Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Kavkaz   >   Archiv expedic

Kavkaz - Archiv expedic

Transylvánie

(20.5. - 29.5.2005)

18.5. 23.15 hod. - Teď je před bouřkou, tak se zbláznil signál a můžu napsat. Na místě srazu se "stavěcí partou" jsem dorazil kolem třetí hodiny. Táboříme u potoka v údolí ve výšce asi 1000 m, je docela teplo. Ráno vyrážíme v posledních dvou vozech na dostavění trasy - tak snad vyjde počasí a auta se nepo....! Ze tří vozů, které jsme měli jet, zbyl jen Horolezec s Diskoškou. Pedro oddělal ještě ve Zvolenu na Patrolu motor a Dědkovi odešel "homokloub". Zdar Náčelník

19.5. 18.30 hod. - Jsme na signálu na trase sněžných skútrů, kde jsme jezdili v březnu. Najeli jsme na cestu a zkusíme se dostat přes hřeben do Stana de Vale. Jinak od rána leje jak z konve, je to hrůza, vše je podmáčené a my jsme mokrý. Zdar Náča

20.5. 18 hod. - Dnes super trasa, jeli jsme asi 20 km po hřebenech, tu trasu po skútrech - byla to bomba. Teď jsme nad lesem nad salaší, 3 km nad Stana de Vale, jak jsme bydleli v březnu se skútry. Je tu hromada sněhu - 30 až 140 cm - nevím, jak se dostaneme dolů, dnes nocujeme na hřebenu. Parta co jede z Čech to ví a jedou do Stana de Vale. Už jedou jen dvě auta, na jednom z Patrolů začala zlobit převodovka - "úmrtnost" vozů je letos děsivá! Parta teď stojí v maďarském městě Szolnok před rozvodněnou Tiszou, pouštějí na most jen v jednom směru, tak snad projedou. Zdar Náčelník

21.5. 6.50 hod. - Budíče e e ek! Tak ten nám tentokrát připravili "Pompiery", tedy přesněji řečeno posádka velitelského vozu party, která dorazila za námi. Podle mé SMS instrukce, kterou jsem jim zaslal včera večer, dorazili na určené místo, koupili turistickou mapu a sehnali lopaty na sníh. V 6.45 přišla SMS, kam mají vyrazit - to je disciplína, co? :-) Prostě přezdívka "Pompiery", tedy hasiči, sedí. Ale teď vážně, jsou to super chlapi a jdou nám pomoci proházet se cca 250 m sněhu na lesní cestě, který nás odděluje. Když to půjde, jsem odhodlaný to vzít Patrolem jako "bobovou dráhou", když ne budeme házet a házet. Náčelník

22.5. 8.30 hod. - Tak jsme dole e e e! Nakonec bez navijáku s jedním vázáním o strom jsme to "zbobovali" za 35 min.. A jak? To je "profesionální tajemství", ale pomohla znalost jízdy na písku. Takže jsme kompletní parta a vyrážíme vstříc offroadu. Zdar Náčelník

22.5. 8.30 hod. - "zocna valí", prostě azurové nebe a první den bez mlhy a deště. Dosnídáme a vyrážíme do terénu. Zdar Náča

23.5. 19 hod. - Včera od rána svítilo slunce na poměrně akční cestu. Nejdříve výjezd úvozovou cestou, pak ve výšce asi 1400 m sto metrů prořezávání a okopání cesty ve slušném bočním náklonu. Parta jsou naštěstí takoví "makači", že stačí jen jednou říct a už letí dělat. Nakonec po dvou hodinách cesta začala vypadat, že to půjde projet, tak vyvěsit všichni na stupačku, vyvažovat a jdem na to. Pak sjezd lesní cestou a nakonec potokem do údolí. Večer táborák a zpěv - prostě pohoda! Ráno opět azuro, tak do aut a jedem k vývratu, který nás zastavil při stavění a je přímo v cestě. Už jsme tu dvě hodiny a stále leží, sice o dva metry dál, ale pořád se nedá projet. Do toho zasáhla průtrž mračen, takže klasika. Tak a už je na straně!! Trvalo to 4,45 hod. a teď je to čistý a my mrskáme dál! Omyl, ještě dvě hodiny se hrabeme v díře po vývratu. Už je 18 hod. a hřeben v nedohlednu. Ke všemu jsme všichni včera dopili alko, tak otáčíme na cabanu Padis. Náča
P.S.: Všichni jsou v pořádku, tedy "Pompiery" Petr, Martin a Verča - jen Patrol přišel o zadní světýlko a krycí al. plech. "Medvědi" z pick-upu, tedy Tomáš a Honza jsou taky OK a auto "bez ztráty květinky".

24.5. 12 hod. - Tak včera jsme po sedmé večer dojeli na cabanu Padis. Nejprve nám nabídli ubytování, ale s díky jsme odmítli - byl to fakt humus. Příjemně nás překvapilo zásobení baru, koupili jsme 5 litrů místního Rumu v petce a 2 litry koňaku. Večer táborák na náhorní plošině, z Rumu zbylo půl láhvě - však jsme si to zasloužili po té dřině s vývratem! Dopoledne byl servisní den, teď visíme na navijákách v ostré pravé pod hřebenem ve výšce 1598 m a právě začíná pršet. Zdar Náča

24.5. 14 hod. - Tak jsme zdolali zatáčku a ve chvíli, kdy jsme se vyhoupli na hřeben 1657 m.n.v. (tedy nad Sněžkou) začala pěkná bouřka. Při pohledu za nás, kde se válely černé mraky, které se neúprosně blížily, to vypadalo na "malou apokalypsu". Tak jsme si dali zrychlený přesun po hřebenech a rychle dolů. Tu "bobovou dráhu", kterou jsme jeli v sobotu s Horolezcem, jsme teď prosvištěli za 3 minuty! Pod lesem už čekal v Patrolu Rojman s Luckou, kteří přijeli večer z Prahy. Teď otáčíme na sever a valíme na Tibles. Zdar Náča

25.5. 12 hod. - Tak jsme to vzali za Baia Mare na první tábor. Stačili jsme zaplachtovat než to přišlo i sem. Pak jsme pod plachtou vyjímečně "trochu zapařili". Celou noc lilo, vše je podmáčené, jedeme ke Drákulovi. Zdar Náča

25.5. 15.30 hod. - Tak jsme u DRÁKULY! Je slunečno 24°C, tak to snad vydrží! Pálíme do úvozovky, večer bar De Zi. Náča

26.5. 17 hod. - Včera odpoledne uvozovka bez ztráty "plastiku" :-) V baru De Zi úkol výpravy jako vždy splněn. Po půlnoci přesun do tábora na kopci Drákulova hradu. Dnes nám konečně počasí přálo, celý den slunce. Budíček byl v 6.00, dopoledne přesun na pohoří Rodná - byla to pohoda a ty panoramata. Na pick-upu odešly přední tlumiče, odpoledne oprava v Borse. Teď valíme na nástup na Tibles a zítra hurá na něj. Zdar Náča

26.5. 21 hod. - Táboříme pod "Váchovou" loukou, je to tu totálně podmáčené. Zkoušel jsem to vyjet a na stejném místě se to klouzalo a jelo to jak sáňky! Vybral jsem to o fous. Ráno to zkusíme na navijákách a pak se uvidí, na Tibles se musíme dostat! Zdar Náča

27.5. 11 hod. - Ráno v 6.30 budíček, pak na navijáku Come up nás Roman vytáhl "Váchovou loukou". Teď opravujeme na "nástupním" táboře na Tibles. U pick-upu musíme vyměnit nové tlumiče které měly dlouhý píst a jsou v háji a dát tam zpět původní. Pak přes Tibles do Suplaie. Počasí nám přeje - od rána "vali zoncna". Zdar Náča

27.5. 13.45 hod. - Tak jsme ujeli 1200 m do prvního lesa, kde je prudké stoupání - cesta podmáčená a plná listí, už se tu dvě a půl hodiny navijákujeme. Teď začala pršet. Náča

27.5. 18 hod. - Tak jsme právě po večeři spojené s obědem. Vyjeli jsme z lesa a přestalo pršet, pak nás zastavil traverz ve strmém kopci, opět navijáky a ke všemu jsem svlíknul levou přední gumu. Máme za sebou třetinu cesty, pojedeme do setmění. My se na něj stejně dostaneme, protože celá parta maká jak vzteklí. Bo to je ten offrod. Zdar Náča

27.5. 20.05 hod. - Jo o o! Jsme na TIBLESI! Teď smrskat lopuší a pak se uvidí. Zdar Náča

27.5. 21.53 hod. - Tak jsme dali lopuší, kurtovou pasáž, pak potok zdolaný ve 21.44 hod. a cesta údolím do Suplae. To byl dnes offroad, takovou super partu nepamatuju! Všichni jsou OK. Mrskáme do civilizace. Zdar Náčelník
P.S.: To budou příští čtvrtek na klubovně záběry, viz. Váchova louka a ty zážitky!