Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Kavkaz   >   Archiv expedic

Kavkaz - Archiv expedic

Austrálie

(8.9. - 14.10.2012)

10.10. 18:00 hod. - Tak už jsme celá parta pohromadě. Mne ráno propustili z nemocnice na Čtvrtečním ostrově, kam mne v neděli přepravil vrtulník, následná operace trvala 1,5 hodiny, ale dopadla OK. Jooo, mám novou přezdívku - Náčelník "Big hole in shoulder" s velkou dírou v rameni. Moje cesta do Cairns za naší partou byla australská - nejdříve sanitkou, lodí a letadlem. Parta pod vedením Jaromíra dojela celou trasu expedice dlouhou 11.250 km, kterou završilo šnorchlování na Velkém Bariérovém útesu. Zítra odlétáme domů. Zdar Náča / BHS
6.10. 15:00 hod. - Včera jsme najeli na slavnou Old Telegraph Road, sjezdy do potoků jsou dost drsný, hned na prvním jsme všichni udělali zásek na zadních náraznících. Je to samý brod, některé i 1,2 m vody, prostě offroadový ráj. Dnes jsme dojeli komplet celou trasu až po Jardin River, která se už přebrodit nedá. Když jsme přejížděli po bypassu k ferry, předjel nás teréňák a od něj odlétl velký kámen, který mi proletěl čelním oknem. Stačil jsem uhnout hlavou, ale vytrhl mi kus masa z ramena, tak teď ležím v malé emergency, kde mi všichni říkají Lucky Boy. Kdybych neuhnul hlavou, asi bych tu už nebyl. Čekám, až pro mne ráno přiletí vrtulník, který mě přepraví do nemocnice, kde jsou chirurgové. Expedici vede dál Jaromír. Zdravím za celou partu Náča
5.10. 12:00 hod. - Tak opět na chvilku na signálu. Za 250 km najíždíme na vysněnou Telegraph Road, už se hrozně těšíme až jí pokoříme a dojedeme do cíle na Cape York. Včera akční cesta po Dixie Road, celou jsme ji nestihli projet, tak byl bush camp. Máme další rozbité okno, snad to vydrží. Jak bude signál, tak se ozveme. Zdar Náča
3.10. 21:00 hod. - Dnes dlouhý přesun po prachovkách 840 km, natáhli jsme to až do Normantonu. Najeli jsme si na zítřek 220 km, tak strávíme ráno 2 hodiny na plážích, kde budou saltíci - krokouši. Pak přes 600 km na začátek cesty na Cape York. Máme za sebou 9980 km, posádky i vozy OK. Zdar Náča
3.10. 8:00 hod. - Tak jsme opět na signálu, druhý den v kakadu pro nás začal vyhlídkovou plavbou po Yellow River, plnou krokodýlů, pak jsme se přesunuli po cestě jen pro 4WD Jim Jim Road, na vodopády Twin a Jim Jim, cestou brod s 80 cm vody, prostě paráda. Včera přesun přes 700 km a dnes nás čeká stejná porce okolo Carpentárského zálivu - míříme na Cape York. Náčelník
30.9. 20:00 hod. - 30°C vlhko jak v prádelně, právě táboříme v NP Kakadu. Dopoledne se počasí umoudřilo a my se vyadli na 350 km dlouhý přesun, z toho 100 km po pěkné prachovce s brody, jedním byla South Alligator River. Zdar Náča
30.9. 8:00 hod. - Tak jsme zas na signálu. Včerejší den jsme strávili v NP Litchfiel, dali jsme pěknou offroad cestu s brody, u každého s cedulkou pozor krokodýli, ale asi jsme na ně byli zvědaví víc než oni na nás, žádného jsme neviděli. Koupání tedy jen v jezírkách ve skalách, bylo úžasné se zchladit. Večer jsme dojeli do Darwinu, který nás ráno přivítal tropickou průtrží mračen. Zdar Náča
27.9. 18:00 hod. (u vás 10.30 hod.) - dnes máme za sebou krátký přesun do NP Nitmiluk a plavbu na řece Karthrine, kde je 13 roklí. Je 36°C, sedíme v táboře a přišli dva klokani, kterým nabízíme schle, mrkev atd. - to je Austrálie. Zdar Náča
25.9. 12:00 hod. - Tak jsme po 4 dnech opět na signálu, máme za sebou 4 dny v prachu cest Gibb River Road, přes 1200 km napříč Kimberley. Koupání v jezírku s freshcroc. Zdar Náča
21.9. 22:00 hod. - Dnes dopoledne jsme strávili opravou dvou čelních skel a drobných závad, které jsme nasbírali za 4000 km. Odpoledne jsme navštívili krmení krokodýlů a v podvečer jsme si zajezdili na Cable Beach po plážích s bílým pískem, vykoupali se a počkali na západ slunce. Další dny nás čeká Kimberley - "zapadákov" Austrálie, odkud budeme mířit na SV. Asi nebude moc signál, tak omluvte výpadky v infu. Všichni OK. Náča
P.S.: Posílám pusu mojí Žížalce do Prahy !
20.9. 21:00 hod. - Hlásí se parta z Austrálie, jsme v poho, jen nebyl 3 dny signál. Mezitím jsme přejeli asi 1900 km, z toho byla polovina offroad, ten nejhezčí byl z Coral Bay na Ningloo útes, kde jsme šnorchovali, byla to nádhera - korálové útesy a spousta ryb. Při cestě do NP KARIJINI mi vlétl do okna 5 cm kámen, ale ustáli jsme to. V NP krásné rokle a koupání v přírodních jezírcích. Teď jsme v BROOME, zítra vyměnit už dvě čelní sklad a užít si na Cable Beach. Zdar Náča
20.9. 14:00 hod. - Tak jsme na pár minut po 3 dnech opět na signálu, bližší info napíšu zítra, až budeme v Broomu. Všichni jsou OK. Zdar Náča
16.9. 17:00 hod. - Právě jsme po celodenním nezáživném přesunu dlouhém 560 km dojeli do Coral Bay a vydáváme se na pobřeží, za offroudem. Budeme dva dny mimo tel. signál. Náča
15.9. 21:00 hod. - Dnes jsme si užili nádherný den - ráno krmení žraloků, pak 100 km offroad v NP F.Peron, koupání v moři a pozorování mant. Teď večeříme sea food. Zdar Náča
14.9. 20:00 hod. - Právě vegetíme v Shark Bay na poloostrovu Monkey Mia. Dnes jsme se přesunuli 400 km z NP Kalbari, kde jsme strávili dopoledne. Zdar Náča
13.9. 20:00 hod. - 14°C, my právě po večeři, byly klokaní steaky. Dnes oddychový přesun 300 km NP Kalbari, cestou vyhlídky na úchvatné útesy. Všichni OK. Zdar Náča
12.9. 19:00 hod. (u vás doma je 13 hod.) - Dnes jsme celý den strávili na úžasné trase po pláži a dunách okolo oceánu. Hned ráno bylo i první házení lopatou a tahání kurtou - LUboš se jel podívat na pláž :-). Pak si ještě zaházel Jirka, když ho to vyhodilo mimo kolej. Odpoledne to už byla při odlivu pohoda, jezdili jsme i 90, prostě paráda. V podvečer jsme navštívili NP Pinnacles, kde trčí vápencové kamenné prsty z okrově zbarvené země jak náhrobní kameny. Zdar Náčelník
11.9. 18:00 hod. - Právě táboříme při západu slunce na břehu Indického oceánu, za dunou sněhobílého písku. Začíná nám 33 dnů pohodového offroad života... Zdar Náča.
10.9. 18:00 hod. - Ráno jsme přebrali v rekordním čase 2 hod. v půjčovně 5x LC78 s V8 Tdi, koupili nějaké jídlo a vyrazili do bílých dun v Lancelinu. Počasí nám přálo - paráda! Náča
9.9. 18:00 hod. - Právě do Perthu dorazila 8-členná parta offrouďáků. Zítra přebíráme LC78 a v 5 vozech vyrážíme na trip dlouhý 11.000 km přes WA, NT a QU. Zdar Náča
4.9. 19:00 hod. (je tu o 6 hodin víc) - Včera v 18 hod. přistál náš přípravný team v Perthu, přistání na druhý pokus - silný vítr, bylo to akční. Místo slunce nás přivítal déšť. Dnes v poledne bylo 9°C a padaly kroupy - prostě počasí hnusnější než hnusné. Naštěstí trávíme čas sháněním výbavy - CB, nářadí, kytara atd., tak nám to moc nevadí. skupina přiletí v neděli a od čtvrtka má být pěkně. Zdar Náča