Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Rumunsko s vozy   >   Archiv expedic

Rumunsko s vozy - Archiv expedic

Ukrajina

(3.5.- 10.5.2014)

9.5. Ráno vstáváme v 6 hod. a vyrážíme na pěší túru na vrchol PopIvanu - jsme tam za 2 hodiny jasného počasí a s úžasným výhledem na celou poloninu Černá hora s nejvyšším vrcholem Ukrajiny Hoverlou, která je jen o 25 m vyšší než hora, na které právě stojíme - když vyjde počasí, tak Ukrajina je prostě TOP. Teď balíme u jezírka a vyrážíme na západ směrem k přechodu do Rumunska. Zítra nám letoší první expedice na Ukrajinu končí. Vše OK, technika maká OK. KG
8.5. Dnes opět azuro, čeká nás výjezd na druhý PopIvan. Zkoušíme hřebenovou cestu najetou z části už vloni, stopáme a stoupáme až k naprosto podmáčené louce. Abychom vyjeli procházíme celou louku - stavíme triálek a "průjezdní branky". Já jedu první a úplně na konci triálku končím po nápravy v rašelině - naviják a pomalu vyjíždím ven. Druhá Toyota 105 to dává - bezva, pokračujeme až do kleče, kde nacházíme zadní boční plast z Patrola, který se tu otáčel. Otáčíme se i my a jedeme zpět, louku dáváme na první, zkoušíme neúspěšně ještě dvě další cesty a nakonec sjíždíme do údolí krásnou offroadovou cestou (potokem) až do potoka - pod PopIvan z druhé strany. Vyjíždíme pak táhlým a hodně strmým stoupáním k malebnému horskému jezírku 3 km vzdušnou od vrcholu. Zde kempujemee a s Ukrajinci ubytovanými vedle nás večer diskutujeme politickou situaci na Ukrajině. Spát jdeme ve 2 hod. KG
7.5. Dopoledne jsme zkusili boční cestu pro sjedz do údolí, ale končila u salaše. Vrátili jsme se tedy na jedinou cestu na PopIwan a sjíždíme po ní zpět do údolí. U Tisy najíždímě na asfalt a přesouváme se 20 km po silnici, cestou kupujeme pečivo a vyrážíme na Černohorský PopIvan. Večer vyjíždíme na hraniční cestu s Rumunskem na Stoh - nádherná panoramata. Kempujeme 5 m za ukrajinskými hranicemi v Rumunsku. V noci máme návštěvu - rumunští Ukrajinci si přicházejí pro kontraband tabáku, který jim o půlnoci přivezl jejich kamarád z Ukrajiny autem. Sedíme s nimi společně u ohně a popíjíme jejich "koňak".
6.5. Cesta na Mormoroský PopIwan za plného slunce - sucho a na redukovanou 1 a 2 pěkně pomalu nahoru. Pod výjezdem na vrchol převátý sníh, takže pěšky na vrchol - na západ slunce nad Ukrajinou. Počasí nám neuvěřitelně vychází - je to paráda. Večer oheň z poraženého smrku v kempu na platě pod vrcholem. Všichni OK - zdravíme. KG
5.5. 19:00 hod. - Ráno nás probudilo sluníčko a bezvětří, dneska to teda bylo opět super, nová cesta na Swidoviec - spojili jsme Solotvino se Swidoviecem - 3 hodiny poloniny super. Je tu nádherné sluníčko a bezvětří. Vyjeli jsme na špičku nádherného kopce a nahoře se ptám Pompy - "To bylo super, co?" A Pompa nic, já se ptám znovu a znovu nic. Mlčí. Až mi najednou napsal na haubnu "Nemám slov" :). Zítra nás čeká PopIwan v Mormoroských Karpatech, tak snad bude počasí OK. Zdar KG
4.5. 21:00 hod. - Na Apeco jsme dorazili večer - silný vítr a poletuje sníh. Kempujeme na Apecké polonině ve 1200 m na hřebínku u lesa. Nádherný večer - vyjasnilo se. Vypadá to, že zítra bychom to mohli najet až na Swidoviec - bylo by to super. Dnes offroadek jak má být, bezpečný ale záživný :). Žijte offroad KG
4.5. 12:15 hod. - Právě překračujeme hranice na Ukrajinu, vše OK, klid zbraní :), včera celý den po cestě do Baja Mara v Rumunsku - pršelo, teď to vypadá že se to roztrhalo, tak snad počasí vydrží. Na hranicích jsme strávili 15 minut - super. Včera do Baja Mare jsme dorazili až ve 4 hod. ráno - celkem 1300 km. Ještě jsme převáželi do Stana de Vale 4-kolky pro partu, která dorazí příští týden - byli jsme po takto dlouhé cestě death. Teď vyrážíme na Apeco. KG