Když najdeme internetovou kavárnu, pošleme fotoreportáž. Zdar Náča

28.4. 8.30 hod. - Za hodinu vyrážíme, pojedeme dva dny pouští směrem na západ, nebude tam signál, tak se s infem odmlčíme. Až dojedeme k signálu, podám info. Zdar Náča

29.4. 14 hod. - Včerejsí cesta pouští podél Alžírských hranic nám dala zabrat, foukal silný protější vítr a místy nám písek úplně zavál cestu. Tábořili jsme volně v poušti, ale byla to pohoda jen do té chvíle, než přišla písečná bouře. Na to, že máme v autech pískoviště, jsme si už všichni zvykli, ale že máme písek i ..., prostě všude, nám zatím trochu vadí. Jak to tak bývá, bouře nás stmelila "v jednoho muže". Společně jsme seděli pod plachtou a zpívali za zvuku kytary. Náčelník

1.5. 13 hod. - Tak jsme právě zdolali severozápadní cíp Sahary. Dalo nám to zabrat, včera jsme se několikrát vyprošťovali, místy byl písek jemný jak mouka. Mnohdy se musel udělat vláček a podložit zapadlíky sand plechy. Do toho se opravovaly tři vozy, ale vše jsme zvládli. Teď jsme na asfaltu a míříme na Tatu. Zdar Náča

1.5. 19.30 hod. - Právě jsme dorazili do Taty, po cestě odešla Pavlovi na Jeepu vodní pumpa, naštěstí mám tažnou tyč, a tak se vezl Jeep na tyči za Borkovým Géčkem devadesátkou s větrem o závod. Z ambasády už nám přislíbili pomoc s obstaráním náhradních dílů. Zdar Náča

3.5. 12 hod. - My jsme teď na pobřeží Atlantiku a čekáme na odliv, abychom mohli přejet 37 km po plážích Blanche, které jsou při přílivu zaplaveny. Včera odpoledne totálně "umřel" Jeep - vodní pumpa. Do Agadiru ho odtáhl stařičký vyprošťovací Defender. Teď čeká v servisu, kde "nemakaj", protože je svátek Mohameda. Bohužel tam nemají ani ND, a tak začíná shánění. Zdar Náča

4.5. 17 hod. - Dnes jsme definitivně skončili s terénem, teď už nás čeká jen trasa po asfaltu - Essauira, Marakeš, Ceuta a evropské dálnice. Jeep už je odtažený v servisu v Casablance, tak ho snad dají do pořádku. Od celé party offrouďáků posílá všem co čtou naše info pozdrav Náča

5.5. 19 hod. - Tak teď sedí naše parta v Marakéši na náměstí "mrtvých", obklopeni zaklínači hadů, věštci a břišními tanečnicemi a pojídáme kebab. Zdar Náča

6.5. 18 hod. - Tak jsme v 17 hod. dorazili na hranice. Odbavení proběhlo za hodinu v pohodě. Teď už jen nakoupit v bezcelní zóně CEUTY. Pak na trajekt a hurá na Evropský kontinent. Potom 3 dny po dálnicích a jsme doma. Zdar Náča
9.5. 11.30 hod. - Tak jsme právě přejeli hranice a jsme všichni doma v Čechách. Tedy až na posádku Jeepu, která čeká v Casablance na opravu. Do dvou dnů zde najdete fotoreportáž a ve čtvrtek od 18 hod. na klubovně se těšte na živé vyprávění našich zážitků - věřte, že jich bylo dost. Zdar Náčelník