Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Transylvánie (Touareg Club)

(24.5. - 1.6.2013)
Transylvánie
31.5. 9:00 hod. - Dnes jsme si trošku přispali, včera jsme Čujkou zapili úspěšný lov. Popravdě jsem si musel převléknout pampersky - byl to zážitek. Neposlušný medvěd nahání hrůzu i zavěšený, měl kolem 2 metrů a asi 300 kg. Náča

30.5. 19:00 hod. - Jsme v Beius u kamaráda Spica a Emila, grilujeme a popíjíme Čujku. Večer s nimi jdeme na lov medvěda, je to najaký nezvedený 5-letý výrostek, který schází nebezpečně dolů k civilizaci lovit ovce. Náča
30.5. 15:00 hod. - Počasí nám stále nepřeje, tak TC míří domů a my se přesunujeme do Beius na přípravu trasyna akci pro Mercedes-Benz ČR.
29.5. 9:00 hod. - Včera až do 23 hod. příjemný večer na zelených hřebínkách u táboráku, pak nás zahnal déšť, ale ráno bylo slunečno, jen krátké přeháňky. Teď míříme na hřebeny do 2000 m. Zdar Náča
28.5. 11:00 hod. - Včera jsme přejeli hřebeny, po sjezdu do Voianeasa jsme další vzdali a vydali se lesem směr Sibiu. Zatábořili jsme v údolí, kde bylo "příjemných" 5°C. Ráno konečně slunečno, které vydrželo až doteď. Právě se šplháme na Fagaraš, cesta je uzavřená, tak uvidíme, kam se dostaneme - vypadá dost zasněženě. Chtěli bysme tunelem do Poienari. Zdar Náča

Zastavila nás spadlá lavina, tak musíme zpět...
27.5. 13:30 hod. - Ráno jsme se vzbudili do azurového nebe, vyrazili jsme na hřebeny. Asi před půl hodinou se zatáhlo, jsme ve výšce 2062 m a regulérně sněží. Míříme na Vt. ursului 2164 m.n.v. Zdar Náča
26.5. 14:35 hod. - Dnešní odpoledne jsme strávili záchrannou akcí. Když jsme se vrátili na C67, že po ní přejedeme do "Špindlu" - místního vysokohorského centra, po cestě ze sedla v serpentýnách ve výšce 2178 m jsme za prudkého větru a padající omrzlice narazili na tři polské motorkáře, kteří díky vrstvě sněhu a ledovky nemohli pokračovat. Ptali jsme se, jestli nepotřebují pomoc a řekli, že ne. Když jsme ve vichru ujeli dalších 5 km, rozleželo se mi to v hlavě, že tam zmrznou. Sjeli jsme dolů na horskou službu SALVAMONT a řekli, že ti motorkáři potřebují pomoc. Oni, že jim pomohou, ale mají jen ATV. Tak jsme vyndali z aut věci a společně vyrazili. Nakonec vše dobře dopadlo, motorkáři už jsou dole v teple, my vysadili záchranáře a pokračujeme do kláštera Polovragy. Sjíždíme do údolí, už je podstatně lépe, jen mrholí a teplota stoupá. Náča
26.5. 10:50 hod. - Právě nás zastavilo pole starého sněhu, ležícího přes cestu v délce 80 m, tak dáváme zpátečku... Náča
26.5. 9:40 hod. - Jsme na hřebenu ve výšce 2115 m, je +1°C a padá omrzlice se sněhem, bude to akční víc než jsme čekali. Bohužel viditelnost tak 30 m... Zdar Náčelník
25.5. 19:00 hod. - Sedíme u táboráku v údolí na Lacul Vidra, ve výšce 1370 m. Je náderně, asi 11°C a sluníčko, ale ne úplně jasno, tak v noci nezmrznem ;-). Zítra razíme na hřebeny "nad Babou" vlevo, neboť C67 už je asfaltová. Náča
25.5. 12:00 hod. - Dnes ve 2 hod. ráno dorazila první posádky s Toauregem. Míříme směr Beius, ale i tam už od 5 hod. ranní prší, tak jsme koukli na předpověď, která nás nepotěšila - až do úterý déšť. Tak táhnem na jih, jak tažní ptáci... Už jsme v Hategu, po 4 dnech první slunce, z dálky je vidět na hřebenech Transylvánských Alp sníh - tak to bude akční. Zdar Náča