Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Budapešť - Bamako Rally   >   Archiv expedic

Budapešť - Bamako Rally - Archiv expedic

Transylvánie - ATV a sněžné skútry

(14.2. - 22.2.2009)

22.2. Ráno jsme vyrazlili domů, už teď se těšíme až se tu zase za rok sejdeme.
21.2. "Odpadlíka" tedy Renegada se nám podařilo před polednem opravit. Odpoledne jsme si ještě užili prašanu i slunného dne. V podvečer jsme naložili ATV na vleky a začali jsme balit.
20.2. 8.00 hod. - Včera bylo první den slunečno, na hřebeny směr Vladeasa jsem ale vyrazili až kolem desáté, neboť jsme opravovali dvoje pásy. Když jsme vyjeli na hřeben otevřeli se nám nádherné výhledy. Nejpve nás čekal prudký sjezd z vrcholku vysokého 1639 m, do sedla. Čtyřkolky před sebou hrnuly prašan, který přetékal až přes řídítka. Ze sedla jsme se vydali na další vrchol, ale bylo obtížné prorazit si cestu sněhem. Střídali jsme se v prorážení a metr po metru jsme stoupali na hřeben... po pár kilometrech jsme cestu na Vladeasu vzdali, protože nám v cestě stály více jak metrové závěje. Po pause na oběd jsme se dostali kolem druhé hodiny k prudkému výjezdu, který jsme museli překonat, aby jsme se dostali na základnu. Při pokusu dosta se na boční cestu, jsem hodil lehce bok, při přejíždění obrovské zavěje, ale čtyřklku podržel sníh, tak se nepřevrátila, na cestu jsme se nedostali. Našich 6 čtyřkolek a dva sněžné skútry, které na to byli stějně, jsme dostávali nahoru čtyři hodiny. Kolem šesté jsme byli téměř na vrcholku, když na jednom z Renegadu praskl řemen. Snažili jsme se ho vytáhnout navijákem, ale nešlo to a museli jsem ho tam nechat. Na základnu jsme se dostali už za tmy, kolem sedmé. Teď je opět azuru a my vyrážíme "zachránit" Renegada. Zdar Náča
18.2. 17.00 hod. - Dnes ráno jsme vyrazili po hřebenech směr Lesu, tedy na trip dlouhý asi 40km. Díky tomu, že opět celou noc sněžilo, tedy už dva dny, je všude plno sněhu. Na zmrzlé sněhové slupce se drží 50 až 100cm prašanu.Místy jsou obrovské zavěje, tak dnes přišel ke slovu i naviják a kurta. Tam, kde jsem v sobotu projeli, jsme dnes neměli šanci. Museli jsme různě traverzovat a hledat si cestu, tam kde nejsou závěje. Přestože pásovci jedou jak tank, i oni mají své hranice. Absolutně nás všechny překvapil CanAm Outlander Max, tedy dvousedadlová čtyřkolka, která vyzbrojena pásy Tatou vyjede bez problému všude. A to její řidič není žádný "drobek" a jedou ve dvou. Dnes to bylo opravdu náročné a místy jsme si razili cestu doslova po metrech, pak ještě začala padat mlha, tak jsme to museli zhruba v půlce cesty po hřebenech otočit, abychom dojeli zpět za světla. Všichni jsem jak sněhuláci, ale všem se tohle zimní dobrodružství s pásovci líbí. Snad nám bude zítra přát počasí a vysvitne slunko, abychom mohli konečně dát trip na Vladeasu, dlouhý 80km. Za celou partu zdraví Náča
17.2. 17.30 hod. - Včera vysvitlo dopoledne na chvilku i sluníčko, tak jsme se vydali na hřebeny. Ale nakonec mlha zahalila hřebeny a my se stáhli níž do 1.300m, tam bylo vidět a sněhu bylo dost. Kolem třetí odpoledne jsem rozlomil napínací kolečko zadního pásu, tak bylo o zábavu postaráno. Museli jsme čtyřkolku nachat na místě, dojet k hotelu, odmontovat z jiné čtyřkolky se stejnim pásem kolečko a vrátit se zpět. Pak jsme kolečko opět vymontovali a autem zajeli za Emilem, což je místní čtyřkolkář, který nám už nejednou pomohl. Našel na sněžném skútru dvě kolečka o menčím průměru, ale se stejným ložiskem, tak mi je půjčil. Ráno jsme ve vyměnili, oprava se zdařila a my vyrazili. Napadlo asi 40 cm prašanu a stále sněží. Bylo to jeden z nejhezších dnů s pásovci, kteří před sebou hrnuly sníh, který se uplně sunul, jak písek. Jen to sluníčko chybělo. Dnes má přes noc sněžit ještě víc, tak to bude asi zítra akční. Zdar Náča
15.2. Hlásíme se z Rumunských hor, z první letošní expedice, kterou realizujeme s "pásovci", tedy čtyřkolakmi ATV s pásy do sněhu. Jsme tu v sestavě 3x CanAm Renegade X 800, 2x Grizzly 700 a 1x CanAm Outlander Max 800, s pásy značek 2x Tatou 4s, 3x TJD Xgen a 1x Tatou. Počasí nám docela přeje, je tu asi metr sněhu, z toho 40 cm prašanu. Hlavní, je ale prostředí, tady nikomu nevadí naše ježdění, všichni jsou přátelští a nepanuje tu to neše české " když to nemužu dělat já, nebude to dělat nikdo". Dnes jsme najeli asi 45km na sněhové peřině, jezdili jsme ve výšce kolem 1400m, ale byli jsme i 1.639 m.n.v., tedy nad Sněžkou. Ale bohužel tam byla tam mlha.Jak se počasí umoudří a bude na hřebenech jasno vydáme se na dvouticícovku Vladeasu, což je přes 100km dlouhý trip. Zdar Náča