Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Kavkaz   >   Archiv expedic

Kavkaz - Archiv expedic

Island

(1.8. - 28.8.2002)

21.8. V úterý jsme vyjeli na VATNAJOKUL, počasí bylo špatné, takže nebyly skůtry. Proto jsme našli ještě jeden terén do hor, ale bylo to příliš drsné, tak jsme se vrátili. Teď už sedíme v kempu Egilstadiru a dopíjíme zbytky alkoholu. Perry
19.8. Sobota večer a neděle dopoledne - Reykjavik. Potom koupání v Modré laguně - paráda ! Místo asfaltové silnice podél pobřeží jsme našli nádherný průjezd terénem mezi ledovci. Spali jsme v chatce v horském údolí. Dnes pokračujeme na Jokulsarlon. Perry
16.8. Ve středu jsme pěkným terénem projeli k vodopádu GULFOSS a Geysiru. Od něho opět terénem až do městečka Husafell. Nocleh u pěkného potoka. Ve čtvrtek jsme dojeli až do Olafsviku. Dnes jsme absolvovali výlet lodí na velryby. Teď jedeme po jižním pobřeží poloostrova Snaefels směrem na Pingvelir. Perry
14.8. V kempu v LANDMANNALAUGARU jsme strávili jednu noc a den. Vylezli jsme na Blahnukur a další kopce. Koupali jsme se v horkém potoce. Ivo má problémy s elektronikou, zahrádkou a topením. Jedeme terénem na geysir. Perry
12.8. Výprava velrybářská nezdařila se - byly velké vlny ! Zato jsme si užili v Husaviku lázní a restaurace. Místo kempu jsme našli super místo v lese - udělali jsme oheň. Ivovi pořád padá zahrádka. Blížíme se k horkému potoku. Perry
10.8. Viděli jsme Detifoss a Asbyrgi, projeli jsme cca 100 km terénem. Místo kempu Bunga je termální elektrárna. Spíme u Domku viz GPS. Těšíme se na velryby. Perry a spol.
9.8. Úspěšně jsme se vylodili, dočerpali PHM a vyrazili jsme na Askju. Prohlédli jsme si kráter a tři nejodvážnější si zaplavali ve Viti. Ráno jsme vyrazili na jezero Myvatn. Přesun 120 km nádhernou krajinou. Cestou se Ivovi utrhla zahrádka, po malé opravě jsme dojeli k Myvatnu. Teď vegetíme v chajdě u vínka. Perry.
7.8. Z Faerských ostrovů, kde offrouďáci strávili tři dny. Dnes v 18 hod. odplouvají směr Island. Perry: Faery jsou hezké. Našli jsme super tábořiště v přírodě. Úspěšně přiletěl zbytek týmu. Absolvovali jsme výlet lodí. Jedno Pajero mělo trochu problémy s elektronikou.
3.8. Dnes se v Dánsku nalodila parta offrouďáků, která se pod vedením Perryho vydala poznávat tajuplný Island. Loď Norröna ve 20 hod. odrazila od evropské pevniny a vydala se na třídenní plavbu severním mořem. Tak šťastnou plavbu a klidné moře. Další info v přímém přenosu bude zasílat Perry.

Opuštíme Evropský kontinent.

Blížíme se k Faerským ostrovům.

Faerské ostrovy "Ovčí ostrovy", tady trávíme tři dny.

Takhle nás vítá Island.

Vyrážíme směr "silnice" F98. Kde je ta silnice ? Ano, to je ona.

Dál cetou necestou.

Přijíždíme k bahením sopkám.

Směr Husavik.

Brouk v Islandském provedení - tady jsou všechny auta maxi.

Okolo ledovce opět po "značené silnici", tentokrát pouze pro 4x4.

Všude nás provází neopakovatelné přírodní scenérie.

Telení ledovců spojene s plavbou zvláštním obojživelníkem nebo chcete-li výletní lodí.

GPS - náš neocenitelný pomocník, teď se vydáváme po jihu ostrova směr přístav.

Střešní stany pro nás byly neocenitelným pomocníkem proti nočnímu chladu.

Tak zase někdy naviděnou !