ŠPANĚLSKO - ANDALUSIE

Půjčovna a prodej autostanů

Půjčovna kemping výbavy

Půjčovna čtyřkolek ATV

Máte-li zájem o zasílání aktuálních informací o připravovaných akcích a novinkách na našem webu, vyplňte prosím níže svojí e-mailovou adresu.

E-mailová adresa:
Prosím opiště kód:

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Vaše e-mailová adresa nebude poskytnuta třetí straně a bude sloužit výhradně k zasílání výše uvedených zpráv. Pokud se budete chtít odhlásit z odběru zpráv, pošlete prázdný mail se svojí adresou na info@expedice4x4.cz a do předmětu napište "ODHLASENI".

My a tisk

Partneři

Aktuality

Srdečně všem přejeme, ať se vám vše daří v roce 2015 :) a žijte offroad :)

(2014-12-31)

Kompletní kalendář akcí pro rok 2015 je uveden na http://www.offroadpruvodce.cz/kalendar.php. Žádám všechny zájemce o účast, aby se přihlásili na jednotlivé akce co nejdříve, z důvodu maximální optimalizace časového harmonogramu na příští rok, velice děkuji.

(2014-12-08)

Ahoj offrouďáci, je konec roku, tak je tu Vánoční večírek a několik dalších informací...

Vánoční večírek a vyprávění o letošních výpravách

Všechny, kteří se letos zúčastnili, ale i nezúčastnili některé z letošních výprav, tímto zvu na Vánoční večírek a promítání a vyprávění o letošních výpravách, ale i nadcházejících akcích pro příští rok - je fajn se na sklonku roku opět potkat :-)

Večírek proběhne ve středu 17.12. 2014 od 18.00 hod. v Hostinci Ve Mlýně ul. Jalodvorská 841/16, Praha 4. (www.vemlyne.cz).

Prosíme - pošlete předem nezávaznou přihlášku !!!!!!!!!!!!!, přihlásit se můžete zde: http://www.offroadpruvodce.cz/prihlaska.php?destinace=25&termin=1418770800.

Maroko

M A R O K O
ATV

18.11. - 30.11.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

28.11. Tak kluci zdárně po velikých peripetiích při cestě na letiště odletěli a my jsme na cestě přes Atlas směr Evropa. Tak zase příští rok. Pravděpodobně hned na jaře. Duny jsou prostě zážitek!
27.11. Včera jsme nádherně pojezdili, celé dunoviště jsme přejeli tam a zpět, k večeru byl písek již docela proschlý, ten větřík co fouká to vysychání hodně urychlil. Během dne jsme několikrát potkali Kamaz, který zde trénuje celý týden na Dakar. Moc pěkná podívaná, co ten sedmitunový kamion zvládne. Dneska se ještě jdeme dopoledne jen tak trochu projet, poledne balení a po obědě kluci vyrážejí zpět na letiště. Letošní "surfování" se čtyřkolkami na dunách bylo kvůli silným dešťům naprosto odlišné, než jak jsme za ta léta, co sem jezdíme, zvyklí.
26.11. Ráno azuro a teplo, vyrážíme tedy hned ráno na dony, dnes je přejedeme po celé délce. Uvidíme, jak to půjde, jak bude písek po těch deštích prosychat.

Maroko

M A R O K O

7.11. - 24.11.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

21.11. Ráno vyrazily 2 vozy rovnou na Gibraltar směr domovina. My ostatní přejíždíme do Marakéše, kam zítra přiletí členové výpravy na ATV. Expedice s vozy se nám vydařila, zážitků kopec, spali jsme ve 3 tis. m.n.m., v dunách, u oceánu. Přejeli jsme nejrozsáhlejší dunoviště v Maroku, jeli jsme po alžírských hranicích, ohřáli jsme se při denních teplotách 35°C, všechny technické problémy jsme zdolali. Večer v medíně v Marakéši dáváme oblíbený mátový čaj.
20.11. Čtvrteční den se nám skutečně vydařil. Před polednem byla bouřka a silný déšť, takže velké vlny a deštěm zmáčený písek nám zmenožnily klidný průjezd po plážích, bylo to trochu akční, každé auto zapadlo, a tak přišly ke slovu lopaty, nájezdy, kurty a vše potřebné k vyproštění. Na sklonku dne jsme na konci pláže. Za soumraku najíždíme na úzkou cestu, vedoucí přes hory, která nás má dovést k asfaltce. Vzhledem k rozsáhlým erozím nám tato 10 km cesta zabrala 3 hodiny noční "orby". Pří následné jízdě po asfaltu narážíme na náhlé povodně, které rozvodnily jednu z řek a tato se hrne plná bláta přes most, po kterém musíme přejet. Navazujeme tedy na kurty za sebou všechny auta a jako mašinka projíždíme rozvodněnou řeku - vše se ukázalo na pohodu, tak jsme se s jednou Toyotou ještě vrátili pro dvě auta místních domorodců, abychom jim pomohli a přetáhli je se zhasnutým motorem také přes zaplavený most. Po půlnoci za silného deště bereme ubytování v hotelu.
20.11. Včera večer jsme dorazili k Atlantiku na pláže Blanche, právě byl odliv, a tak jsme se se svými offroudy mohli vydat na projížďku po těchto náderných širokých a dlouhých plážích. Večer nám místní rybář chytil a udělal na grilu 6 ryb, byla to výborná večeře. Bylo to naše poslední kempování v dunách a ve volné přírodě. Dnes ráno vyjíždíme projet celé pláže a pak na sever směr Marakeš.

N A M I B I E

offroad

19.9. - 27.9.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

27.9. 2:00 hod. - Sjíždím z dálnice a zastavuji v Maďarsku organizační Toyotu, kouří se od pravého předního kola. Po podrobné prohlídce zjišťuji, že se uvolnila kontramatice ložiska pravého předního kola. Kolo drží už jen na kotouči zasunutém v brzdiči. Vše je tak vymleté, že bez kompletní výměny náboje, který nemám, je další jízda naprosto vyloučená. Na řadu tedy přichází "rychlá akce", neboť v 11.30 hod. mi letí letadlo z Ruzyně, které musím stihnout a já stojím s nepojízdným autem ve 2 hodiny v noci 750 km od letiště někde v maďarských polích. Volám tedy kluky, kteří vyrazili napřed, aby se pro nás vrátili a odvezli mě do ČR. Auto necháme u přilehlé hlídané vrátnice, budeme se sem muset vrátit s díly potřebnými k opravě. Kluci dorazili a začíná stíhací jízda. Z Prahy vyráží Škoda Octavia směr Břeclav, abych mohl přesednout a jet na Prahu - na letiště výrazně rychleji. Vše se podařilo, na letiště jsme dorazili 5 min. před zavřením "ček-inu".
27.9. 1:00 hod. - Cesta ubíhá dobře, žádný provoz.
26.9. Budíček byl za rozbřesku. Většinu účastníků čekala cesta domů. Kdo chtěl mohl se přidat k organizační Toyotě a pokračovat ještě v pátek, projet další poslední plánovaný hřeben, který jsme vzhledem k počasí a technickým problémům nestihli do pátku. Z kempu jsme vyrazili všichni společně v 7hodin ráno. V údolí na silnici jsme byli kolem 10. hodiny. Zde jsme se rozdělili, většina aut vč. Mirečka se odebrala směr k domovu a skupina třech vozů - organizační Toyota LC105, Milan s Jeep Rubiconem a Luboš s Defenderem, pokračovala dál na jih, zdolat poslední plánovaný úsek cesty na Ukrajinsko Rumunských hranicích - dfkt úsek na hranicích EU, kam máme tradičně oficielní povolení vjezdu, bez kterého je sem vjezd zakázán. Po několikakilometrovém průjezdu údolím až na jeho konec nás čekal výjezd 3km na redukovanou 2 až na hřeben. Nahoru jsme dorazili v poledne, dali krátký ale vydatný oběd, začalo zase pršet. Jedeme po úzkém zalesněném hřebenu, sjíždíme po cestě do dalšího údolí. Sjezd je skutečně zajímavý - pomalu na redukovanou jedna kamenopádem až dolů do potoka, všichni máme trochu toho adrenalinu, jak má na takovéto výpravě být. Dál jsme pokračovali několik kilometrů po cestě přímo širokým korytem říčky až k silnici, která vede asi 5km nahoru přímo na hranici k zavřeným vratům z pletiva. Jen co jsme k nim dorazili, spustil se silný déšť a padla mlha - klasické podzimní Karpaty. I přes toto nepříznivé počasí jsme celou cestu projeli. A kolem pramenů Bílé Tisy jsme na sklonku odpoledne sjeli z druhé strany zpět do údolí, z kterého jsme dopoledne vyjížděli na hřeben. Rozhodli jsme se, že bez dalšího otálení vyrazíme rovnou non-stop k domovu. Na hranicích Ukrajiny a Rumunska jsme byli se soumrakem.

(2014-09-03)

Ahoj offrouďáci, je konec prázdnin, tak je tu pro vás několik informací...

Alpy - severní

N A M I B I E

25.7. - 5.8.2014
FOTOREPORTÁŽ

První letošní 12-denní trip - jen já, Maličká a dvě dámy ze Slovenska v nově koupeném Kilu (LC 100). Viděli jsem spoustu zvěře a zažili spostu pohody... :) Jedinou skvrnkou bylo, že Kilo po 2.500 km kleklo, asi těsnění pod hlavou... :(
Celkem jsme ujeli 3.600 km, z toho druhou třetinu v pick-upu China car, byl to nový zažitek, ale až na silniční pneu, které to mělo a zmizel na nich vzorek to bylo celkem v pohodě...

Zdar Náča

Poznávací putování po Karpatech

19.7. - 26.7.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

26.7. 17.00 hod. - Tak konečně opraveno a vyrážíme směr Maďarsko a dál k domovu. Brzo ráno jsme všichni vyrazili na cestu, ale kolem poledne uletělo ještě v Rumunsku na Touaregu kolínko vzduchové potrubí, 4 hodiny nám trvalo, než jsme kompresor k měchům demontovali, vymysleli provizorní opravu, opravili upadnuté kolínko, vše zase namontovali, vymazali chyby z centálního počítače auta a mohli vyrazit dál na cestu k domovu. Tak nakonec jsme vše vyřešili - jak to tak obvykle bývá :-), za týden pokračujeme další letošní výpravou do IT na "Tagliamento". Rumunsko i přes nepřízeň počasí, vzhledem k výborné partě lidí, bylo bezva, tak zase příště. KG
25.7. 20.00 - právě jsme zakempovali "U Báby" - u potoka ve smrkovém lese. Dřevo, které jsme si tu nechali při jarní výpravě nařezané na hromadě, nám někdo spálil. Jdeme tedy dělat dříví. Máme před sebou poslední večer u ohně, tak si to musíme užít :-).
25.7. Obědváme na hřebenu nad jezerem. Ráno jsme po výstupu na hrad měli přesun po asfaltu ke "Špindlu", jak říkáme místní vesničce na začátku jednoho z hřebenových přejezdů tady na jihu Rumunska. V loňském roce dokončili asfaltku přes tento hřeben ve výšce 2.150 mnm. Těsně před konečným klesáním této asfaltky do údolí je však odbočka na šotolinovou cestu, která se napojuje na další hřeben, tam jsme odbočili a po této cestě jsme dostali až sem, kde nyní obědváme. Chvilkami krápe, ale je teplo. Kocháme se posledními výhledy na desítky, ale možná i stovky vršků rumunských Karpat, které jsou před námi. Je to nádhera.

(2014-07-18)

Ahoj offrouďáci, prázdniny jsou v plném proudu, tak je tu pro vás několik informací...

Alpy - západní

A L P Y - Z Á P A D N Í
(Ligurské, Kottické, Přímořské a Savoyské)

5.7. - 12.7.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

12.7. 8:00 hod. - Všichni plní zážitků vyrážíme k domovu. Byl to nádherný týden a výborná parta lidí, vyšlo nám v podstatě super počasí. Cestu zpět jsme se rozhodli rozdělit na dva dny. Takže večeři dáme v San Daniele, přespíme v korytě řeky Tagliamento a v neděli budeme doma. Tak zase příště:). KG
11.7. Dnes ráno jsme měli přejezd na Ligurskou cestu, po poledni, po výjezdu desítkami serpentin na pevnost na vrcholu jsme skončili u závalu na cestě s tak velkými kameny, že to bylo neřešitelné. Sjeli jsme tedy zpět, projeli zpět tunelem a nahoru se dostali serpentinami z druhé strany. Jedna strana Ligurské cesty byla zavřená, jeli jsme tedy druhou stranou. V nejužším místě - v serpentinách s mosty v kolmé stěně jsme potkali 9 protijedoucích aut, vzájemné vyhnutí nám zabralo 1 hodinu. Chvilkami prší, chvilkami slunce - dnes jsme se za celý den volantem natočili jako nikdy. Teď kempujeme ve FR v kempu se sprchami, máme oplachtováno a leje. Před zítřejším odjezdem k domovu kopírujeme a prohlížíme foto.
10.7. 18.00 hod. - zdolali jsme celý hřeben, vyjeli jsme si i do sedla, trochu víc se rozhlédnout, byl tam sněhový jazyk, tak jsme se vrátili na cestu, sedýlko bylo moc pěkné, zejména výjezd na něj na redukovanou 1. Tentokrát jsme museli ale nechat Subaru dole. Za celý den jsme se prokopali 4mi sněhovými jazyky, přerovnali jsme 2x cestu kvůli sesuvu a 2x jsme přejížděli přes narovnané kameny přes obrovské balvany 1x defekt na LR. Dnes jsme ujeli za celý den 12km!! Kempujeme u pevnosti na hřebenové cestě s nejnádhernějšími výhledy za celou výpravu. Právě jsme prožili nejhezčí den!!

pro ATV

7.6. - 13.6.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

13.6. Už těsně po poledni jsme byli v Budapešti - dobrý čas na tu ujetou dálku! V Bratislavé oficielně ukončujeme akci a hurá domu - trochu si odpoćinout. Byla to opravdu dobrá parta lidí :-) a neuvěřitelně nám přálo počasí, tak se uvidíme zase příště.
12.6. Ráno - všichni účastníci noční párty jsou úplně mrtvý! Nic naplat, dnes je poslední den - vyrážíme do jeskyní. Za nádherných výhledů z nejvyšších hřbetů Apuseni hodnotíme celou akci jako úspěšnou - všichni jsou zdraví a plní úplně nových zážitků a zkušeností. Večer balíme 4kolky, abychom se ráno nezdržovali.
11.6. Návrat z Vladeasy začal prudkým sjezdem po cestě - pak potokem až úplně na dno rokle do řeky - moc pěkný 2-hodinový sjezd, po cestě vysadila kolka jenom Honzu - vše v poho, odřené končetiny se nepočítají :-). V potoce jsme doplnili vodu v nádrži expediční Toyoty, nabili jsme baterku jedné ze 4kolek, která přestala dobíjet a vyrazili jsme se vykoupat k nedaleké přehradě - je skoro nesnesitelné horko! Večer opět "rychlá" parta vyráží k druhé přehradě - jen tak odpoledne před večeří - dali jsme 40km a při návratu Honza hodil na nevinné cestě do kopečka záda - s ohledem na jeho naražené koleno a zejména ruku troubíme na ústup - návrat bude po široké cesté kolem jezera namísto cesty přes hřeben, což nakonec přineslo neuvěřitelnou šňůru okolností. Začalo to odstřelem místního potoka, který nám uzavřel cestu před námi, pak upadlé štefty u kolky - kolem projíždějící Pítr za začínajícího deště - schováváme se u něj pod Pergolou - nákup 4l kořalky v místním baru - 01.00 v noci - jsme bez kořalky!! - noční přesun na hotel - klasická náhodná a výborná! Rumunská akce.

18.5. - 24.5.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

25.5. Hřeben ve Stana je parádní, dojeli jsme večer při západu slunce až na Vladeasu - krásná panoramata. Kempujeme v březovém háji nedaleko Oradei, abychom se přiblížili k domovu - ráno se vracíme do ČR - po 3 týdnech v Karpatech konečně doma :-). Tak zas někdy, zdar KG
24.5. 16:00 hod. - Tak první parta už je zas v Čechách, včera jsme dojeli poslední část trasy. Tak ještě na závěr odpoledne, asi 1 km před dojezdem na asfalt odešla na Patrolu "Růžovce" vodní pumpa, tak jsme ho asi 30 km odtáhli do servisu, kam jsme dojeli v pátek v 17 hod. Rumun ochotně sedl k PC, našel a objednal díl a dnes dopoledne auto opravil - "MILUJU RUMUNY". V Čechách by se na něj v pátek večer každý vyprd. Druhá parta ve složení organizační LC105 a Mrazík s LC100 pokračují dál sjet hřeben ve Stana, abychom pro výpravu, kterou sem za 14 dnů pojedeme zjistili, jak po zimě cesty vypadají.
23.5. Ráno jedna parta pokračuje po hřebenech dále terénem na sever, druhá parta stahuje Granda dolů na silnici, kde praská druhý měch, nezbývá než pro Granda zajistit garanční servis a odtah do ČR. Pozdě odpoledne tedy nakládáme auto na odtahovku a Standa s Janou tedy pokračují v organizační LC105 dál za ostatními.

T R A N S Y L V Á N I E
pro ATV - "Český Banát s ATV 2014"

11.5. - 17.5.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

15.5. Stále vytrvalý déšť. Je brzo ráno , dobalujeme a vyrážíme k domovu. Tak zase příště. Poděkování patří místním Čechům, kterým moc děkujeme za vynikající stravu a výborné ubytování, jen to počasí :-) kdyby kměli poladit :-) - holt jsou to Karpaty…………… KG
14.5. Dopoledne bez deště, ale odpoledne zase vydatné srážky, už máme vše mokré, sušíme vždy večer u kamen jak o závod. Vśichni v poho, jako zázrakem žádné technické potíže. Jen odpoledne, když jsme vyrazili za deště do blízkého lomu, tak jedna manžeta na poloose se trhla - opraveno na místě. V lomu jsme se vyřádili, druhá parta jela do Gerniku a zpět dorazili úplně mokří a komplet celý od bahna - užili si to na závér jak se patří :-), stejně jako nováčci ve zmíněném lomu, kde jsme dali několik promočených, rozbahněných, prudkých a skutečně náročných výjezdů těžebními cestami - nácvik brutálky na závér výpravy :-). Večer balíme a zítra všichni, vzhledem k nepřízni počasí, vyráží dom. KG
13.5. Prší prší a zase prší - jsme promokli na kost. Dnes výlet do nejvzdálenějśí české vesnice a návrat za prudkého deśtě po silnici zpět - dnes to byla "hluboká orba", z východu přes hřeben se nám do vesnice prostě nepodařilo "vyorat", ale moc pěkný offroadek :-). KG

Ukrajina

U K R A J I N A

3.5. - 10.5.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

9.5. Ráno vstáváme v 6 hod. a vyrážíme na pěší túru na vrchol PopIvanu - jsme tam za 2 hodiny jasného počasí a s úžasným výhledem na celou poloninu Černá hora s nejvyšším vrcholem Ukrajiny Hoverlou, která je jen o 25 m vyšší než hora, na které právě stojíme - když vyjde počasí, tak Ukrajina je prostě TOP. Teď balíme u jezírka a vyrážíme na západ směrem k přechodu do Rumunska. Zítra nám letoší první expedice na Ukrajinu končí. Vše OK, technika maká OK. KG
8.5. Dnes opět azuro, čeká nás výjezd na druhý PopIvan. Zkoušíme hřebenovou cestu najetou z části už vloni, stopáme a stoupáme až k naprosto podmáčené louce. Abychom vyjeli procházíme celou louku - stavíme triálek a "průjezdní branky". Já jedu první a úplně na konci triálku končím po nápravy v rašelině - naviják a pomalu vyjíždím ven. Druhá Toyota 105 to dává - bezva, pokračujeme až do kleče, kde nacházíme zadní boční plast z Patrola, který se tu otáčel. Otáčíme se i my a jedeme zpět, louku dáváme na první, zkoušíme neúspěšně ještě dvě další cesty a nakonec sjíždíme do údolí krásnou offroadovou cestou (potokem) až do potoka - pod PopIvan z druhé strany. Vyjíždíme pak táhlým a hodně strmým stoupáním k malebnému horskému jezírku 3 km vzdušnou od vrcholu. Zde kempujemee a s Ukrajinci ubytovanými vedle nás večer diskutujeme politickou situaci na Ukrajině. Spát jdeme ve 2 hod. KG
7.5. Dopoledne jsme zkusili boční cestu pro sjedz do údolí, ale končila u salaše. Vrátili jsme se tedy na jedinou cestu na PopIwan a sjíždíme po ní zpět do údolí. U Tisy najíždímě na asfalt a přesouváme se 20 km po silnici, cestou kupujeme pečivo a vyrážíme na Černohorský PopIvan. Večer vyjíždíme na hraniční cestu s Rumunskem na Stoh - nádherná panoramata. Kempujeme 5 m za ukrajinskými hranicemi v Rumunsku. V noci máme návštěvu - rumunští Ukrajinci si přicházejí pro kontraband tabáku, který jim o půlnoci přivezl jejich kamarád z Ukrajiny autem. Sedíme s nimi společně u ohně a popíjíme jejich "koňak".

XIV. Off-roadové setkání - Benešov u Prahy (26. - 22.3.2014)

(2014-05-01)

Tak o uplynulém víkendu proběhlo avizované setkání příznivců Off Road Expeditions a Touareg Clubu. Neuvěřitelně se vydařilo počasí - sluníčko, a to mělo pršet celý víkend! Sešlo se 27 aut. V pátek přijela většina k posezení u ohýnku - byla veliká párty!:) V sobotu opět razítkovaná, tentokrát s otázkami do tajenky. Vyhráli Radek a Jirka s LC73 - blahopřejeme. V sobotu odpoledne nás navštívili freestyle motokrosaři - mladý Podmol s kamarády, tak jsme se podívali na neuvěřitelné skoky. Kdo zůstal do neděle, tak jsme všichni společné ve vláčku projeli ty nejnáročnější pasáže a po obědě domů. Děkujeme Petrovi za výborný catering a vybudované společenské zázemí.

(2014-04-05)

Ahoj offrouďáci, zdá se, že tu máme jaro, tak je tu pro vás několik informací...

XIII. Off-roadové setkání - Podbořany u Žatce (21. - 22.3.2014)

(2014-04-01)

Tak máme za sebou sraz, který proběhl ve dnech 21. - 22.3.2014 ve VVP Kozinec ve Vroutkách u Žatce. Všichni si vyzkoušeli při hledání razítek, průjezdy v maximálním náklonu, projeli jsme i pár tankových okopů. Razítkovanou vyhráli Jakub Opa s Tatíkem s časem 2h 30 min, druzí byli Spořílci, jako minule v Mohelnici. Patří jim blahopřání, stejně jako všem ostatním, kteří našli všechny razítka. Počasí nádherně vyšlo, v sobotu odpoledne byly ještě ukázkové trialy, někdo přespal i do neděle, večer bylo vyprávění u ohýnku. Doufám, že se to všem líbilo :).

Další setkání bude 26.-27.4. 2014 ve slovenské Senici společně s jinými offroadovými vozy OffRoadExpeditions a OffRoadPlowing, kde se bude jezdit po pískách - na písečných dunách. Je to jediné místo toho druhu ve střední Evropě, tak si to nenechte ujít. Fotky z této akce jsou zde a další foto je na http://namibie.rajce.idnes.cz/Touareg_Club_-_Kozinec_2014/.

Těším se na další setkání.

KG

I Z R A E L
"Cesta tří moří"

3.3. - 17.3.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

17.3. Auta připravena pro kontejner, Isuzu vráceno půjčovně bez "ztráty kytičky" a my čekáme na odlet do Prahy. Všichni jsme se shodli, že akce se skutečně vydařila, byť nám nepřálo počasí - s cestovní kanceláří bychom těžko mohli projet Hebron a mnoho dalších netradičních zajímavých míst, která jsme viděli. Měli jsme možnost procestovat celý Izrael, který nám ukázal své různé tváře, a to jinak, než slýcháváme z televize. Historické rozdíly a rozpory mezi Palestinci a Židy na tomto území jsme měli možnost pocítit na vlastní kůži a zavnímat mystiku celé této jedinečné oblasti.
16.3. Dnes jsme umyli auta, připravili k vrácení zapůjčené Isuzu, které odvedlo v terénu opravdu neuvěřitelnou práci, co dalo Isuzu klobouk dolu!!! Přesouváme se po d Haifu opět na pláž středozemního moře ke staremu římskému aquaduktu k přenocování. Spát jdeme brzy, neboť hned ráno kontejnerujeme vozy a odpoledne odlétáme domů.
15.3. Tak jsme dali poslední izraelskou orbu - zkrátka přes poušť zpět do Jeruzaléma, avizovaných 15 km po šotolině pro osobáky nám nakonec zabralo 8 hodin jízdy na redukovanou. Odměnou byl nádherný pohled na klášter MarSaba z východního hřebenu, zde oběd a přesun na pláže Středozemního moře, kde jsme rozbili bivak - přímo na pláži - 20 m od moře a úplně sami!!! KG

pro ATV a sněžné skútry

29.1. - 2.2.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

1.2. 18:00 hod. - Dnešní ráno, po noci na sněhu, nás probudilo počasí lehce pod mrakem. Po teplém čaji a kávě na ohýnku k snídani, jsme vyrazili na návrat k chalupě. Jeli jsme jinou cestou, která nas však vyvedla opět na stejný hřeben, po kterém jsme jeli včera. Odpoledne vylezlo sluníčko a až do večera doprovázelo naše putování - náš návrat po hřebenech. Svačinu jsme si udělali na nejvyšším bodě hřebenu, s krásnými výhledy. Odpoledne, po opravě ohnuté tyčky řízení na Grizzly, jsme dorazili na chalupu, všichni unaveni po dvoudenním tripu. Večer vydatná večeře a zejména kytara a zpěv – prostě rozlučkový večírek před zítřejším odjezdem, jak má být :).
31.1. 23:00 hod. - Dnešní den ráno velké balení - odjezd na dvoudenní trip. Ráno karambol - Liborovi to ustřelilo a skočil z dvoumetrového vantu až skončil v lese, ale vše v pohodě. Pokračovali jsme po celém hlavním hřebenu po celý den až na Vladesu - nejvyšší vrchol pohoří. Krásný západ slunce nad zasněženými Karpaty - tam čaj, dolit benzín z kanystru a z výšky 1800 mnm zpět do sedla. Večer jsme nadělali spoustu dřeva a jsme teď u ohýnku, no spíš u vatry. Bivakujeme na sněhu v sedle ve výšce 1400 mnm. Všichni už zalehli, dosušuju věci a jdeme spát. Máme dnes za sebou 50 km za sluníčka po hřebenech. Zítra nás čeká celý den návrat do kabani, tak jdu taky do spacáku. KG
30.1. 21:00 hod. - Tak jsme dorazili ve 4 ráno, 3 hodiny spánku a hurá do terénu. Cesta do RO 12 hodin - mlha, ale dobrý. Dnes ráno azuro! Minus 2, celý den na hřebenech, oběd u salaše. Super. Sněhu napadlo za poslední týdne na hřebenech 5-10 cm, ale v údolí víc - inverzní sněžení, na skútry to stále úplně není. Všichni v poho, technika maká, ale večer jsme dojeli na výpary. Jirka hrdina dne - opravil v chatě sporák :). Zítra nás čeká noční bivak na hřebenech, tak snad vyjde počasí. KG

pro ATV a sněžné skútry

22.1. - 26.1.2014
INFO DENÍK A FOTOREPORTÁŽ

25.1. Celou noc sněžilo - ráno všichni na čtyřkolky a tentokrát konečně i na skútry - dopoledne vylezlo sluníčko, jeden skútr potkal strom, druhý bouda a jedna čtyřkolka ohnutá tyčka řízení. Vše se vyřešilo, konečně poježdění v hlubším sněhu. Večer rozlučková párty, palačinky s rumunskými borůvkami. Všichni nadšeni. Ráno vyrážíme s celou partou k domovu. Stále sněží, vypadá to, že nastala správná rumunská zima.
23.1. Dnes jsme v 9 ráno konečně dorazili až na místo. V údolí je to bez sněhu, ve výšce 1300 mnm 30 cm, na vrcholcích hřebenů, kam jsme v podvečer vyjeli i místy 1 metr čerstvého sněhu. Hned po příjezdu jsme šli jezdit - hustá mlha. Sněhu akorát aby to stačilo a stále sněží - v podvečer na hřebenu prasklý řemen u Can-am, takže na laně do chalupy. Večer neuvěřitelný stejky, společenské hry a hurá brzo spát, když jsme jednu noc nespali vůbec.

TRANSYLVÁNIE ATV Winter Tour

(2014-01-21)

Neboť letošní zima zřejmě šetří sníh na únor a březen, posunuli jsem naše akce. Volné termíny jsou 6.2. - 9.2.2014, 8.2. - 14.2.2014 a 6.3. - 9.3.2014. Závod pro sněžné skútry se jede 20.2. - 22.2.2014. Nemáte moc času a přesto chcete zažít neopakovatelný zážitek v sedle ATV s pásy nebo na sněžném skútru? Pojeďte s námi na opuštěné hřebeny rumunských hor, kde nikomu nevadí, že si chcete jízdu po pláních prostě užít... S českým průvodce, stroje buď vlastní, nebo vám je zapůjčíme na místě. Více na této stránce.

Moab - UTAH USA (4.4. - 20.4.2014)

Chcete zažít jízdu po skalách v Moabu, který je americkou offroadovou Mekkou a poznat krásy okolních Národních parků, které se nacházejí v Utahu s partou lidí, kterou spojuje stejný zájem, tedy netradiční poznávání cizích zemí v terénním voze, pod vedením zkušeného českého průvodce? Tak je za pět minut dvanáct, přihlášky se uzavírají 31.1.2014, tedy za 10 dnů !
Akce se koná začátkem března. Více na této stránce.