Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Mongolsko   >   Archiv expedic

Mongolsko - Archiv expedic

Transylvánie

(21.5.- 28.5.2011)

28.5. 11.00 hod. - Včera jsme vyměnili na Patrolovi Dědkovo řízení, kde se zlomil slitinový odlitek a dali pěknou vyhlídkovku po hřebenech u Moldavy. Odpoledne jsme dali přesun do Baia Mare a dnes ráno vyrazily posádky domů. Za mnou právě míří z Čech 12 Touaregů a 1 Amarok, zítra vyrážíme na jih. Zdar Náča
26.5. 19.00 hod. - Právě jsme projeli dnešní trasu, byl to super offroad - nejdřív rozporky, pak bahenní stoupání s navijákem, potok nahoru, těžebky a potoční cestou z hřebenu. Zítra nás čeká poslední den v terénu. Všechny auta a posádky jsou OK. Zdar Náča
25.5. 21.00 hod. - Tak jsme od oběda do 15 hodin oživovali ZJeepa, ale marně! Nakonec jsem vyfasoval dvě statné ošetřovatelky, tedy jednu LC 100 zepředu a druhou zezadu. Po asi 10 km jízdě po rozbité polňačce, kde jsme vymetli nespočet děr, se zřejmě nějaký kontakt dotknul kde měl a ZJeep se dal nastartovat a my dojeli na hotel. Kontrolky svítí stále dál všechny... :-) Zítra necháváme ZJeep na hotelu a jedeme seskládáni do Toyot dál. Zdar zklamanej Náča
25.5. 10.45 hod. - Právě jsme ve výšce 1850 m, pod vrcholkem Virful v pohoří Rodná. Od rána se střídá déšť a mlha, snad se to umoudří. Pokračujeme přes hřebeny směr hotel Drákula, kam chceme dojet odpoledne. Auta i posádky jsou OK. Zdar Náča
24.5. 10 hod. - Tak offroadová pohoda přešla v boj o vytažení aut, poslední vyjelo z cesty kde byla asi 1 m dlouhá louže, na níž navazoval úsek asi 50 m, kde bylo 1 m hluboké bahno. Pak už jen asi kilometr kaskády... teď probíhají drobné opravy a pak směr Rodná. Zdar Náča
23.5. 19.45 hod. - Tak odpoledne jsme dali trošku offroad - sprchlo a my se vydali na lesní těžební cesty. Ke slovu přišly navijáky, kladky, kurty a nakonec i naše ruce, které vyskládávaly koleje po lesních traktorech kameny. Končilo to sjezdem po kaskádách do údolí, prostě offroadová pohoda. Náčelník
23.5. 12.50 hod. - Tak jsme zase šťastně zpět v Romale, teď se pokusíme dostat do vesničky Novac, kde jsme před sedmi lety skončili s úzkokolejkou po zadržení :-) Náča
23.5. 9.30 hod. - Jsme OK, jen není tel. signál. Zatím se nám daří držet na Rom straně hranice za patníky a pokračujeme na západ, je nádherně... Zdar Náčelník
22.5. 14.05 hod. - Tak kromě té party, které to včera nešlo - tedy Toyotářů, jsme všichni nahoře. Teď Pavel s LC udělal přední poloosu, tak nepokračujeme, ale vracíme se zpět. Poloosu máme náhradní, tak se vymění a pak zase zpátky na čáru a hurá na západ... Náčelník
22.5. 12.35 hod. - Náča s Mámou právě dobili hranici Rom/Ukrajina ležící na hřebenu pohoří Maramures ve výšce 1635 m ! Zdravíme všechny příznivce offroadu v Čechách! Náča
21.5. 18 hod. - Dnes od rána azuro, vydali jsme se po letních cestách bukovinou na sever, byla to paráda, úzké cesty plné děr a bahna, což nám vyhovovalo, tedy kromě Toyoťáků, těm to moc nešlo :) Pána v klobouku Kilaře jsme tahali navijákem půl hodiny... Zatím jsme asi 24 km od hranice, tak to dáme asi zítra. Náčelník
21.5. 9 hod. - Vzbudili jsme se do slunného rána - je nádherně. Tak padlo rozhodnutí, že se vydáme na Maramures, hraniční hřeben Rom/Ukrajina, kde jsme v roce 2004 najeli nádhernou hřebenovku, která skončila 1-denním zadržením za ilegální překročení hranic. Info najdete na tomto webu v rubrice reportáže květen 2004 Transylvánia. Tak nám držte palce, ať neskončíme jako náš vyhoštěný diplomat. Zdar Náča
20.5. Hlásí se první letošní expedice do Transylvánie, právě jsme projeli Budapešť, kde bylo 29,5°C. Míříme na severozápad do Baia Mare. Sestava 10 vozů je 3x Jeep, 1x Defík, 2x Patrol a 4x Toyota. Zdar Náčelník