Zasílání aktualit e-mailem
Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Budapešť - Bamako Rally   >   Archiv expedic

Budapešť - Bamako Rally - Archiv expedic

Rally Budapešť - Bamako

(25.1.- 17.2.2013)

Spořílek.cz   Valnetis
Elektro spotřebiče pro Váš dům...   Stavby komerčních a bytových objektů...

Datum Zpráva
11.2. 21:00 hod. - Tak auta už jsou v kontejnerech. My letíme zítra v noci a ve středu 13.30 hod. jsme v Praze na letišti. Skokan odlétá s posádkou z Dakaru, už se za námi nedostali. A skupina, která jede po ose domů, už pokračuje po Senegalu směr Mauretánie. Všichni jsou OK. Těšíme se domů. Náča
10.2. 10:00 hod. - Stále jsme v Bissau! Není tu žádný operátor, takže bude signál asi až ve středu na letišti ve Španělsku, kde máme mezipřistání. Všichni jsme OK. Zdar Náča
9.2. 20:00 hod. - Konečně jsme dorazili kolem 14 hod. do Bamaka, máme za sebou téměř 10.000 km za 15dnů, jsme už opravdu unavení, bylo to opravdu náročné, jak pro techniku, tak hlavně pro posádky - málo spánku, dlouhé přesuny, které přestože jsme nezávodili, se musely jet ve svižném expediční tempu, nebyl čas na pohodu... Po včerejším táboře, který zvolil organizátor blízko vesnice, která dostala hum. pomoc, kde nebylo si kam si dojít na toaletu a místní vám byli schopni sebrat i židli pod zadkem, jsme v relativní civilizaci. Tou civilizací je pouze hotel, za jeho zdí je černá Afrika. Teď dáme sprchu a relax u bazénu. Přestože jsme jeli pohromadě v pěti vozech, což bylo hodně časově náročné, dojeli jsme kolem 20. místa, což si myslím není špatné. Ale jediné co budeme slavit je, že jsme dojeli !!! Neboť organizátor celý závod organizačně nezvládl - nejhorší bylo, že nezajistil vůbec službu Medical teamu, kterou inzeroval, že je součástí služby, kterou měl poskytovat. Každý byl v dlouhých etápách odkázaný sám na sebe, což není standardní - organizátor, jakoby se od problémů účastníků distancoval, což se nám velmi nelíbilo. Rovněž úroveň vyhlášení konečných výsledků byla víc než žalostné - žádná závěrečný ceremoniál, který byl slibovaný, ale vyhlášení výsledků na přineseném stolku s poháry v hodnotě řádově stokorun - hodné víkendového setkání a né 15-denního maratonu. Těch prvních pěti, co závodili, mi bylo opravdu líto, neboť ocenění neodpovídalo vynaložené námaze. Všichni jsme v pořádku, za celou partu, šťastnou, že dojela, zdraví Náča
8.2. 17:00 hod. - Dnes jsme překročili hranice Guinea Bissau, táboříme v malé vesnici, bez signálu. Oproti Senegalu se tu bubáci chovají jak "zvířátka", když jim chcete něco dát, jsou schopni vám utrhnout ruce. Celníci si bez obalu řeknou o úplatek. Prostě není černá Afrika, jako černá Afrika. Všichni jsme OK. Zdravíme domů. Posíláme spot: http://fms.ws/B5LQM/12.43367N/14.12296W. Zdar Náča
8.2. 14:00 hod. - Právě jsme asi 15 km před hranicí do Guinea Bissau, nevím zda bude signál. Všichni jsme OK. Zdar Náča
7.2. 15:00 hod. - Tak jsme dojeli do města Tambakunda, jsme jak ocucaný bonbóny - týden bez sprchy, venku 40°C... dnes jsme jeli 180 km 6,30 hod. Zůstáváme relaxovat v hotelu a zítra pokračujeme. Dnes jsem dojeli k nehodě závodního teamu z Malty - šli přes střechu, pomohli jsme zraněnému - opět nefunguje Medical team organizátora - jako vždy není na trati. Do hry se vrátil i Cayenne, kluci vysoustružili náhradní obal a už jsou na cestě směr Senegal. O Perrym a Pompovi nemáme info, jen že pokračují, jinak jsme všichni OK. Zdar Náča
6.2. 20:00 hod. - Právě jsme rozdělali bushcamp, nedojeli jsme do konce etapy, neboť jsme ráno vyráželi se 4 hod. zpožděním. Útěchou nám bylo, že půl hodiny do utáboření dojela další Racing posádka, která startovala v 6 hod. a s vděkem se k nám přidala. Zdar Náča
6.2. 11:00 hod. - Ráno jsme bojkotovali rozpravu v 6 hod. a spali do 7 hod. Dopoledne jsme strávili opravou vyteklých zadních tlumičů na Jeepu. Dnes nás čeká přesun savanou po písku dlouhý asi 400 km, jedeme na jih do NP Diambour. Všichni v pořádku. Se Skokanem jsme ve spojení satelitním telefonem, právě se vrátili s nějakým čmoudem do pouště. Cayenne nevyrabovaný, ale opravený filtr opět teče, řeší odtah a my dovoz dílů z Čech. Zdar Náča
5.2. 21:15 hod. - Právě jsme po 5,5 hodin hraničních formalit vstoupili do Senegalu, přivítala nás černá Afrika a vrátili jsme se o desítky let zpět. Jak bude signál, ozveme se. Náčelník
5.2. 19:00 hod. - Pokusili jsme se o provizorní opravu nerez hrnkem, ale tlak ho vyrazil. Pak jsme Cayenne ještě 2 hodiny táhli, ale rychlostí 16 km/h bylo nereálné ujet 148 km zpět a začaly se hřát i převodovky. Tak Porsche zůstalo v poušti a my odvezli posádku do ATARU, čímž pro nás skončila etapa do Tidjikja. Dnes přesun 640 km k řece SENEGAL, kde čekáme na převoz do skutečné černé Afriky - konečně vyměníme čmoudy za bubáky a pustinu za savany a zvěř. Všichni jsme v pořádku. Zdar Náča
5.2. 15:00 hod. - Tak jsme po 2 dnech zase na signálu. Ráno se vstávalo v 5 hod., v 6 hod. se vyrazilo na na Dakarskou 8. etapu přes ATAR do Chinguety. Zvládli jsme to po časovém limitu, ale s plným počtem bodů, jen bez časového bonusu. Spát se šlo ve 23:45 hod. a vstávalo se ve 4:30 hod. Za tmy se vyrazilo do dun, kde spousta posádek pozapadalo. My ujeli za 7 hodin 148 km náročným terénem přes duny a kamenné pisty. Skokan přehlédl kámen a přesto, že měl krytí, urazil plast. olejový filtr.
4.2. 20:00 hod. - Stále jsme bez signálu... Dnes jsme v polovině etapy museli přerušit závod, Skokanovi se porouchalo auto a museli jsme auto nechat na místě. Vracíme se do města. Zítra nás čeká nová etapa. Všichni jsou OK. Zdravíme domů. Náča
3.2. 16:30 hod. - Dnes máme za sebou etapu Dakaru v Mauretanii. Nemáme signál, všichni jsme v pořádku a zdravíme domů. Posíláme spot s naší aktuální polohou: http://fms.ws/B2XYn/20.46059N/12.36447W . Zdar Náča
3.2. 12:15 hod. - Nebyl signál, noc jsme strávili za asistence armády v poušti, dnes dakarská etapa do Ataru... Všichni jsme v pořádku. Náča
2.2. 15:15 hod. - Tak jsme právě po 3 hod. proceduře na hranicích a jsme v Mauretánii... Náča
2.2. 8:00 hod. - Právě jsme překročili obratníka Raka a míříme na mauretánské hranice. Dnes začnou ubývat čmoudi a přibývat bubáci. Nevím jak bude signál, od zítřka nás čekají dvě nejtěžší etapy v dunách. Zatím všichni OK, Skokanovo Porsche právě po opravě kardanu, odešlo vyvažovací ložisko. Zdar Náča
1.2. 18:35 hod. - Dnešní etapa po Dakarských pistách kolem alžírských hranic byla zrušena, čekal nás dlouhý přesun cca 700 km na JZ do města Dakhla, kam jsme právě dorazili. Zítra přejíždíme do Mauretánie. Zdar Náča
31.1. 19:50 hod. - Jsme na signálu, máme za sebou celou dnešní etapu, od rána od 6 hod. jsme na trati, najeli jsme po pistách 513 km. Bylo to místy dost drsný a náročný na orientaci, ale dali jsme to. Už nám chybí jen asi 50 km do cíle etapy po asfaltu. Jsme už v Západní Sahaře, všichni v pořádku. Zdar Náča
31.1. 10:00 hod. - Tankujeme do Skokanova Porsche rezervní benzín do PET lahví, včera jsme zachránili Mílu, který jede na čelní pozici, neboť už neměl benzín, tak mu dal Skokan svou rezervu 28 petflašek tedy 56 litrů. Celá skupina riskovala, že když nekoupíme benzín v dalším městě, tak pro nás dnešní etapa skončí a budeme muset jet po asfaltu. Klaplo to a vyrážíme po pistách směr Smara. Dnes přejíždíme na Západní Saharu, doprovázet nás budou vlevo od cesty minová pole, která střeží hranici s Alžírem. Držte nám palce, asi nebude signál, ozveme se jak to půjde. Všichni jsou OK. Zdar Náča
30.1. 18:00 hod. - Dojeli jsme do cíle dnešní etapy, ale od půlky jsme to vypustili, ujeli jsme 404 km a chybělo ještě 200 km, tak jsme vsadili na jistotu a dojezd za světla bez rozbitých aut. Cesty jsou dost rozbíječky, za tmy je to risk a máme před sebou 2/3 závodu. Dnes auta i posádky v pohodě a máme půlku bodů v časovém limitu. Zdar Náča
29.1. 19:05 hod. - Tak jsme dorzili do cíle první etapy hodinu a pět minut po DEATH LINE, takže snaha za celý den nula. Může nás uspokojit, že ze 44 aut v Race kategorii dojela v limitu méně jak polovina. První půlka byly horské cesty, dost rozbité, pak pěkná sekce řekou a zase rozbíječky. Není to prostě pro skupinu v expedičním tempu, tak zvolíme jen taktiku na dojetí. Dnešní skóre - obě Toyoty Hilux mají v háji zadní péra a Perry udělal přední manžetu na homokloubu, jinak auta OK, posádky lehce znavené. Za všechny zdraví Náča
28.1. 19:00 hod. - Právě jsme dojeli do bivaku v Tinerhiru, máme za sebou 3383 km bez trajektu. Trošku jsme měli pakárnu na hranicích, kde jsme byli 2 hodiny, tak jsme na dnešní trasu vyrazili až v 11 hod., ale 680 km jsme dali za 8 hodin i s tankováním a obědem. Teď čekáme na dvě zběhlé posádky, které závodí... My na pohodu, zdar Náča
28.1. 8:00 hod. - Právě jsme přistáli v marocké Melille, plavba byla akční - houpalo to tak, že padaly i skleničky ze stolu... Ale máme to za sebou a před sebou 650 km na start druhé etapy. Zdar Náča
27.1. 23:30 hod. - Právě vyplouváme směr Afrika! Tak se v té uspěchané Evropě s ožralým důchodcem místo hlavy státu mějte! My vyrážíme za 12-denním dobrodružstvím na černém kontinentu... Náča
27.1. 20:00 hod. - Právě jsme dojeli do přístavu v Almérii, odkud nám odjíždí ve 23.30 hod. loď do Nadoru v Maroku. Máme za sebou 2740 km, dnes jsme dali relax - pohou před tím, co nás čeká v Africe. Přesun jen 400 km, koupačku u moře. Dvě posádky posedlo závodění, tak Perry a Pompa už jsou v Maroku a hledají pointy, my pojedeme východní trasou po Dakarské pistě v expedičním tempu. Zdar Náča
P.S.: Kdo nás chcete sledovat, uvidíte on-line naší trasu na www.sledujauto.cz. Zmáčkněte v přihlašovacím dialogu DEMO a uvidíte nás...
26.1. 14:00 hod. - Včera jsme kolem 15. hodiny vyrazili z Budapešti, přes hodinu jsme ztratili hledáním prvních pointů, pak jsme se rozhodli hledat jen save pointy, které budeme potřebovat v Africe na doplnění souřadnic. Přes noc jsme přejeli Slovinsko, Itálii a ráno jsme byli ve Francii. Teď máme za sebou 1830 km a jsme před Barcelonou. Konečně je teplo +13°C. Cestu nám zpestřila posádka Cayennu, odešla jim baterka, ale už je vyměněna za novou. Dnes nás čeká cca ještě 500 km, pak rozhodnutí, zda jet podle původního plánu nebo se přizpůsobit změně pořadatele, který přesunul body z východu na západní část Maroka. Zdar Náča
25.1. 12:00 hod., Budapešť - Právě máme za sebou technické přejímky vozů v kategorii Race a čekáme na start první etapy 4-denního supermaratónu, která vede až do marockého města Tinerhir a je dlouhá 3580 km. Tak nám držte palce, info budeme přinášet každý den, když bude signál. Za všech 7 posádek Race Teamu Off Road Expeditions zdraví Náča
22.1. Tak už se to blíží a čeští a slovenští offrouďácí míří v počtu 7 vozu v závodní kategorii pod Racing Team OFF ROAD EXPEDITIONS se startovními čísly 26 až 32 do Severozápadní Afriky. Čeká nás průjezd 10 států, včetně nepokojné oblasti okolo Mali, ale mi víme, že to zvládneme !!! Startuje se v pátek 25.1. ve 14 hod. z Budapešti, tak nám držte palce. My Vám budeme posílat aktuální info...

Zdar Náča

Sestava našich posádek:

  • Hilux 3,0: Jiří Chramosil (Náča), Jaromír Jiroudek (Obr)
  • Hilux 3,0: Jaroslav Krajník - senior (Perry), Jaroslav Krajník - junior (Jerry)
  • Nissan Navara 2,5: Tomáš Král (Medvěd sen.), Petr Vácha (Dědek)
  • Toyota LC 100: Petr Doležal (Pompa), Michal Pánek
  • Porsche Cayenne: Štěpán Kočí (Skokan), Přemek Šedivý (Muf), Václav Mičák
  • VW Touareg: Míra Voda, Matěj Voda
  • Jeep Rubicon - posádka z SK: Palo Veselý, Peter Hraboš






© 2024 Off Road EXPEDITIONS s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů   |   Cookies
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.