Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Mongolsko   >   Archiv expedic

Mongolsko - Archiv expedic

Transylvánie

(20.5. - 9.6.2001)

9.6. Loučí se s Vámi třetí parta, která letos absolvovala výpravu po Rumunských karpatech - teď valíme přes Maďarsko domů. Za všechny zdraví Náčelník.
8.6. 14.30 - přestože je jasno, slaňujeme další lesní úsek - po týdenních deštích je terén stále podmáčený a sjezdy nad 30° se nesjíždí, ale sáňkují. Náčelník
8.6. Konečně se umoudřilo počasí a od rána svítí slunce. Naše kolona 8 vozů se přesouvá na Muntii Calimani. Čeká nás těžební cesta a hřeben s kempem ve výšce 1.659 m. Náčelník
7.6. Včera po zdolání potoku kemp v 21.15 h. Stanujeme na louce u potoku. Ráno nás konečně budí slunce za zvonkohry kravských zvonců. Terén stále podmáčený, volíme náhradní trasu. Náčelník
6.6. Tak a jsme dole v potoce. Zdolání lesního slanění s označením "drs drsů" nám trvalo 6 hodin. Bilance - kromě mého potkání se s ležícím stromem je to celkem 1 plast a lehce máčklé dveře. Jinak všichni nohy jak závodní pštrosi - 8x nahoru a dolů kopec o délce 300 m o sklonu 40°, ale zvládli to se zaťatými zuby i nováčci, za což u mne mají za 1. Náčelník
6.6. 13.45 - teď se spouštíme lesem, tedy přesně mne na navijáku vytahuje moje "dvojče" Patrol Perryho. Po deštích je z cesty sáňkařská dráha. Můj Patrol se po 20 metrech sjezdu kluzmo vpřed zastavuje o padlý strom - ještě že má Patrol tak robustní podvozek. Další info po sjezdu. Náčelník
6.6. Dnes poprvé bez deště. Pokračujeme po zářezu v kopci starou obchdní cestou. Nejhorší 3 úseky, kde naše pneu dělí od srazu do údolí 5 cm, máme za sebou. Některým účastníkům pohled na 400-metrové srazy nedělá dobře, ale máme to úspěšně za sebou. Teď nás čeká krkolomná cesta kosodřevinou a potom slanění starou těžební cestou. Náčelník
5.6. Dnes jsme vyrazili po nově připravené trase, počasí nám stále nepřeje i když už jen mrholí. Tak snad zítra - teď hřeben 1.759 m, vyšší hřebeny čerstvě zasněžené. Náčelník
4.6. Sedm vozů jsme postupně dobrzďovali a zdárně je dostali ze sáňkařské dráhy, pak zbývalo ještě vyskládat tak 12 tun kamenů do cesty stržené potokem. Poté následoval zasloužený přesun k hotelu Drákula, kde jsme se díky neutuchajícímu dešti ubytovali. Zdraví vás Náčelník. P.S.: Těšte se, zítra začínáme novou trasu.
4.6. Stále déšť, vyrážíme z "ožralého" vršku dolů lopuším, občas to vypadá u mého vozu místo sjezdu na řízené sáňkování. "Jen škoda, že sáňky značky Nissan a Toyota jsou tak drahé". Tato parta má v sáňkování ve volném stylu prvenství - nikdy to tu tak neklouzalo. Všichni se přivazují na "propnutou" a ta je po 20 m brzdí. Náčelník
4.6. Bohužel nebyl signál, takže se hlásím až teď. V sobotu překonala naše kolona osmi vozů "Váchovu" louku. V neděli se začalo kazit počasí, ve 12 hodin jsme pokořili Tibles. Při čekání na "Karla", který se nemohl vydrápat na horu začalo pršet, a tak se sjezd po hřebeni změnil ve smýkání se dolů. Bohužel stále prší. Další info večer. Náčelník
1.6. Dnes skončilo stavění a "sedm statečných" se rozjelo domů, já čekám v Tokaji na další partu, která se v osmi vozech pokusí zdolat novou trasu, kterou jsme připravili - mají se na co těšit, stejně jako vy, kteří s námi letos vyrazíte do Transsylvánie. Foto přineseme 15.6., info o zdolávání trasy od zítřka. Náčelník
31.5. Jsme na hřebenu, zatím nevíme jak dolů. Jdeme na obhlídku. Zatím svítí slunce a je jasno. Náčelník
31.5. 14 hodin - překonáváme na navijácích další hřeben. Je odtud nádherný výhled. Snad se nám podaří "slanit" do údolí před soumrakem. Náčelník
31.5. Dopoledne při sjezdu z hřebenu v rozepření se mi staly dva boční průrazy, "krocan" 1 průraz ve vzorku. Dnešní dopoledne ve znamení oprav pneu. Další info večer. Náčelník
30.5. 12 hodin - hřeben ve výšce 1.839 m - je to tu !!! Vyjeli jsme v 8 ráno, ale bohužel už po 8 km nám stál v cestě utržený břeh, který se sesunul v délce 40 m na cestu. Pak nás čekalo ještě sněžné pole v délce asi 60 m - byli jsme připraveni vše zdolat, ale pro jistotu cestu projdem - bohužel po 1,5 km končí, takže otočka. Cestou zpět nacházím podkovu, snad nám přinese štěstí. Toyota a Géčko čeká dole, zkouším další cestu - zase točná. Tak teď jedu cesta necesta vzhůru - jsme na hřebenu a jedem dál. Náčelník
30.5. Kde se účastní stavění - já v Nissanu s Markem a "horolezcem", "krocan" a s Ďurou v LC 100 a Jirka Rolenfc s Petrem v Géčku, tedy tři vozy a sedm statečných. Dnes jasno. Náčelník
29.5. Hurá !!! Po 3-denní vyčerpávající snaze dostat se na hřeben jsme se konečně dočkali odměny - jsme na hřebenové cestě v 1.500 m. Zítra pokračujeme dál. Náčelník
29.5. V potoce nám nepřálo štěstí, končil vodopádem - zdolávání od 10 od 14 hodin. V 15 hodin se nám podařilo najít čerstvě upravenou těžební cestu - stoupáme vzhůru. Náčelník
29.5. Celý včerejší den se celá parta snažila překonat hřeben, který nám stál v cestě - došlo na srovnávání okrajů cest i odhazování sněhu. Bohužel bez výsledku. Vždy nás zastavila hranice 1.800 m, dál už jen strmé štíty nebo hustá klec - celý den práce bez úspěchu, ale i o tom je stavění. Zkusíme to o 10 km níž. Náčelník
27.5. Po večeři a nabrání sil je rozhodnuto - jedeme se spouštět lesem do potoka. Je 19.08 h a my vyrážíme. Další zprávy zítra - budeme bez signálu. Náčelník
27.5. Večer jsme dorazili po celodenní práci s úpravou hřebenové cesty do sedla, odkud to vypadalo dalekohledem na cestu do údolí. Bohužel jen vypadalo. Cesta zpět už není možná - je to 3 km do kopce, místy 40° a ostré úzké zatáčky - snad jen na navijáku. Je rozhodnuto - musíme dolů. Jdeme pěšky ve dvou hledat cestu dolů. Podařilo se - po 2 km je cesta, mezi tím je 600 m lesa a asi 1,5 km dlouhý potok. Vracíme se zpět prudkým stoupáním 45 minut. Zítra musíme dostat auta dolů. Náčelník
27.5. Stavění probíhá podle plánu - našli jsme nádhernou horskou cestu po hřebenech. Pomalu pokračujeme vpřed - místy je to pěkně utrhané - dá to práci, ale jedem. Náčelník
26.5. Je 18.20 a my stavíme tábořiště na hřebenu ve výšce 1.725 m. Ti co po nové trase pojedou se mají na co těšit - proti nám zasněžené štíty hory Omul. Náčelník
26.5. Včera jsme dorazili s partou, která se zúčastnila první letošní výpravy do hotelu Drákula. Dnes ráno se rozloučíme - oni jedou domů a nám začíná ta pravá expedice - tedy stavění nové trasy. Bohužel LC75 má poruchu, a tak ji nahrazuje "Krocanova" LC100 - ještě nikdy s námi na stavění tento stroj nebyl. Zdar. Náčelník
24.5. Dnes jsme dopoledne zdolávali náročné úvozové cesty "U Drákuly" - rozepření a náklony. Pak následoval bahnitý výjezd starou lesní těžební cestou. Odpoledne nás čekalo příjemné, ale ledové osvěžení v podobě tůně v horské bystřině. V 17 hodin vyrážíme na lesní drs. Bilance - 2 auta z boku na stromech, zachránil to naviják. Já proražená pneu - zřejmě o koňskou podkovu a promáčklý blatník. V 19 hodin jsme v tábořišti ve výšce 1.659 m. Všechny zdraví náčelník a celá parta
24.5. Dnes opět slunečno a my pokračujeme směrem na Drákulův hrad. Bahnité cesty se mění v "pracovky", dnes přesun "lesním drsem" do tábořiště ve výšce 1.800 m. Náčelník
23.5. Úterý ve znamení oprav - LC 80 vytržený stabilizátor přetrhl brzdovou trubku, druhá LC 80 poškozen posilovač řízení. Dnes pokračujeme směr Parva. Info večer. Náčelník
22.5. Dnes z Čech dovezli zadní nápravu na Jeep - oprava se podařila a pokračujeme dál. Zítra nás čeká místo, kde jsme vloni stavěli most - jak to bude vypadat letos uvidíme. Náčelník
20.5. Odpoledne vyjíždíme na vrchol hřebenu Tibles. Při jízdě po hřebenu se na Jeepu Cherokee přetrhla zadní poloosa. Naneštěstí je zajištění řešeno jako u Nivy, a tak mu z nápravnice vyjela poloosa i s kolem - auto nepojízdné. Vyrábíme dřevěnou lyži a musíme dostat Jeepa dolů, čeká nás sjezd Tiblese. Kdo to zná ví o co jde. My budeme brzdit Jeepa s lyží mým Patrolem a Durovou LC 75. Držte nám palce. Náčelník
20.5. Včera celý den déšť, museli jsme kempovat v údolí. Dnes ráno slunce - vyrážíme směr Tibles. Dopoledne v akci navijáky a všechny špéry. Získané kosmetické úpravy - 3 promáčklé boky a odporoučelo se zpětné zrcátko z LC 80. Další info když bude signál pošlu večer. Náčelník