Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Kavkaz   >   Archiv expedic

Kavkaz - Archiv expedic

Transylvánie - S Touaregem za Drákulou

(16.8. - 24.8.2008)

23.8. 9.00 hod. - Včera v podvečer jsme dali poslední off-roadovou vložku. Zatábořili jsme na hřebenu ve výšce 1 300 m.n.m., v místě, kde lišky opravdu dávali dobrou noc. Dvě se totiž rozhodly vyrabovat nám odpadkové pytle. Posezení u posledního táboráku skončilo až po půlnoci. Teď už míříme domů. Bylo to prima. Zdar Náča
22.8. 16.00 hod. Přesunuli jsme se na severozápad k Baja Mare, odkud zítra pojedeme zpátky do Čech. V tuto chvíli míříme do posledního tábora, pod vesnici Baiut, kde se dodnes těží zlato. Teplota je 34,5°C, tak zatáboříme u potoka. Zdar Náča
21.8. 20.00 hod. - Odpoledne jsme dojeli nad Bistrucu do románové země hraběte Drákuly. Absolvovali jsme drsnou úvozovku. Kdo ji jel, ví. Všichni bez ztráty kytičky. Ted jsme na společné večeři v hotelu Drákula a čeká nás bar De-Zi. Posádky i Touaregy v pořádku. Zdar Náča
21.8. Oprava poškozené spojovací tyče se podařila a my opět v plném počtu poseděli u táboráku. Za expedičního mechanika byl vyhlášen Venca z Jindřichova Hradce, který vždy ochotně zmizel pod autem. Slavili jsme narozeniny i úspěšnou opravu Touarega a od táboráku tak šli až po půlnoci. Ráno opět azuro, co víc si můžeme přát, a my míříme po asfaltu severovýchodně k románovému hradu hraběte Drákuly. Zdar Náča. PS: Titul pekaře letos nikdo nepřevzal.
20.8. 9.00 hod. - Opět na signálu. Včera další pohodový slunný den. Večer jsme založili základní tábor, udělali jsme si táborák a užívali si krásné večerní a noční Rumunsko. Dokonce jsme zahlédli a měli možnost si prohlédnout skalní zebru, prostě romantika. Ráno nás přivítalo opět krásným azurem, vyrážíme na hřebeny Vladeasu vysoké přes 2000 m. Potom to stáčíme k přehradě Dragan, kde si užíváme odpoledni siestu. Já sjedu pro díly na opravu spojovací tyče u V10 TDI a zítra už zase opět všichni směr Drákulův hrad. Jirka
19.8. 9.30 hod. - Večer se nám podařilo vymontovat poškozenou spojovací tyč, pak jsme udělali táborák a společně poseděli dlouho do noci. Ted jsme zase na tel. signálu, tak vyřizujeme vše potřebné. Import VOLKSWAGEN Group nám z Čech zajistil novou spojovací tyč u prodejce Volkswagenu v Oradei, kam vyrážíme zítra ráno. Zdarec všichni z TouaregClubu v Rumunsku.
18.8. 17.00 hod. - Tak jsme zase na tel. signálu.Včera bylo celý den jasno a my si užili off-road po hřebenové cestě. Pohybovali jsme se ve výšce kolem 1 600 m.n.m. Pod námi byla inverze a z mraků vystupovaly jen horské hřebeny. Byla to paráda. Tábořili jsme u horského potůčku ve výšce 1 540 m.n.m. Poseděli jsme u táboráku, nad hlavami hvězdné nebe, co víc si přát. Ráno bylo azuro, a tak jsme vyrazili po staré těžební cestě plné bahna a bludných kamenů. Kolem poledne se zlomila na V10 TDI spojovací tyč řízení, tak teď řešíme s Myšákem po telefonu díly, které by nám dodal rumunský importér VW, abychom mohli pokračovat. Všechny posádky jsou v pořádku. Náča
17.8. 8.00 hod. - Včera kolem 19 hod. jsme dorazili oproti původnímu počtu 10 Touaregů v 6 posádkách do hor Vladeasu. Večer pršelo, tak jsme poseděli společně pod plachtou. Přestože jsme spali ve výšce 1 300 m, bylo v noci teplo. Ráno bylo bez deště a vysvitlo i sluníčko. Hurá!!! Tak v 9 hod. vyrážíme na hřebeny. Zdar Náča a členové expedice TouaregClubu.