Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Sardinie   >   Archiv expedic

Sardinie - Archiv expedic

Transylvánie

(9.6. - 18.6.2006)

5.6. 11.30 hod. - včera kolem 22 hod. jsme dorazili do hor, ve výšce 1100 m byla mlha a viditelnost 2 m, tak jsme přespali v horské cabaně. Teď jsme na hřebenu ve výšce 1694 m, hustě mrholí a viditelnost 20 m :-x Připravujeme trasu pro partu, která přijede v pátek. Snad se to počasí umoudří a my si kromě offroadu užijeme i panoramata :-D Už dva týdny tady prší, tak si dovedete představit, jak to vypadá. Všechny zdraví přípravný team - Náča a Mamou v LC 105, Dědek a Bukson ve dvou Defících a Horolezec s Diskoškou.

5.6. 15.20 hod. - Jo, tak už byl "ten offrod" - hoďku na navijáku a jsme po vložce těžební cestou zpět na hřebenu. Přestalo pršet a je vidět i další hřebeny! Náča

6.6. 8.00 hod. - Budiíč e e ek !!! Tak děláme čaj ve výšce 1532 m, jsou +4°C pohoda. Počasí dostalo rozum a my můžem vyrazit směr Vladeasa. Zdar Náča
P.S.: Vzkaz pro starou partu: trošku jsme zapařili, pekařina byla jasná volba :-)
6.6. 15.10 hod. - Počasí nám přeje, celý den svítí slunce, je to paráda. Kolem poledne se nám ztratila modrá značka a úplně nepochopitelně jsme na ní narazili po přejezdu údolí, a výjezdu na protilehlý hřeben. Teď nás zastavila sněhová plotna, která nám přehradila cestu, je dlouhá třicet metrů a vysoká čtyři metry. Zkoušíme to objet a slanit auta bokem. Náča

6.6. 20.00 hod. - Tak sedíme u ohně a pohoda. To slaňování okolo sněhové plotny jsme nechali na zítra, protože to bude na dlouho. Svah má 40° a je pěkně podmáčenej. Spíme ve výšce 1634 m, tak bude asi kosa. Zdar Náča

7.6. 12.45 hod. - Tak slanění jsme nakonec vzdali, spočítali jsme to na 2-3 hodiny jedno auto. Objeli jsme to údolím a našli parádní cestu. Teď jsme zpátky na modré za sněhovou plotnou a valíme na Vladeasu. Zdar Náča
P.S.: Z dvanácti klíčů zbývají jen čtyři.

7.6. 13.13 hod. - Už druhým rokem jsme se pokoušeli v zimě na skútrech a čtyřkolkách dobít Vladeasu. Teď se nám to po třech dnech povedlo, jsme tady! Parta, která za námi přijede, se má na co těšit, trasa je super a dali jsme fakt pěkný kousky. Zdar Náča

8.6. 11.00 hod. - Konečně na signálu. Všichni jsme OK, je od +4 do 10°C a střídavě prší. Postavili jsme nádhernou trať po hřebenech a teď jsme se napojili na loňskou trasu a míříme do Stana de Vale, kde se v pátek v noci sejdeme s partou jedoucí z Čech. Náča

9.6. 8.00 hod. - Včera večer jsme dorazili na smluvené místo, kde čekáme na partu, která dnes ráno vyráží z Čech. Snad budeme mít lepší počasí, nám celou dobu pršelo. Trasa, kterou jsme postavili je po Tiblesi asi nejlepší. Hřebeny, prudké sjezdy, úvozy, bahno, prostě vše co k offroadu patří. A hlavně máme průjezd dohodnut přes místní CK, a tak je vše legální. Ono to asi díky některým českým "offroaďákům", kteří se zde chovají jak p......, ani jinak nepůjde. Zdar Náča
9.6. 19.45 hod. - Udělalo se azuro, tak se mrskám po hřebenu. Už jsem to nemohl na hotelu vydržet, tak jsem to vymrskl nahoru a teď si vychutnám západ slunce, které zapadne za 12 min. Pak bobovou dráhou dolů k hotelu a čekat na partu z Čech. Snad to počasí vydrží alespoň zítra a nebude jen pršet, jako minulý týden. Zdar Náča
10.6.
11.6. 8.00 hod. - Včera ráno jsme vyrazili v počtu 9 vozů za silného deště na hřebeny. Protože pořád lilo, zakotvili jsme na Cabaně - horském srubu. Kluci "Medvědi" z pick-upu vytáhli vepřovou kýtu, tak jsme opékali, popíjeli a zpívali - prostě pohoda! Teď jsme se vzbudili do slunného rána, tak to snad vydrží. Dnes začínáme nově postavenou trasu, tak to bude akční. Zdar Náča

12.6. 18.00 hod. - Včera večer opět pršelo, tak jsme zaplachtovali a "šli do pohody". V sedm večer dorazil Pedro, tak jsem pro něj sjel do údolí. Nakonec se počasí umoudřilo a posedlěli jsme u ohně - někteří až do rána. Vzbudili jsme se do rána s azurovou oblohou, která vydržela celý den. Jeli jsme po nově postavené trase a bylo to super! Začátek těžební cesta plná bahna a kolejí od Lakatoše, pak trial mezi kameny, táhlé cesty po hřebenech s panoramatickými výhledy a nakonec sjezd "bobovou dráhou" úvozem do horského střediska, kde mají TV, vždyť dnes hrajem! Snad nám to počasí vydrží a dáme si další hřebenovky. Všichni účastníci i všech 10 aut je OK. Zdar Náča

13.6. 11.30 hod. - Tak pokračujeme hřebenovkou, ale projetou pouze v zimě na ATV a skútrech. Poznáváme, jak to tu vypadá, pod sněhovou peřinou se hravě přejíždějí močály. Ale teď :-D - právě si jsem na ustlal, tak jsem na lanku. Je to super cesta, po které řadu let nikdo nejel. Zdar Náča

13.6. 15.30 hod. - "Tak kdy už bude ten offroad?":-D Právě sjíždíme těžební cestu s klesáním místy 40 stupni, rozporky paráda! Zdar Náča

14.6. 15.00 hod. - Joooo! Tak už je opět ten offroad. Jeden známý Rumun nám poradil novou trasu, říkal že je drsná, ale že my ji dáme. Už tři hodiny děláme cestáře - těžební uvozovka je rozervaná od eroze. Ukopáváme břehy, do děr kamení a přes "past pro mamuta" stavíme mostek - prostě offroadová pohoda. Zdar Náčelník

14.6. 22.50 hod. - Tak jsme po 5 hodinách "cestářských prací" sjeli úvoz a pak potokem na cestu. Já bohužel musel odjet do Čech kvůli předváděčce, tak převzal velení Pet "Pompier" a parta se přesouvá nad Bistritu k Drákulovi. Já vyrazil s Kružnou z Brna, který si užil víc než dost - jel výpravu s neupraveným Jeepem Grandem, vybavený jen MT a krytím podvozku. Asi 50 km před Oradeou mi během 5 minut zmizela půlka nádrže a na silnici byla jen čára nafty. Nádrž ze spodu proražená nebyla, tak mne "americká síla" Jeep odtáhl do Oradei. Naštěstí jsme sehnali majitele Toyota servisu, ten přestože bylo už 20 hod., zavolal mechanika. Bohužel to nebyla prasklá hadice, ale nárazem přetržené el. kabely, které se vyskratovaly a začaly na nádrži hořet, tím se přepálila hadice na naftu. Kdyby to nebyl diesel ale benzíňák, tak jsem byl "mrtvej Homolka". Tím, že je to vyhořelé, bude oprava trvat dva dny, a do Čech mě bere Jeep. Náča

15.6. 19.00 hod. - Přes dopolední nulovou viditelnost a vytrvalý déšť proběhl pokus o zdolání trasy "K 12 měsíčků". Terén o 30% horší než v roce 2004, přesto hsne vcelku standardním způsobem zdolali první kabanu za ostrou pravou. Od ohrad dál ve stávající sestavě - nesmysl. Ale nevzdáváme to a jako správní offrouďáci covat nebudeme, to znamená hledáme jinou (opět akční) drum do civilizace. Zdraví Pompieri
16.6. 14.20 hod. - Sanitka vyzvednuta, opravena (po rumunsku). Všechny posádky v pohodě dojely do Česka. Právě jsme si dali rozchod 30 km před Brnem.
P.S.: Co se týče příslibu ohledně pokut v Rumunsku, máš obrovskou možnost se pochlapit (úkol zněl jasně: vyzvednout TOYOTU za každou cenu :) Bo čau Pompieri