Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Izrael s vozy   >   Archiv expedic

Izrael s vozy - Archiv expedic

Libye

(1.3. - 18.3.2009)

18.3. 10.00 hod. - Jsme na pobřeží a právě se procházíme po antickém městě Sabratha. Odpoledne přejedeme hranice do Tunisu, odkud v pátek odplouváme. Stroje i posádky OK. Zdar Náča
16.3. 14.30 hod. - Míříme na sever, teplota klesá, je kolem 16°C a už i sprchlo. Právě jsme shlédli opevněné středověké sýpky. Zítra dojedeme k pobřeží. Zdar Náča
15.3. 17.00 hod. - Dnešní den jsme strávili prohlídkou středověkého města Ghadames, proplétali jsme se stovkami klikatých uliček a podchodů, kde je i v parných letních měsících, kdy teplota dosahuje až 47°C, příjemný chládek. Dnes bylo "pouhých" 31°C, a město bylo jako klimatizované. Míříme směr Nalut. Náča
14.3. 18.00 hod. - Strávili jsme 2,5 dnes v poušti, najeli 720 km. Jeli jsme hamadou, i přes duny, v uctivé vzdálenosti od alžírské hranice. Nejkratší cestou přes duny (100 km) nás provedl místňák s Toyotou, za což si nevzal ani dinár, se slovy "rád jsem vám pomohl" zmizel v dunách. Tankovali jsme přímo u ropného vrtu 400 l, rovněž zdarma. Byla dlouhá, ale zajímavá cesta, stroje i posádky OK. Za všechny zdraví Náča
12.3. 14.00 hod. - Tak jsme po dvoudenním výletě do pohoří Akakus opět u pumpy, kam mezitím přivezli naftu. Byla to nádhera, skalní útvary roztodivných tvarů, jak z jiné planety. Dál nás čeká 2-3 denní přesun do Ghadamisu, cca 600 km. Budeme asi bez signálu. Stroje i posádky OK.Za všechny zdraví Náča
10.3. 14.30 hod. - Tak ve městě nebyla nafta, jen benzín. Doteď jsme čekali, než místní bubák přivezl na TOYOTĚ 200 l sud nafty. Vyrážíme směr Akakus. Náča
10.3. 12.00 hod. - Byli jsme dva dny bez signálu, jeli jsme 450 km podél dunového pole Murzug. Tábořili jsme ve Wadi Markendush, a pak pokračovali přes pohoří Mallat s nádhernými výhledy. Teď natankujeme ve městě a pak vyrážíme do pohoří Akakus, které patří k nejzajímavějším místům Libye. Budeme dva dny bez signálu. Náča
8.3. 12.00 hod. - Včera jsme touto dobou vjeli do dun (velké) Sahara Agbar, kde jsme cestou tam a zpět najeli 160 km po písečném moři. Foukal silný vítr, komplikoval jízdu a ztěžoval viditelnost. Nocovali jsme v oáze u jezera Gabron, kde jsme vyjeli na vrcholky 100 m dun. Přes noc se počasí zlepšilo, ráno azuro, tak jsme vyrazili na východ slunce na nejvyšší duny, a pak se vydali na cestu zpět. Právě teď jsme vyjeli z dun a míříme Hamadou směr Akakus. Zdar Náča
7.3. 11.30 hod. - Po opravě poloosy v bubáckém servisu jede auto opět v pohodě. Jsme zpět v dunách a vyrážíme směr jezera Awbari, od kterých nás dělí 10 km po písku. Stroje i posádky OK. Zdar Náča
6.3. 19.00 hod. - Právě jsem dostal k narozeninám ten dárek, co jsem si nejvíc přál - z Tripolisu ze zastoupení VW přivezli nový homokloub! A to je to 1000 km. V bubáckém servisu, stejném jako v Maroku zkompletovali v garáži homokloub s poloosou, namontovali to na ulici a auto jede :-)! Jdeme slavit! Náča
6.3. 11.30 hod. - Tak vím, jak se jezdí v dunách jenom se zadokolkou. Bez problémů jsme dojeli až zpátky na asfalt. Bohužel zadek jde jen s redukcí a zavřenou mezinápravou, tak mne po asfaltu táhne Skokan za Cayennem 130 km/h do Sebhy. Tam by měl čekat mechanik i s dílem, který včera vyrazil z Tripolisu. Tak snad to klapne. Zdar Náča
5.3. 21.00 hod. - Dnes jsme se dostali do dun, jsou obrovské. Asi po 8 km mi praskl homokloub na p.p. kole, museli jsme vyndat poloosu, mám pohon jen a zadek ;->. Z dun jsem vyjel jako Schlesser, ale s třítunovou buggy. Zítra mi z Tripolisu přivezou díl, snad bude pasovat a opravíme to, takhle už nemůžu do dun. Zdar Náča
5.3. 8.00 hod. - Včera přesun 500 km na jih a první písečná bouře. Odpoledne se to uklidnilo, bylo 37°C. V noci vítr, ale teplo. Teď nás čeká 150 km přes duny. Všichni OK. Náčelník
4.3. 8.30 hod. - Včera jsme vyrazili směr jih. Náš místní průvodce hned od začátku bloudil, tak jsme převzali vedení. Ve 130 km rychlosti nás za zatáčkou zaskočil chybějící most. Dál už jsme jeli podstatně opatrněji. Nakonec přešla cesta v prachovku. Dnes 400 km pouští. Signál jen ve městěch. Zdar Náča
3.3. 10.00 hod. - Tak máme za sebou 250 km po Libyii. Míříme po pobřeží k antickým památkám. To, že zde není bodový systém jsme předpokládali, ale chaos na místních silnicích nás opravdu překvapil. Neomezená rychlost plastí i ve městech a na čtyřproudových silnicích dělených středovým pruhem se jezdí takřka všemi směry - prostě africká pohoda. Joo, 100 litrů nafty stojí 250 Kč! Odpoledne se snad dostaneme mimo civilizaci, tak nevím, jestli bude signál. Zdar Náča
2.3. 15.00 hod. - Právě opouštíme hranice. Přestože nás neprohlíželi, tak nás tady místní úředníci zdrželi 3,5 hodiny. Každé auto vyfasovalo SPZ s "rozsypaným čajem" a míříme do Tripolisu - hlavního města. Už máme i bubáckou telefonní kartu, tak budeme dávat zprávy. Zdar Náča
2.3. 9.00 hod. - Máme to 80 km na hranici s Libyí. Ve tři ráno jsme dorazili na poloostrov Biban, kde jsme zatábořili. V osm ráno budíček, 16 stupňů, přes noc 9 - pohoda. Pokračování infa, pokud se nám podaří koupit místní tel. karty, roaming tam nefunguje. Zdar Náča
1.3. 17.00 hod. - Právě přistáváme v Tunisu. Je jasno 15°C, ale uvidíme v noci. Čeká nás přesun 600 km, spát budeme u moře na poloostrově Biban, zítra směr Libye. Náča