Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Rumunsko s vozy   >   Archiv expedic

Rumunsko s vozy - Archiv expedic

Sardinie

(2.6. - 15.6.2003)

30.5. Tak jsme po 10 hodinách a 1140 ujetých km dorazili do italského města LUCCA. Přestože z Livorna odplouváme až v pondělí ve 14 hod., tak "náčelnický" pick-up jel s předstihem, neboť zde budeme montovat první obytnou nástavbu. Tu nejprve otestujeme na Sardinii a 15.6. přivezeme k nám na D11, kde bude k vidění i ke koupi ! Zdar Náčelník

1.6. 10 hod. - máme první noc za sebou - je to super, pohodička jak doma a postel jak v ložnici. Spali jsme na přístavní kose ve Via Regio. Teď snídáme, okolo rybářský ruch a my v pohodě u stolku po ranní sprše. Zdar Náča

2.6. 16 hod. - tak už se plavíme na lodi MEGA EXPRESS sedmdesátkou směr Sardinie. Jsme v plném počtu - "dirigent a harmonikář", tedy náčelnický pick-up a jeden Patrol. Letos mají někteří účastníci, např. "Jouda Šolc" (ten na Transylvánii onemocněl a teď mu před Sardinií onemocněly děti) prostě smůlu. Tak alespoň budeme malá mobilní skupina, která prověří nové trasy. Zdar Náča

3.6. Tak dnes ráno nejprve hodinové zahřívací kolo na místní off road dráze (na ni se v roce 2000 uváděl Jeep pro EVROPU), pak do Palau nakoupit v ROSTICERII grilované mořské příšery a hurá na ostrov Magdalena. Teď táboříme v "naší" smaragdové zátoce. Všem zdar a příjemné letní dny přejeme ze slunné Sardinie.

5.6. 9.30 hod. - tak právě odplouváme z ostrova MAGDALENA zpět do Palau. Už nejsme skupina offrouďáků, ale skupina červených raků - včera se všichni pěkně přismáhli. Dnes využijeme raději než slunce a pláž stín našich vozů a dáme soft off road. Za všechny raky, ten vrchní Náča

6.6. 12 hod. - po táboření v horách jsme poobědvali ve stínu borovic u kamenného stolu, ve výšce 1250 m n.m. Dnes jsme zdolali horskou nezpevněnou cestu v horách Monte Limbara až na vrchol 1308 m n.m. Musím pochválit pick-up, který s nákladem téměř 1000 kg (bydlibus s nákladem věcí včetně posádky) dokázal zdolávat prudké výjezdy bez redukce jen na velké 4x4. Dnes nás čeká ještě přesun na Neptunovu jeskyni a pak kemp. Zdar Náča

6.6. 16.45 hod. - opět musím pochválit pick-up, který dosáhl úctyhodnou spotřebu 12 l/100 km. A to ve smíšeném provozu s "bidlibusem na zádech" (obytnou nástavbou Artica), takže je to opravdu funkční a schopné zdolávat i lehčí off road, což jsme vyzkoušeli dopoledne. Blížíme se k Algheru. Zdar Náča
7.6. 17 hod. - tak jsme se přesunuli na jihozápadní pobřeží Sardinie do oblasti DUNAS PISCHINAS, kde jsou až 50 m vysoké duny a teď si užíváme písku. Na osmou nás čeká večeře v přímořské krčmě u PIRÁTA, kdo byl předloni pamatuje na Mirtovou (místní fernet) smršť. Zdar Náčelník

8.6. Včera odpoledne a dnes dopoledne soft offroad v oblasti písečných dun. Našli jsme si i brod - musím pochválit pick-up, že zvládl s "bydlibusem" i boční náklon. Už teď víme jak nástavbu upravit pro opravdový offroad a při zpáteční cestě projednáme úpravy s výrobcem. Ale zpět k naší výpravě, teď jsme na jihu, ve stínu 29°C a moře jak "kafe". Zdar Náča

9.6. 15 hod. - dnes jsme dopoledne strávili na výběžku CAPO MALFATANO, off road už nebyl soft a ke slovu přišly i redukce - pick-up dokázal jet i s "bydlibusem" na zádech jen na volnoběh, prostě výkon motoru je znát. Jen nohám u nástavby se asi nelíbilo rytí v zemi, ale je třeba vyzkoušet kam až se dá s nástavbou zajet. Je 31°C ve stínu a my se právě chladíme v moři. Zdar Náča

11.6. 10 hod. - včerejší den jsme strávili relaxem na pláži, kde jsme měli i naše jeepy. Odpoledne následoval přesun do Arbataxu na ROCCE ROSE - ČERVENÉ SKÁLY, vydrželi jsme zde až do západu slunce a byly opravdu rudé. Teď jsme na CALA GONONE a jdeme na gumák s motorem a řídit budeme sami, tak doufám že se vrátíme - ještě že jsem Náčelník a ne kapitán, tak nemusím opouštět loď jako poslední. Zdar Náča

11.6. 21 hod. - tak jsme kolem 18 hod. štastně zakotvili v přístavu. Ujeli jsme 25 km po moři na velkém gumáku s kormidlem a musím říct, že to má něco do sebe. Offroad to není, ale když krouháte s rukou na kormidle a na plný plyn zatáčky, ten adrenalin tady je !!! Tak všem "suchozemským krysám" od mořských vlků ZDAR !

12.6. 16 hod. - tak, teď vegetíme v baru na pláži BIANCA v zátoce GOLFO ARANCI a čekáme až na přesun na nalodění, vyplouváme ve 23 hod. Všem co sledovali naší výpravu pozdrav od smaragdově modrého moře posílá za všechny Náčelník.
P.S.: uvidíme se na příští klubovně 19.6.