Zasílání aktualit e-mailem
Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Maroko s ATV   >   Archiv expedic

Maroko s ATV - Archiv expedic

Maroko

(17.4. - 8.5.2005)

Datum Zpráva
27.5. 13.45 hod. - Tak jsme ujeli 1200 m do prvního lesa, kde je prudké stoupání - cesta podmáčená a plná listí, už se tu dvě a půl hodiny navijákujeme. Teď začala pršet. Náča
19.4. Včera večer jsme se sešli všichni ve Španělsku v plném počtu 9 vozů. Večer bylo teplo 23°C, tak se seznamovací párty na břehu moře protáhla. Dnes valíme na Gibraltar, ráno trajektem do Ariky. Když půjdou MMS, tak budu posílat foto. Zdar Náča

20.4. 10.30 hod. - Včera jsme strávili večer na Gibraltaru. Teď právě přistáváme u břehů Afriky, v Ceutě dokupíme alko a pak na Marocké hranice. Po jejich "zdolání" přejezd 300 km do Fesu. Zdar Náča

21.4. 17 hod. - Dnešek jsme strávili ve Fesu. Hned za branami medíny v labirintu úzkých uliček jsme se přenesli do středověku. Motali jsme se v davu místních obyvatel i desítek oslů. Po nezbytné návštěvě koželužny a stylových obchůdků jsme zakotvili v orientální restauraci, kde jsme poobědvali tazin, keškebab a kuskus. Teď míříme do Středního Atlasu, kde přenocujeme v cedrovém háji ve výšce kolem 2000 m. Dnes bude první táborák, tak trochu "zapaříme"! Zdar Náča
P.S.: MMS nejdou, tak foto bohužel neuvidíte.

22.4. 20 hod. - Tak právě vegetíme v kempu Meski pod palmami, je 28°C. Zítra nás čeká Dakarská pista dlouhá 130 km a pak duny Erg Chebbi. Teď jdeme "pařit" s místňákama, bubínky a zpěv. Zdar Náča

24.4. 22 hod. - Tak v Meski jsme skutečně "zapařili" - bubínky, zpěv i tanec. Pak jsme jeli dakarskou pistou takřka deset hodin - přesun na Erg Chebbi do kempu k Hasanovi. Bylo 37°C a my strávili prvních 160 km na ATV, cestou na Toyotě odešlo "klukům z Jižňáku" servo. Dnes dopoledne se změnil nácvik jízdy na dunách v pohřebiště aut. Na MB G praskl chladič a my jsme ho 4 hodiny dostávali zpět do kempu. Tak jsme k objednané dopravě dílů DHL k servu na Toyotě začali shánět i chladič na Géčko. Aby toho nebylo málo, mně odešla taky servopumpa. Skóre z 9 aut 3 nepojízdné, to to pěkně začíná. Až dorazí ND, bude velký servis. Náčelník

25.4. 21 hod. - Dnes skutečný offroad - na dunách, dopoledne pokus o vyjetí nejvyšší duny, která má 112 m. Bohužel se nám nepodařilo jí zdolat a zůstali jsme 30 m pod ní. Pak jsme jeli několik kilometrů k oáze, kde jsme 2 hodiny "vegetili". ATVčka super, kde měly auta problém, vyjely ladně a bez problémů. Dokonce jsme dokázali se čtyřkolkou jet po hranách těch nejvyšších dun. Pak zpět do kempu Dakarskou pistou. Musím všechny pochválit, jak si vedli na dunách, přestože byl pár zahrabání, jeli opravdu dobře. Všichni jsou v pořádku a už za námi putují i ND a tak po opravě budeme pokračovat v plném počtu. Zdar Náčelník

26.4. 15 hod. - Dnes dopoledne duny a bylo to víc než akční. Na čtyřkolkách po hranách nejvyšších dun, prostě bomba. Teď jedeme do Rirsani dotankovat a dokoupit zásoby. Zítra přesun pouštní hamadou směr západ, postupně k Atlantiku. Zdar Náča

28.4. 14 hod. - Tak máme za sebou včerejší přesun pustou démonickou krajinou kolem Alžírské hranice a občas i za ní. Noc v poušti mezi dunami písku, pod oblohou plnou hvězd - prostě paráda. Kluci z "Jižňáku" čekají na ND z Čech. ND z dílny na "Jižňáku" jsou už v Maroku, moje na LR už sice taky, ale "sedí" už dva dny na celnici v Casablance, neboť nějaký "trotl"na DHL napsal na proformafaktuře místo uvedené ceny 15.000,- hodnotu 1.500.000,-, takže Marokánci chtějí 5.000,- dirhamů clo. Jo, to jsou kvalitní služby DHL, co?! A to ještě není vše, přístup importéra Mercedesu v Čechách je ještě zvláštnější. Géčko je staré pouze 9 měsíců, ale propagovaný 24 h servis a přistavení náhradního vozu je zřejmě pouze reklamní trik! Importér nakonec dealerovi suše sdělil, že záruka se vztahuje jen na poruchy v Evropě - jak logické!! A podle jejich úsudku se jedná o závod, čímž záruka padá úplně. To, že se naší poznávací výpravy po Maroku účastní sériové vozy, je jim zřejmě jedno. Těším se na soudní dohru, neboť český importér dělá značce MB skutečně "čest". Zřejmě roztržený chladič je banální závada a neřeší ji. Naštěstí přístup dealera z Karlových Varů je opačný a na své vlastní náklady zajistil potřebné ND a odeslal je. Náča

29.4. 16 hod. - Dnes část výpravy strávila relaxační den v kempu, který leží 1,3 km od alžírské hranice. Hned za jeho zdí začínají duny Sahary. My. "silnější kusy", jsme jezdili 4 hodiny po dakarské pistě, která vede z Mhamidu do Foum Guidu právě přes saharské duny. Teď společně vegetíme v kempu u bazénu - už jste se někdy koupali na Sahaře? My ano, dopoledne ve "vlastní šťávě" v našich autech a teď v modré vodě bazénu uprostřed palem - je 39°C. Tak všem pozdrav ze Sahary.
P.S.: DHL je skutečně "profesionální" kurýrní služba, ale zřejmě ne na doručování zásilek. Ta moje už od úterý "sedí" na celnici v Casablance, ale kromě náš to zřejmě nikoho netrápí. Chyba je sice jednoznačně na straně DHL, ale zaplaceno dostali, tak proč se vzrušovat. Vše se pohlo až po několikaminutovém řvaní do telefonu na manažerku DHL :-) Ale nás nedostanou!
30.4. 17 hod. - Dnes jsme udělali změnu plánu a namísto přejezdu pouště mezi Mhamidem a Foum Guid jsme se na něj napojili objížďkou přes Zagoru a Agdz. Cestu nám zpestřily četné oázy plné datlových palem a krásné kaňony. Tak jsme nakonec objížďky nelitovali. Kluci z "Jižňáku" vyzvedli ND v Mekneš, ale jen na Toyotu. Ty moje i na Géčko byly pojištěné, a tak "promptní" marocké DHL od úterý vyřizuje proclení. Skutečně kvalitní služba, když k tomu přičtu ochotu marockých celníků, kteří se drží hesla "nejdřív je bůh, pak je celník, pak dlouho nic, pak ti ostatní", vypadá to s ND na pondělí. Teď valíme do města Tata. Náča

1.5. 8 hod. - Včera večerní "korzo" po noční Tatě - je to první místo, kde vám neustále něco nenutí a nejsou zkažení obíráním turistů. Ceny nejsou trojnásobné a nesmlouvá se - prostě pohoda! Po návratu do kempu jsme trochu "vypálili červa" a šli spát kolem jedné, to bylo stále kolem 30°C! Když konečně kolem 4 hod. padla teplota na 27°C a dalo se spát, spustil muezin svou modlidbu. Zkrátka dva "meluzíni na sebe řevali z protilehlých mešit jak protržení", spát už se nedalo. Tak jsme vyrazili alespoň než začalo pařit slunce. Teď máme před sebou 300 km přesun Guelmin na Plage Blanche. Všichni jsou v pořádku a těší se na ochlazení v Atlantiku. Zdar Náčelník

1.5. 10 hod. - Stále pokračuje na pláže Blanche. Nyní projíždíme přes Anti Atlas a teplota klesla na pro nás neuvěřitelných 18°C, "začínáme topit". Už máme před sebou jen 100 km a pak hodinu a půl pistou na pláže, tam bude určitě tepleji :-( Stále jedeme v počtu 4 vozů - 1x Toyota a 3x Nissan. A to i přes památnou větu Martina Oswalda, kterou pronesl při našem odjezdu z Erg Chebbi - "Jen mě děsí kolik odjíždí Nissanů!". Ale teď vážně, díky neschopnosti Marocké DHL a hlavně neochotě celníků máme stále ND v Casablance. Zatím se opravuje jen Toyota. jediné, co zabránilo "depresi", je dobrá parta! Já se vezu jak za starých časů v bílém Patrolu, kterým tady jsou kluci "Waidovi", a tak se cítím jako doma. Dokonce nás místňáci poznávají podle vozu dřív než vylezu ven. Zdar Náča
2.5. 11 hod. - Včera jsme v 15 hod. dojeli na Plage Blanche. Odvahu koupat se v ledovém Atlantiku našel jen Ivan z Terrana. My ostatní řádili na pláži nebo sbíral mušle. Pak jsme sehnali rybáře, který nám na roštu připravil platýže - byla to pohoda. A taky náš druhý táborák v Maroku. Ráno upouštíme od přesunu po pláži, písek se hrozně boří a Terranu vynechává jeden válec - tak to moc nejede. Na jednom z Patrolů cvaká volnoběžka, nejvyšší čas opustit terén. Bez poruch už jen LC 120 a Patrol, z něhož "azilově" velím ze zadní sedačky. Zdar Náčelník
2.5. 13 hod. - Je to neskutečné, ale ještě nám ND nedoručili! V Praze na DHL to stále řeší - ozvou se do 40 min. DHL je "banda neschopných amatérů", to jsem ještě nezažil. Díly prodlouženému pobytu na Erg Chebbi se dostavili u dvou účastníků zdravotní potíže, horečky se zimnicí a střevní potíže. Museli jsme radikálně změnit čas odjezdu - LR má přeřezané hadice a udělaný uzavřený okruh, tak jede bez posilovače, Toyota má řízení ze soutěžáku a táhne na vleku Géčko, soutěžák jede bez posilovače, který se dal do LC 80. Snad mi ty díly doručí nebo je vyzvednu přímo v Casablance a někomu tam "urhnu hlavu" :-( Díky perfektní spolupráci a rychlosti pražského LAND ROVERu byly ND už v úterý v Casablance a tam stále sedí na DHL. My míříme do přímořského městečka Essauira. Zdar Náča
3.5. 16.30 hod. - Joo, máme to, tedy naše ND na LR a MB G !!! Sice to trvalo dvě a půl hodiny, ale nakonec jsme tu bandu neschopných blbců udolali! Kdyby jsme sem nejeli osobně, tak tu ty díly jsou "doživotně"! DHL je skutečně "spolehlivá" slutba, ale doručování jí moc nejde! Pavel "Waida" se pěkně rozpálil a řval anglicky i francouzsky, já se přidal a byl to koncert! Kluci "Jižňáku" už čekají v asi 250 km před námi na ND k opravě Géčka a další půl skupiny je s "Náčelnicí" v Marakeši. Zítra odpoledne se sejdeme a společně valíme na hranice a do Evropy. Náča
P.S.: Můj dík patří klukům "Waidovic", kteří oželeli Marakeš a jeli se mnou "řvát" na DHL do Casablanky i že mě už týden trpí v jejich bílém Patrolu.
4.5. 7.30 hod. - Večer jsme dojeli kluky z "Jižňáku" a trochu zapařili z radosti, že se zase vidíme a hlavně, že jsme z DHL dostali po 8 dnes ND. Teď už kluci opravují Géčko, tak snad to klapne. Z Marakeše má po poledni dorazit druhá polovina skupiny pod vedením "Náčelnice". Pak společný přesun posledních 160 km do Sebty, na trajekt a do Evropy. Zdar Náča
P.S.: Doufám, že nás na hranicích nezadrží za pašování zvířat - vezeme si blechy! :-)
4.5. 10.15 hod. - Tak se to povedlo a Géčko jede po svých - kluci z "Jižňáku" mají zlatý ručičky! Já jedu bez posilovače, neboť se musely upravit hadice - díly tomu, že nová servo pumpa ležela týden na DHL. V 15 hod. vyrážíme na hranice. Ozvu se z Evropy! Zdar Náča
4.5. 23.50 hod. - Dnes to byl den "D" - nejdřív v 10.15 hod. úspěšně kluci opravili Géčko, to bylo super, už zase jede po svých! Zato scéna na marockých hranicích, že jsme přijeli dvěma vozy, jedním já a jedním Dana. Celníci jsou banda arogantních "kreténů", obzvlášť tady! Řval jsem tak, že jsem podle Pavla byl chvílemi 50 cm nad zemí! Skončilo to telefonem na ambasádu s tím, ať si "čmoudi" strčí můj pas do pr....! Mám ještě jeden, tak plná jedna LR burácí a vyrážíme do EU, tedy Ceuty. Byli jsme sice ve španělské Ceutě, ale stále na africkém kontinentu a loď jede až ráno, mají "maňana". Tak jsme zasekli kotvu v pěkné přístavní hospůdce, dali si steak a pár džbánů piva. Nakonec ještě "mejdan" na přístavním parkovišti. Zdar Náčelník

8.5. Tak jsme všichni v pořádku dorazili domů a přesto, že letošní výprava byla víc než náročná, všichni si odvezli spoustu neopakovatelných zážitků z exotického Maroka. O vývoji u importéra značky MERCEDES, který nechal nepojízdné Géčko na pospas osudu i postoji DHL, jenž doručila zasilku ND pouze na letiště v Casablance a né na místo určení, vás budu informovat. Jinak první zážitky probereme na čtvrteční klubovně, kdo to má na klubovnu dál, tak si určitě nenechte ujít setkání v Podbořanech - začíná se už v pátak večer taborákem, kytarou a spoustou zážitků. Náčelník





© 2024 Off Road EXPEDITIONS s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů   |   Cookies
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.