Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - severní   >   Archiv expedic

Alpy - severní - Archiv expedic

Maroko

(29.4. - 15.5.2009)

15.5. 16.00 hod. - Nakonec se nám podařilo dotáhnout H2 přes celé Maroko až na hranice i loď, na Evropské straně už čekal sjednaný náklaďák, na nějž jsme H2 vytáhli přes kladku navijákem a všichni jsme vyrazili domů. Zdar Náča
14.5. 15.00 hod. - Včera proběhla oslava v africkém stylu - písek, který díky silnému větru létal vzduchem, byl nejen v pití, ale prostě všude. Ráno jsme vyrazili s H2 na tyči směr hranice. Už máme za sebou přes 400 km, jen jsme museli prostřídat auta, H2 je prostě těžký tank a hřála se převodovka na druhé H2. Náča
13.5. 19.00 hod. - Tak nás z dun vyhnala písečná bouře. Nakonec jsme se tedy utábořili u dunek za Erfoundem. Jeden z účastníků slaví 40-tiny, tak jdeme na to... Náčelník
12.5. 14.00 hod. - Jsme zpátky na Erg Chebbi u Hassana pro nepojízdného Hummera. Vyndali jsme kardany, připevnili vlečnou tyč a jsme připraveni zítra ráno vyrazit na hranice, čeká nás 900 km, kde bude mít Hummer na tyčích Hummera. Dnes poslední nocleh a rozlučka v dunách. LR Disko 3 je už v Evropě, odešly zadní tlumiče, tak jel po dálnici z pobřeží zpět. Jinak všichni OK. Zdar Náča
12.5. 13.00 hod. - Včera jsme se vyřádili na plážích u Atlantiku, při odlivu jsme jeli k vraku lodi. Ještě se to bořilo a H2 si tam ustlal, že byl třeba naviják. Dnes jsme si počkali hodinu po odlivu a stovkou "přeletěli" pláže o délce 38 km. Teď míříme na Agadir a pak k dunám Erg Chebbi pro nepojízdnou H2. Náča
11.5. 12.00 hod. - Včera jsme pokračovali přes duny, pak pouští a přes jezero Iriki, kde padl náš teplotní rekord 41°C ve stínu. Dojeli podle itíku do Taty. Večer jsme si ještě najeli 200 km ze dneška a teď už odbočujeme na Plage Blanch, tedy k dunám na pobřeží Atlantiku, kde budeme nocovat. Zdar Náča
10.5. 8.00 hod. - Oprava LC 80 se protáhla až do 17 hdoin, tak jsme jeli do tmy. Přesto jsme téměř dohnali jednodenní zpoždění, už jsme za itíkem jen 7 km. Táboříme v dunách u jezera Iriki, ještě v osm večer bylo 30°C a teď je 28°C. Jinak posádky i stroje OK. Zdravíme domů a posíláme trochu tepla... Náčelník
9.5. 15.00 hod. - Právě jsme dojeli do Zagori, máme za sebou 300 km pouští. Poprvé za 8 let jsem viděl jak kvete poušť. Prý bylo letos dlouhé období dešťů, tam kde je obvykle jen kamení a písek je zeleno a žlutá kvítka. Těsně před Zagorou prorazila Disko 3 p.z. pneu, naštěstí měli v pneuservise novou. Pak ještě oprava LC 80, tekl l.p. homokloub. Jinak všechny posádky OK, vyrážíme směr Mhamid. Zdar Náča
8.5. 19.30 hod. - Tak jsme nepojízdnou H2 nechali u přítele Hassana. Posádka přesedla do Náčelníkova vozu a vydali jsme se podél alžírské hranice pouští na západ. Jeli jsme kamennou pouští po obou stranách hory a občas duny. Teď táboříme 3 km od hranice v dunách, právě byla naražena poslední bečka, pípa jede...
7.5. 20.00 hod. - Tak se nám podařilo dostat H2 z dun. Pak na kurtě hamadou. Teď večříme a jdeme zapít akci... Náča
7.5. 9.00 hod. - Včera jsme měli offroadovou pohodu v dunách, všichni jezdí v pohodě, do oázy jsme dojeli v rekordním čase 40 min. Přidala se k nám 3-členná posádka Čechů od Kolína v LC 100, kteří jedou sami. Při zpáteční cestě zuli na LC 100 pneu, tak jsme ho narazili na autě. Pak cestou ještě jednu na LR. Jinak pohoda. Náča
7.5. 16.00 hod. - Dnes kolem poledne "umřel" v dunách klukům z Javorníků Hummer H2. Bez varování v záběru vylétlo ozubené kolo obalem převodovky - auto je nepojízdné. Tahali jsme ho přes hodinu, ale v poledním vedru se nedalo pokračovat. Tak jsme se vrátili k Hasasnovi, teď se vracíme, čeká nás ještě 300 m ven z dun. Náčelník
6.5. 9.00 hod. - Máme za sebou první noc v dunách, kde jsme pod nebem plných hvězd příjemně poseděli. Parta z Javorníků to dotáhla do úplné dokonalosti, když vyndala malou bečku piva (15 l) i s chlazeným výčepem. Byla to prostě opět pohoda. Teď vyrážíme do oázy uprostřed dun. Za všechny zdraví Náča
5.5. 19.00 hod. - Odpoledne jsme přijeli k písečnému moři Erg Chebbi. Vyložili jsme věci z aut do pokojů u přítele Hassana, abychom ulehčili autům a vyrazili jsme do dun. Nikdo ani nezapadl, ale na hranu 100 m duny jsme žádné auto nedostali. Teď večeříme a pak vyrazíme přespat do dun. Všichni OK. Zdar Náča
5.5. 8.00 hod. - Včera jme přejeli z Atlasu do kempu Blue Meski v údolí řeky Ziz. Odpoledne jsme se vydali na prohlídku protilehlého Ksuru - opevněné vesnice. Za brodem stál v naší cestě akvadukt, tak jsme museli jet po cestě, která se používá když je moc vody v řece. Večer posezení s bubínky u přítele Miluta. Náča
4.5. 11.00 hod. - Včera jsme absolvovali "pěší tůru" po středověké medíně města Fes. Odpoledne jsme se přesunuli do cedrových lesů nad Azrou. Večer bylo chladno a poprchávalo, tak jsme udělali táborák a strávili u něj příjemný večer. Teď míříme přes Střední Atlas do Meski, tam už bude snad teplo. Zdar Náča
2.5. 12.00 hod. L.T. a 14.00 hod. našeho času - Právě jsme v rekordním čase 45 min. překročili marockou hranici a to přestože jsme absolvovali "odbornou" lékařskou prohlídku na prasečí chřipku - tedy prošli jsme kontrolním rámem, kde bylo 5 kontrolek a černoch v plášti. o rozsvícení zelené kontrolky nás vpustili :). Náča
2.5. 11.00 hod. - Tak jsme v přístavu Ceuta na africkém kontinentu. Plavba připomínala jízdu na Lochnesce a rozdávali i pytlíky! Vyrážíme na marocké hranice. Zdar Náča
30.4. 19.00 hod. - Právě jsme dojeli do místa dnešního noclehu ve Španělsku. Máme za sebou 2150 km. Všichni jsou OK, očekáváme poslední posádku. Zdar Náča
29.4. 20.00 hod. - Tak již tradičně směřujeme na výpravu do Maroka. Máme za sebou prvních 1000 km a právě nocujeme ve Francii. Sestava 2x H2, 1x LC 80 a LC 120, 1x Pajero Sport. Zítra nás na nocleh ve Španělsku dojede poslední posádka s LR Disko 3. Zdar Náča