Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Kavkaz   >   Archiv expedic

Kavkaz - Archiv expedic

Austrálie

(11.9. - 18.10.2009)

15.10. 17.00 hod. - Právě jsme vrátili auta v Sydney, tím definitivně skončila výrava, na které jsme urazili 12250 km napříč Austrálií ze západu na východ. Teď ještě dva dny walkingu v Sydney a hurá domů. Všechny posádky jsou OK, byla to dobrá parta a vezeme si domů spoustu zážitků. Zdar Náča
14.10. 17.00 hod. - Ty joo, tak jestli nezmrzneme teď, tak asi nikdy, vera bylo v Tamworthu 30°C a dnes je v Blue Mountains 8°C a to je 17 hodin! V noci bude asi mrznout :-( A to jsme vás doma litovali, že už tam padá sníh. Zdar Náča
P.S.: Ještě, že jsme vybaveni outdoorovým oblečením NordBlanc - snad přežijeme :)
13.10. 8.00 hod. - Včera jsme přepluli z Frazeru na pevninu, tím pro nás skončil definitivně offroad v Austrálii. Odpoledne jsme navštívili Crocodiles park zemřelého Steva Irwina. I když to bylo hrozně komerční, byl to první park, kde mi přišlo, že jsou tu zvířata happy a lucky. Pak jsme zmizeli do hor, kudy chceme přejet alespoň trochu mimo civilizaci do Sydney, kam dorazíme ve čtvrtek. Ani nevíte jak najednou trpíme tou spoustou lidí, byli jsme 5 týdnů sami v outbacku a byla to paráda! Náča
10.10. 16.00 hod. - Tak díky Ozzíkům, kteří nás svou nešikovností zdrželi 2 hodiny, jsme se na Sandy Cape nedostali, zastavil nás 1,70 m vysoký příliv 20,7 km od cíle, fakt to dál nešlo. Míříme zpět na jih. Bylo i tahání a zapadání v písku, málem jedna bouda, prostě offroadová pohoda! Zdar Náča
10.10. Právě valíme stovkou po plážích na Fraseru, směr Sandy Cape, což je nejsevernější výběžek ostrova. Letos se tam objevili i Salz Water Crocodiles, tak to bude možná konečně tváří v tvář :). Včera se k nám přidala 4-členná parta z Prahy v pick-up - nováčci v terénu, tak je protahujeme ostrovem. Joo, na půl cestě z trajektu jsme museli vyjet místňákovi Ozzíkovi s Patrolem, který zakopal v písku - tlak v pneu mu nic neříkal. Po vjezdu na pláž jsme se vydali k vraku lodi Maheno, kde jsme chtěli tábořit. Začínal příliv a stoupala hladina vody. Před námi byl skalní výběžek, muselo se jet vodou. Pustil se tam i Ozzík s pick-upem a lodí na vleku. Zůstal na kameni viset přední nápravou, voda stoupala a auto už bylo přes půl metru ve vodě. Když jsme ho vytáhli na kurtě, byl tak šťastnej, že jsme dostali pusu a jeho vlastní triko. Když jsme mu řekli odkud jsme, začal řvát - miluju české offroadové kluky! Večer kytara, táborák, pohoda. Náča
9.10. 10.00 hod. - Míříme na ostrov Frazer Island, poslední místo bez civilizace na naší cestě do Sydney. Je vhodné pro offroad a relax, do pondělí budeme bez signálu. Náčelník
8.10. 16.00 hod. - Nakonec se na šnorklování na Barrier Reefu nikomu nechtělo, tak jsme jako náhradu zařadili do programu exkurzi v lihovaru, kde se pálí Rum Bundaberg, bylo to super včetně ochutnávky. Teď kempujeme u moře, je 28°C pohoda. Zítra jedeme na největší písečnou dunu - ostrov Frazer Island. Zdar Náča
7.10. 12.00 hod. - Právě jsme dojeli na východní pobřeží do města Rockhampton. Máme za sebou 9800 km a 26 dnů strávaných u protinožců. Vše proběhlo dle plánu, bez komplikací, skóre 4 zničené pneu a jedno čelní sklo je víc než dobré. Teď nás čeká šnorklování na Great Barrier Reef, nádherný Fraser Island, farm Stevea Irwina a několik NP cestou do Sydney. Za všechny zdraví Náča
P.S.: Celá parta je víc než na pohodu, vstáváme i v 6 hodin a videli jsme tu mraky...
6.10. Včera dopoledne jsme sjeli Big Red a dali si pivo v hospůdce v Birdswille, kde jsme našli i naší expediční samolepku z roku 2006 a na chvilku zachytili signál. Pak jsme pokračovali do první větší vesnice Windorah, kde nebyl ani signál. Teď už míříme na východ k pobřeží do civilizace :-(. Náča
5.10. 9.00 hod. - Tak máme za sebou dle Australanů nejtěžší přejezd tohoto kontinentu. Simpson Desert jsme zdolali za 2 dny, čekala nás neprojetá trasa o délce 580 km s ostře navátými hranami po písečných bouřích, ke slovu přišla konečně kurta i lopata. Poušť nám dala zabrat nejen terénem, ale hlavně teplotně, přes den 38°C ve stémi a v noci jen 6°C, fakt kosa. Užili jsme si tři nádherné večery u táboráku za zvuku kytary pod nebem plným hvězd. Vrcholem stejně jako před 3 roky bylo táboření na Big Red a "Bundi párty" - Bundaberg je australský rum. Všechny posádky jsou OK. Zdar Náča
P.S.: Absolutně mě dostal motor V8 4,5L TURBO DIESEL, má 700 N/m krouťák a bere to na velkou trojku i v písku jen tak kadlakadla. Prostě super motor se kterým jsme projeli duny bez redukcí !!
1.10. 8.00 hod. - Tak v 6 hod. jsme vyrazili na východ slunce, který se nekonal, doteď prší - "už ani to počasí není co bývalo" :-(. Dnes směr JV na Simpson Desert, tam snad pršet nebude. I když na jihu jsou písečné bouře, doufám, že budeme této radosti ušetřeni. Ozveme se za 6-7 dnů, jak bude signál. Za všechny zdraví Náčelník
30.9. 14.00 hod. - Právě jsme dojeli na signál k Uluru. Včera dopoledne jsme v Alice nechali vyměnit proražené pneu, dokoupili zásoby a kytaru! Po obědě v Boojungle baru vyrazili směr Kings Canon. Cestou jsme tábořili v bushi, kde jsme měli poprvé táborák a s kytarou jsme si užili fajn večer. Dnes ráno jsme si dali track v Kings Canon a teď čekáme na západ slunce u největšího monolitu světa Ayers Rock - ULURU. Jestli ovšem západ slunce bude uvidíme, je pod mrakem a hodně fouká vítr - dole na jihu jsou písečné bouře. No snad nás to nepotká při přejezdu pouště Simpson, kam vyrážíme ráno. Budeme teď 7 dnů bez signálu. Náča
28.9. 20.00 hod. - Právě jsme se přiřítili po Tanami Road do Alice Springs, máme dnes za sebou 930 km v rudém prachu, který jsme vyřítili ve 130 km/h rychlosti. Stálo nás to 2 proražené pneu a Australana čelní sklo. Cestou přejezd hranice do Northern Territory, kde jsme si přeřídili hodinky 1,5 hod. vpřed. Teď tady je mezi časem u vás a tady rozdíl +7,30 hod. Užř v půlce cesty padlo rozhodnutí dojet do Alice Springs, spláchnout rudý prach v krku panákem v Boojungle baru. Zdar Náča
27.9. 13.00 hod. - Právě opouštíme NP Bungle Bungle, byla to neuvěřitelná podívaná, která předčila naše očekávání. Teď přesun přes Halls Creek na Tanami Road. Dnes budeme mít bushcamp ve Wolfe Creekt Meteorite Crater. Dále 1000 km po prašné Tanami Road až do Alice Springs, kde budeme opět na signálu. Zdar Náča
26.9. 18.00 hod. - Právě jsme vytvořili bushcamp v NP Bungle Bungle, skalní katedrály. Přesun 320 km jsme zvládli za 2,5 hod. - robátka mrskaly :-)! Je jen 25°C, pohoda. Náča
26.9. 14.00 hod. - Jsme neplánovaně na signálu v městečku, tedy spíš v zapadákově první kategorie s názvem Windham, na severním pobřeží. Je 45°C ve stínu :-(. Uplynulé dva dny jsme zdolávali Gibb River Road, projížděli nádherným a nespoutaným Kimberley. Do ruda zbarvené prašné cesty lemované baobaby, překrásné vodopády a jezírka. Včera jsme se koupali v jezírku Maning Georg, byla to paráda - venku 40°C a voda chladných 30°C :-), okolo jen rudé skály a magrovníky. Jsme nadšeni touto krajinou, kterou jsme valili stovkou po prachovce plné rolet. Dnes brod dvou řek, kde žijí SALT WATER CROCODILE, ale žádný nás nepolkl. Zdar Náča
23.9. 13.00 hod. - Právě jsme dojeli do města Broome, kde je krokodýlí farma a hlavně nádherná pláž Cabel Beach s bílým pískem, po kterém se dá jet 20 km autem a je liduprázdná. Ještě musíme navštívit servis Britzu, máme rozbité jedno čelní okno a teče jeden tlumič. Zítra se definitivně loučíme s civilizací a vyrážíme SV směr Kimberley na offroadovou meku - Gibb River dlouhou téměř 700 km, cestu křižující řeku plnou krokodýlů. Doufám, že to naše LC78 s motorem V8 4,5 litr vydrží, zatím nezklamaly ani na písku. Budeme možná až 7 dnů bez signálu, tak žádnou paniku, my to zvládneme a ozveme se z Alice Springs. Zdar Náča
22.9. 10.30 hod. - Včera v podvečer mne při přesunu ulovila místní Policie a vyfasoal jsem pokutu 150 $ za rychlou jízdu :-(. Se západem slunce jsme se utábořili v severní části NP Karijini, byl to první večer bez větru a už bylo i teplo. Dnes prohlídka roklí a vodopádů - paráda. Teď zpět na pobřeží směr Broome. Náča
21.9. 15.30 hod. - Právě jsme dojeli do města Tom Price. Před 15 min. jsme zachránili jednoho Helmuta s Gertrudou, kteří si "paka" nezkontrolovali výbavu půjčeného auta a až když prorazili pneu zjistili, že mají nefunkční hever. Jooo to jsou ti Evropani :-). Teď budeme den bez signálu. N.
21.9. 15.00 hod. - Tak jsme na chvilku na GSM signálu. Dnes jsme se přesunuli z pobřeží východně, trošku asi 500 km do vnitrozemí a míříme do jednoho z nejkrásnějších NP WA jménem Karijini. Až zas budeme na signálu, ozveme se. Posádky i stroje OK. Zdar Náča
20.9. 18.00 hod. - Dnes slunečno, ale silný západní vítr :-(. Jeli jsme 120 km offroudovou pistu, zakončenou brodem řeky Yardie Creek, která vtéká přímo přes pláž do moře. Pak nás čekala nádherná tyrkysová zátoka, jejíž voda měla opravdu takovou barvu. Při šnorklování na útesu, který je v těchto místech jen 30 km od břehu, jsme ulovili několik náderných fotek podmořského života, ale hlavně jsme si tento zážitek uložili hluboko do paměti. Teď máme bushcamp na pobřeží. Náča
19.9. 20.00 hod. - Dnešní den byl ve znamení 500 km dlouhého přesunu po místní Hwy číslo 1 do Coral Bay. Cestou jsme viděli desítky Road Trainů i desítky klokanů "na placato". Kolem 15 hod. jsme překročili obratník Kozoroha a dostali se tak do tropů, ale fouká, tak se to dá vydržet. Všichni jsou OK. Zdar Náča
18.9. 16.00 hod. - Právě se vracíme z poloostrova Cape Peron, kde jsme si užili offroad na písečných pistách i lov bez zbraní. Fotili jsme v moři Dugongy - mořské krávy a 10 m od břehu delfíny, lovící malé rybky. Na souši pak varana, prostě paráda. K tomu i koupání v Indickém oceánu, pohoda jak má být. Zdar Náča
P.S.: V šest jdeme na humry do rybářské hospůdky Old Pearls - Starý perlář. Tak nezáviďte, budeme na vás myslet :).
17.9. 19.00 hod. - Právě jsme povečeřeli z vlastních zásob, neboť v restauraci "U starého perlaře" bylo plno. Dnes jsme v NP Kalbari viděli několik nádherných výhledů na řeku, která meandruje v úžasném kaňonu. Pak nás čekal přesun 400 km do Shark Bay. Zítra vyrážíme na úžasný poloostrov Cape Peron. Zdar Náča
16.9. 21.00 hod. - Ráno jsme se konečně vzbudili do azurového dne a vydali jsme se dále po pobřeží směr sever. Na polední přestávce v Geraltonu jsme si prohlédli ještě ospalé přímořské letovisko se zajímavou katedrálou. Pak nás čekalo nádherné skalnaté pobřeží Red Bluff, které bičuje oceán, kde teď kempujeme. Náča
15.9. 19.00 hod. - Dnes jsme si hned ráno užili jízdu po sněhobílých dunách, pak jsme nabrali směr sever a jeli po plážích, které bičuje do zelenkavěmodrá voda Indického oceánu. Odpoledne začalo pršet, tak jsme viděli skalní útvary Pinacles za deště. Leje doteď, tak jsme vzali zavděk Holiday Housem. Zdar Náča
14.9. 19.30 hod. - Tak jsme se konečně kolem 15 hod. dostali z "víru" velkoměsta, z Perthu jsme vyrazili severně podél pobřeží do Lanselinu, kde je offroadový ráj. Bílé dunové pole, kde právě táboříme. Je pěkná kosa, asi 13°C. No budeme na to ještě uprostřed outbacku, kde bude 40°C, vzpomínat. Všichni OK. Náča
13.9. 19.00 hod. - Dnes jsme dopoledne převzali auta a pak nakupovali zásoby, už máme zabaleno a relaxujeme. Zítra vyrážíme do sněhobílých dun. Zdar Náča
12.9. 22.38 hod. - U vás 16.38 hod., tak jsme pristáli hlavou vzhůru. Tímto okamžikem začíná expedice u protinožců. Kufry máme všichni, tak hurá do Perthu! Zdar N.
11.9. 8.00 hod. - Právě 4 posádky českých offrouďáků opouští v letadle BA tu naši rodnou hroudu a po 21 hodinách letu a 2 přestupech dosedneme na australském kontinentu, který přejedeme cestou necestou ze západního na východní pobřeží v délce cca 12.000 km. Zdar Náča