Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Rumunsko s ATV - zima   >   Archiv expedic

Rumunsko s ATV - zima - Archiv expedic

Transylvánie - ATV a sněžné skútry

(16.2. - 24.2.2008)

22.2. 23.00 hod. - Ráno kluci naložili skútry, my se pokusili o opravu upevňovací desky, ale bohužel bezúspěšně, jedna ATV nešla nastartovat, na další praskl kulový čep, vypadalo to na servisní den. Nakonec vyjeli k vodopádům, kam jsme se včera nedostali. Počasí nám přálo, občas nás hřálo i slunce. Dnes byla patrná velká změna na podkladu, přestal mráz a sníh podstatně ztěžkl. Čtyřkolky se už tak nehrabaly a mi jsme byli podstatně víc mokří. Sněhové podmínky začínaly připomínat situaci v celé Evropě. Byl čas na návrat, tak jsme odpoledne naložili naše pásovce a další den ráno vyrazili k domovu.
21.2. 18.00 hod. - Dnes jsme se vydali opět společně na trasu k vodopádu Dracul, hned po pár kilometrech nás zastavila uvolněná upevňovací deska pásů na jednom Grizzlym, bohužel uvolněné šrouby se stačily poztrácet a tak to znamenalo pro jezdce i stroj návrat na hotel. My pokračovali úvozovou cestou k traverzu na stezku vedoucí k vodopádům. V ostrém výjezdu v bočním náklonu hodily hned dva skútry "pana-orel", naštěstí bez následků pro jezdce a stroje. Bohužel se Rosťův Grizzly opět začal přehřívat a my museli čekat až vychladne, tak jsme se rozdělili, 3 ATV čekali až zchladne a ostatní vyrazili na trasu. Na Kodiaku se po skoku ohnula řídící tyč a zůstal stát s pásy do široka rozkročenýma do V. My na to po zkušenostech z minulých let byli připraveni, tak byl za 15 min. zase pojízdný. Večer se vrátili skútraři tak utrmácení, že "zatroubili na ústup" , tedy rozhodli se odjet.
20.2. 18.00 hod. - Ráno jsme zachránili Grizzlyho, kterého jsme nechali večer na hřebenu - nešlo mu chlazení. Kolem desáté jsme vyrazili na dnešní trip, hned začátek byl akční. Na jednom ATV se uvolnila upevňovací deska pásů, tak musel na hotel. Pak byl "hustej" výjezd, z potoku ostrá pravá - dva skútry pana orel. Pak ještě několikrát jen na bok. Následoval traverz lesem, pak potok. Nakonec se nám ohla tyč řízení a čtyřkolka měla pásy od sebe :). Jinak všichni OK. Zdar Náča
19.2. 19.30 hod. - Před hodinou jsme dorazili z dnešní trasy. Kolem desáté jsme vyrazili v plném počtu 10 ATV a 6 skútrů. Nejprve hřebenovka, brod kde vrčely i navijáky, pak jsme se pokoušeli o sjezd do údolí, ale zastavilo nás pod hranicí 1000 m málo sněhu. Tak jsme to zkoušeli přes další hřeben, kde jsme strávili 2 hodiny asi ve dvou metrech prašanu, pod kterým tekl potok a my se do něj propadali. Přesun zpět ve tmě a mrazu nebyl nic moc, ale jsme všichni OK. Náča
18.2. 18.00 hod. - Tak dnes jsme vyrazili kolem 10 hod. na "záchrannou akci", rumunským kamarádům vypověděl na hřebenu sněžný skútr a potřebovali ho odtáhnout. Než jsme se k němu dostali, přišly ke slovu navijáky i lopaty. Nakonec jsme na navijáku vytahovali i skútr, neboť ho v prudkém stoupání neutáhly ani dva GRIZZLY. Pak jsme dali prašánek a teď vegetíme na hotelu. Zdar Náča
17.2. 20.00 hod. - Tak dnes jsme si užili nádherný dne plný slunce a prašanu. Nejprve jsme dali pláně na hřebenech, pak prudký sjezd lesem ve sněhové peřině a nakonec průjezd potokem do údolí. Vrátili jsme se po 6 hodinách, trošku zmrzlí, ale stálo to za to! Všichni jsou v pořádku. Zdar Náča
17.2. 8.00 hod. - Tak jsme včera kolem 22 hod. dorazili do Stana de Vale. Konečné číslo je 10 ATV s pásy a 5 sněžných skútrů. Dnes ráno jsme se probudili do azurového dne, venku přes metr sněhu s popraškem prašanu. Jen ta teplota -20°C :-) Zdar Náča