Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Španělsko - Andalusie   >   Archiv expedic

ŠPANĚLSKO - ANDALUSIE - Archiv expedic

Transylvánie

(18.5.- 24.5.2014)

25.5. Hřeben ve Stana je parádní, dojeli jsme večer při západu slunce až na Vladeasu - krásná panoramata. Kempujeme v březovém háji nedaleko Oradei, abychom se přiblížili k domovu - ráno se vracíme do ČR - po 3 týdnech v Karpatech konečně doma :-). Tak zas někdy, zdar KG
24.5. 16:00 hod. - Tak první parta už je zas v Čechách, včera jsme dojeli poslední část trasy. Tak ještě na závěr odpoledne, asi 1 km před dojezdem na asfalt odešla na Patrolu "Růžovce" vodní pumpa, tak jsme ho asi 30 km odtáhli do servisu, kam jsme dojeli v pátek v 17 hod. Rumun ochotně sedl k PC, našel a objednal díl a dnes dopoledne auto opravil - "MILUJU RUMUNY". V Čechách by se na něj v pátek večer každý vyprd. Druhá parta ve složení organizační LC105 a Mrazík s LC100 pokračují dál sjet hřeben ve Stana, abychom pro výpravu, kterou sem za 14 dnů pojedeme zjistili, jak po zimě cesty vypadají.
23.5. Ráno jedna parta pokračuje po hřebenech dále terénem na sever, druhá parta stahuje Granda dolů na silnici, kde praská druhý měch, nezbývá než pro Granda zajistit garanční servis a odtah do ČR. Pozdě odpoledne tedy nakládáme auto na odtahovku a Standa s Janou tedy pokračují v organizační LC105 dál za ostatními.
22.5. Po nádherné noci pod bílými skalami vyrážíme dále na sever - jako celý týden. Celé dopoledne střídá jedno prudké stoupání druhé, stále výš a výš. Stoupání je tak prudké, že přijde ke slovu i redukovaná 1, protože vyšší stupeň to "nedává". Několik bočních náklonů a plni adrenalinu se dostáváme na vrcholky, po kterých se celý den dále houpeme. U Jeepa se v poledne uvolnilo kolo - zalomený šteft, při obědě opravujeme a z obědové prosluněné loučky odjíždíme dál. Odpoledne projíždíme traverzovými cestami několik bukových lesíků až na sklonku dne praská na Grandovi zadní měch. Zakempovali jsme tedy v místě závady - v malém sedýlku s krásným výhledem. Kousek od tábora je padlá statná borovice, kterou se nám na konec podařilo na redukovanou 2 vyškubnout z lesa a dotáhnout na pružné kurtě až do sedýlka - v noci jsme ji celou spálili! - byl to "ohýnek", jak se patří. Ještě večer jsme provedli provizorní opravu měchu holinkou, aby mohl "Indián" sjet z hřebenu na silnici.
21.5. Dnes přišel na řadu pořádný offroadek. Dopoledne jsme přívozem popoháněným na samotíž překročili širokou řeku v údolí - jedinečný zážitek. Před polednem jsme vyjeli na krásný hřeben s malebnými skalami, kde jsme za svitu sluníčka i poobědvali. Po obědě jsme na následujících 3 km strávili 7 hodin - slaňování našich offroadů bukovým lesem na všech kurtách, které jsme měli, nám zabralo odpoledne až do nočních hodin. Všichni bez ztráty květinky. KG
20.5. Dnes nás čekaly dva dlouhé hřebeny, ty jsme jeli až do pozdního odpoledne, míjeli jsme mnoho hospodářských stavění na vrcholcích kopců - měli jsme možnost vidět tradiční způsob hospodaření místních domorodců. Odpolední déšť nás zahnal z vrcholků do údolí k potoku, kde byl opět jako každý večer ohýnek a povídání. KG
19.5. Dnes jsme dali protihřeben, nejdřív trošku kluzmo vpřed v zaváté cestě, když už to bylo na lopatu v délce asi 800 m, tak jsme to vzali přes hřeben. Bez navijáku jen tři stroje, ostatní na lanku, pak jak na sáních dolů, zastavila nás asi 1,8 m vysoká závěj dlouhá 60 m. Tak jsme to dali potoční cestou na asfalt a přesunujeme se na tábořiště nové trasy, kterou jsme připravili začátkem května, zítra na ní vyrážíme. Přejezd přes zasněžené vrcholky skončil až ve večerních hodinách, přišly ke slovu i navijáky. Večer oheň na loučce u potoka. Bohužel kluci s Jeepem museli pro neodstranitelnou závadu na elektronice odjet domů. Pokračujeme tedy dál v počtu 11 aut. Zdar KG
19.5. Po nočním mrazu ráno slunce, jasná obloha - vyrážíme na další cestu přes vrcholky, tak uvidíme, jak to půjde. S Jeepem míříme do servisu na diagnostiku - snad ho dnes dostatečně rozběhneme. Všichni OK - zdravíme domů. KG
19.5. 8:30 hod. - Hlásí se 12 měsíčků, respektivě 20 zmrzlých offrouďáků. V noci bylo -5°C. Rozmrzáme u ohně...
18.5. Celý den pod mrakem, jeden z Jeepů jede bohužel již od večera v nouzovém režimu, zkoušíme opravu, do večera se nám to ale nedaří. Ostatní dáváme přejezd nové alpské cesty přes vrcholky jednoh oz jižních hřebenů Karpat. Po výjezdu do 2000 m narážíme na čerstvý sníh, dopoledne se postupně prohazujeme směrem kupředu, pouze odpoledne troubíme na ústup a vracíme se zakempovat k řece U Baby - ve výšce 1400 mnm. Večer plachtujeme - zase prší. KG
18.5. 17:30 hod. - Tak jsme naši "POLÁRNÍ" výpravu po 2 hod. jízdy a 1,5 hod. házení lopatami museli odpískat, sněhu nakonec bylo až 70 cm a v tom se fakt jet nedalo. Sjíždíme zpět do údolí, kde rozděláme basic camp a ráno se pokusíme pokořit druhý hřeben jeho jižní stranou. Zdar
18.5. 12:30 hod. - Tak jsme ve výšce 2100 m nad "BABOU TONDACH" narazili na čerstvou sněhovou pokrývku - jak minulý týden pršelo, tak tady sněžilo. Off road v Transylvánských Alpách se změnil v zimní adventure ;-), ale ještě jsme nestáhli kalhoty a pokoušíme se prokousat sněhem až do Ranca - což je místní Špindl. Zdar

17.5. Po náročném 1000 km dlouhém přesunu za neustálého deště kempujeme na loučce u řeky. Tentokrát je nás 11 offrouďáků - prima velká dobrá parta. Teď večer ustává déšť - konečně. Jdeme spát o půlnoci, ať jsme na další den pěkně odpočatí. KG