Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Transylvánie

Transylvánie - pro ATV

(7.6. - 13.6.2014)

13.6. Už těsně po poledni jsme byli v Budapešti - dobrý čas na tu ujetou dálku! V Bratislavé oficielně ukončujeme akci a hurá domu - trochu si odpoćinout. Byla to opravdu dobrá parta lidí :-) a neuvěřitelně nám přálo počasí, tak se uvidíme zase příště.
12.6. Ráno - všichni účastníci noční párty jsou úplně mrtvý! Nic naplat, dnes je poslední den - vyrážíme do jeskyní. Za nádherných výhledů z nejvyšších hřbetů Apuseni hodnotíme celou akci jako úspěšnou - všichni jsou zdraví a plní úplně nových zážitků a zkušeností. Večer balíme 4kolky, abychom se ráno nezdržovali.
11.6. Návrat z Vladeasy začal prudkým sjezdem po cestě - pak potokem až úplně na dno rokle do řeky - moc pěkný 2-hodinový sjezd, po cestě vysadila kolka jenom Honzu - vše v poho, odřené končetiny se nepočítají :-). V potoce jsme doplnili vodu v nádrži expediční Toyoty, nabili jsme baterku jedné ze 4kolek, která přestala dobíjet a vyrazili jsme se vykoupat k nedaleké přehradě - je skoro nesnesitelné horko! Večer opět "rychlá" parta vyráží k druhé přehradě - jen tak odpoledne před večeří - dali jsme 40km a při návratu Honza hodil na nevinné cestě do kopečka záda - s ohledem na jeho naražené koleno a zejména ruku troubíme na ústup - návrat bude po široké cesté kolem jezera namísto cesty přes hřeben, což nakonec přineslo neuvěřitelnou šňůru okolností. Začalo to odstřelem místního potoka, který nám uzavřel cestu před námi, pak upadlé štefty u kolky - kolem projíždějící Pítr za začínajícího deště - schováváme se u něj pod Pergolou - nákup 4l kořalky v místním baru - 01.00 v noci - jsme bez kořalky!! - noční přesun na hotel - klasická náhodná a výborná! Rumunská akce.
10.6. 17.00 hod. - jsme na vrcholu!!!! Krásný západ slunce v 1800mnm, děláme oheň, čeká nás spaní pod širákem za jasného nebe. Dnešní průjezdy hlubokými bahenními brody si všichni dosytosti užili - jsme celý od bláta. Dneska bez jakýchkoliv techn. problémů, bez úrazu - všichni v pohodě - pozdravujeme doma!!
10.6. Je brzo ráno a vyrážíme za doprovodu jedné z expedičních Toyot na dvoudenní trip na Vladeasu - čeká nás 30km po hřebenech a několik hlubokých bahenních lázní, tak hurá do toho.
9.6. Dneska vyrážíme na první hřebeny, seznamování se čtyřkolkami - základní výcvik :-). Dneska první karamboly, ale bez úrazu - zaplať pánbůh - nedodržování pokynů hold někdy dost bolí. Je třeba vědět kdy zadout a kdy jen vrknout :-). Je nádherné jasno a první výhledy na rumunská panoramata těch, kteří jsou poprvé, jsou nezapomenutelné - to se ví :-). Večer po návratu do hotelu jsme se rozdělili na dvě party - jedna odpočívá na hotelu a druhá vyráží na večerní vyjížďku na hřebeny - na západ slunce. Cesta nám trvala 7 min. - takže pěkná štípaná, ale západ slunce stojí za to.
8.6. 10 hodin večer - uf, tak jsme dorazili do hotelu - ubytování v poho, večeři jsme nestihli, takže "postačí" udělat si "prkýnko" :-) - máme sebou spoustu klobásek a sýrů na studenou kuchyni pro každý den v průběhu ježdění. Je toho dost, snad to všichni sníme. Cuika na uvítanou a jdeme do hajan, zítra nám to začne.
7.6. 6 hodin ráno - vyjíždíme do Romále, nabíráme v Praze, pak v Brně a na posledy v Bratislavě celou sestavu 10 čtyřkolkářů, čeká nás nekonečných 124 hodin přesunu do Rumunska. Jedeme dvěma expedičními Toyotami a jednou Octavií, tak to alespoň bude pohodlná cesta. Táhneme za jednou z Toyot na vleku 6 čtyřkolek - expedice Jak má být.