Zasílání aktualit e-mailem
Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Norsko   >   Archiv expedic

Norsko - Archiv expedic

Transylvánie

(16.5. - 30.5.2004)

Datum Zpráva
16.5. 17.30 hod. - Tak jsme na rumunských hranicích po 900 km a 10 hod. jízdy. Vše je OK, svítí sluníčko - tak snad to vydrží. Do tábora v horách to máme už jen 90 km. Zítra ráno začne přípravná skupina "stavět" novou trasu pro offrouďáky, kteří přijedou v pátek. Chcete se přidat ?! Tak neváhejte a zavolejte na tel. 602 299 299, dáme Vám info - odjíždí se v pátek 21.5.2004 v 8 hod. z Prahy. Jsou volná místa ještě pro dva vozy. Zdar Náčelník
17.5. 9 hod. - Po deštivém večeru se to v noci umoudřilo. Ráno vykukuje mezi mraky i slunce. Vyrážíme po bahnitých cestách směr Maramures. Na obzoru je na vrcholcích vidět sníh - asi to bude akční. Zdar Náča

17.5. 15 hod. - Tak první pokus bez úspěchu - 3 km "hustá" offroadová cesta, úplně rozbahněná s kolejemi po TAFTU nikam nevedla. Místňáci nás navedli na vedlejší hřeben, tak snad to bude ono. Zdar Náča

18.5. 13 hod. - Včera probíhal "servisní" den. Dopoledne "Horolezec" prorazil z boku pneu, odpoledne "Užovkovi" upadlo pravé přední kolo, neboť si dal pod disky "kvalitní" podložky. A když jsme konečně kolem 19 hod. našli cestu na hřeben, "Horolezec" přetrhl spojovačku. A tak jsem se vydal na průzkum s Tomem Jeepařem. Při západu slunce jsme dorazili na hřeben - byla to paráda ! Všichni jsme zůstali v údolí a ráno jsem odvezl spojovačku do vesnice. Teď jsme na hřebenu 1621 m. Náča

20.5. 12 hod. - Tak po třech dnech jsem na signálu. Právě jsem přijel po 2 hodinové cestě drezínou v doprovodu vojáka do města, tak píšu. Poté, co jsme vyjeli na hřeben, dali jsme se po udržovací hraniční cestě mezi Rumunskem a Ukrajinou. Bylo tam dost sněhu a tahání, aby toho nebylo dost, tak mi od k testu zapůjčeného navijáku značky Noel začal hořet kabel. Patrola zachránil odpojovač a hasičák.

Pak jsme tábořili na hřebenu, ráno byla hrozná mlha, ale našli jsme odpoledne cestu do údolí. Podle mapy je tam železnice. Po těžební cestě, kterou jsme museli hodně upravovat, jsme pokračovali dolů. Když jsme narazili na udržovanou cestu, všichni jsme měli pocit jakou jsme postavili novou nádhernou trasu.

Bohužel jen do chvíle, než jsme dorazili kolem 16 hod. k železniční koleji kde hned u cesty ze které jsme vyjeli byla budova hraniční policie. Ti nám řekli, že mají nahlášeno, že jsme překročili Ukrajinskou hranici. Chovali se sice velice přátelsky, ale sebrali nám pasy. Řekli nám, že musíme počkat do rána než přijede velitel. Tak jsme strávili večer na louce u jejich budovy, ani nás nehlídali. Ráno v 10 hod. dorazil velitel. Ukázali jsme mu na GPS, že jsme podle něj nepřekročili hranici, ale bohužel to nebylo nic platné. Protože cesta po které jsme jeli je 10-50 m za Rumunskou hranicí. Tak jsme čekali, až si vše zapíší a dohodnou se přes vysílačky s Ukrajinci, že to byl omyl.

Já teď jel drezínou pro naftu, neboť máme v nádržích už jen rezervu. Tak nám velitel zařídil 200 l sud s motorinou. Doufám, že se to dnes vyřeší snad pokutou a my odjedem lesní cestou do 60 km vzdálené Borsy. Zítra pak na místo srazu s partou, která přijede z Čech. Napíšem až se dostanem na signál do Borsy. Náčelník
P.S.: Všichni jsme O.K., ale nikdo nemá signál, aby mohl volat domů. Spojil jsem se s Ambasádou a Dana má tel. 777299299 a podá manželkám info.

Ještě info k navijáku. K testu zapůjčený naviják značky NOEL při tahání ze závěje přestal navíjet, samovolně se odvinul a začaly hořet kabely, vedoucí k autobaterii. Auto zachránilo jen rychlé odpojení přes namontovaný odpojovač a uhašení hořících kabelů pračkovým hasičákem. Závěr - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci ! Úspora na nekvalitním navijáku za cca 13.000,- Kč je možná i 30.000,- Kč, ale Vaše auto stojí rozhodně víc ! Náčelník

20.5. 14 hod. - Tak se vracím se sudem nafty v doprovodu vojáka drezínou do údolí, kde čekají kluci s auty. Jsme všichni v pořádku. Jen čekáme, až se vyřeší problém s Ukrajinskými celníky, ale ambasáda už to řeší. Spíme na louce, vše je O.K. - jsou k nám velice slušní. Jen nemáme pasy a nemůžem odjet. Zítra ráno nás asi pustí, tak se odpoledne ozveme. Náčelník

20.5. 14.30 hod. - Tak ještě než jsme přijeli, dojel velitel severního okruhu s nějakým generálem. Vysvětlil jsem mu co se stalo a omluvil se mu za problémy s Ukrajinskými celníky. Vzal to ! Teď dovezeme naftu a máme odjet za ním, do Viseu de Sus, kde to úředně dořešíme. Sláva ! Náčelník
20.5. 20 hod. - Tak jsme právě ve Viseu de Sus, policisté nás přetáhli přes hory. Byl to 60 km offroad začátek 10 km řekou, pak 25 km po kolejích úzkokolejky a zbytek po prachovce. Pak všichni na stanici k veliteli. Ten se nás zeptal, zda si nechceme stěžovat na jejich chování a když pojedeme příště okolo hranic, ať zavoláme a oni nám dají doprovod. A popřál nám drum bun. Chvíli jsme v údivu stáli, několikrát jsem poděkoval, vzal pasy a vyrazili jsme do hor. I LOVE ROMANIA. Náčelník

22.5. 11 hod. - Tak včera ve 22.30 hod. dorazila do přípravného tábora první letošní skupina offrouďáků. Z původních 7 vozů přijelo o 3 méně, neboť z pracovních důvodů tři posádky odřekly na poslední chvíli účast. Tak vyrážíme v pěti vozech, stejně jako na stavění. Celou noc lilo a teď je pod mrakem - tak to bude akční ! Zdar Náčelník

22.5. 14 hod. - Neboť je terén po dešti absolutně nesjízdný, hlavně v úsecích kde je tráva, přesouváme se na Rodnou. Pak Drákula a na východ na novou trasu. Tak snad se to počasí umoudří. Náča

23.5. 9.30 hod. - Stále prší, je to na ..., na ... a totální ... . Večer proběhl "podplachetní" mejdan, kdo zažil, ví o čem mluvím - celá parta byla super. Teď se za deště a mlhy přesunujeme k Drákulovi. Zdar Náča

24.5. 10.30 hod. - Včera odpoledne jsme za deště dorazili na Drákulův hrad. Neboť se počasí nechovalo vůbec přátelsky (+3°C a neustávající déšť), vzali jsme "útokem" hotel Drákula. Končilo se kde jinde než v baru De Zi a bylo to hodně po půlnoci. Teď jedeme na "můj kemp" - po dešti to bude akční ! Zdar Náča

24.5. 12 hod. - Tak jsem právě zavěšen na lanku, na úvozové lesní cestě ve "staré známé" ostré pravé. Ještě, že máme na pět aut dva navijáky - vidím to tak na hodinu. Je to víc než akční. Zdar Náča

24.5. 14.30 hod. - Jsme nahoře nad zatáčkou hurá !!! Sice místo za hodinu za dvě a půl, ale zase celých 30 m. Mezitím proběhl i oběd - steaky na vidličce na lesním paloučku a to i se sněžením - jsou +4°C. Tak valíme dál. Náča

24.5. 18 hod. - Tak táboříme ve výšce 1264 m.n.v., je 0°C a sněží, zítra na cestu a hurá na jih. Na "můj kemp" jsme nedorazili, jsme na půlce cesty - offroad byl akční ! Čeká nás dlouhá mrazivá noc ! Náčelník eskymácké výpravy

25.5. 6.30 hod. - Hlásí se eskymácká výprava - ŽIJEME !!! Ale byl to boj, teď už jen "dobobovat" po sněhové peřině do údolí a mizíme směr jih ! Zdar Náčelník

25.5. 11 hod. - Tak právě provádíme na úplně rozmáčené strání "bobování" spojené s jumpingem. Tedy auto přivázané ke kurtě upevněné za pařez valí 40 m dolů a pak ho zasekne kurta, která propruží a vytáhne auto o pár metrů zpět ! Pak zajistit s provlekem přes strom a "dobobovat" zbytek. Náča

26.5. 10 hod. - Tak vše je OK. Jsme na HARGITA MADARAS, po studené noci v Cabaně bude slunný den. Přesun přes rodiště Drákuly Sigisoaru přes Fagaraš až po opravdový hrad Drákulí do údolí řeky Arges. Za všechny zdraví Náčelník

26.5. 21 hod. - Je "pařák" +12°C, právě sedíme u táboráku pod Fagarašem zapadne za Viktorii. Na hřebenech je sníh a cesta otevřená jednosměrně, bohužel ne v našem směru - tak budou mít ty protijedoucí honičku ! Zdar Náča
27.5. 8.15 hod. - Tak je to tady, už teď je +18°C a my se konečně ohřejeme - snad nám to vydrží. V devět vyrážíme v protisměru do sedla pod tunel ve výšce 2000 m.n.v. Zdar Náča

27.5. 11 hod. - Problém s protijedoucími vozy se vyřešil sám, označení neodpovídalo skutečnosti. Neboť po 10 km jsme dojeli bagr uklízející sníh. K našemu potěšení jel i stejným směrem. Říkali jsme si, že to sice půjde pomalu, ale do sedla se dostanem. Bohužel na otázku, jak dlouho bude odklízení trvat, odpověděl: tak asi 14 dnů ! Tak jsme to otočili a jedem k horám pod Sibiu. Náča

28.5. 7.30 hod. - Probouzíme se do třetího slunného rána. Dnes nás čeká přejezd vrcholků Transsylvánských Alp ve výšce přes 2000 m.n.v. Mám obavu, že se budeme prohazovat sněhem, když to nepůjde, zbývá už jen asfalt a na konci bukové lesy. Zdar Náča
28.5. 13 hod. - Jsme na hřebenovce ve výšce 1926 m a prohazujeme závěj v zatáčce dlouhé 20 m, ještě takové dvě a jsme na vrcholu ! Je slunečno - to jsou panoramata. Zdar Náča
28.5. 14 hod. - Právě nás ve výšce 1931 m zastavila sněhová závěj v již dříve zmiňované zatáčce. No závěj, je to 150 m dlouhé a od 1,5 m do 10 m vysoké, hlavně na středu. Nejprve proběhnou inženýrské výpočty, pod jakým úhlem vykopávat klenby tunelu, tak aby unesly váhu pod sebou. Máme dvě lopaty a dostatek lopaťáků. Nakonec to zkusíme objet nebo se vrátit. Od rýsovacího prkna Náčelník

28.5. 16 hod. - "plány" od sněhového tunelu jsem zahodil a dal povel k opuštění horské cesty pro "Dachny". Teď jedeme přímo po hřebenech, první vrchol 2049 m.n.v, teď druhý 2057 m.n.m. Naštěstí je to suché a stále svítí slunce, tak se to dá. Náča

28.5. 18 hod. - Tak jsme právě dojeli do Cabani u jezera Lacul Vidra, kde přespíme a zítra domů. Máme za sebou nádherný offroad přímo po hřebenech ve 2000 m.n.v., k tomu panoramatické pohledy a nad sebou azurové nebe - prostě paráda ! Tak nezapomeňte ve čtvrtek přijít na klubovnu. Za těch 14 dnů bylo skutečně zážitků víc než jindy ! Za celou partu Vás zdraví Náčelník





© 2024 Off Road EXPEDITIONS s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů   |   Cookies
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.