Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Budapešť - Bamako Rally   >   Archiv expedic

Budapešť - Bamako Rally - Archiv expedic

Maroko

(19.4. - 8.5.2008)

6.5. 10.00 hod. - Tak druhá parta čeká na odbavení a já mířím s třetí partou do Fesu. Tentokrát pánská jízda čtyřkolkářů - 3x Grizzly, 1x KingQuad, 1x CanAM 800 a mé X-ko. Jsme čtyři chlapi ve dvou teréňácích a dva přiletí do Fesu. Zdar Náča
4.5. 11.40 hod. - Včerejší den jsme strávili přesunem dlouhým 450 km už jen po asfaltu. Světlým bodem byla hodinová pauza na plážích Banana a večerní prohlídka přímořského městečka Essauira, kde jsme společně povečeřeli čerstvé ryby a dary moře na grilu. Teď nás čeká přesun dlouhý 700 km do Asilahu. Zdar Náča
3.5. 17.30 hod. - 20°C - Včerejší večer jsme strávili v dunách na plážích Blanche u táboráku, kde Skokan přímo na uhlících udělal bravurně pět čerstvých ryb. Celý den pohoda a čekání na odliv, teď jedem stodvacet po plážích směr sever. Teď jsme u vraku lodi a naběhl signál, tak píšu. Všichni jsme OK. Zdar Náča
2.5. 13.30 hod. - 43°C -Včera večer jsme dojeli do Taty, teď máme za sebou 350 km přesun a míříme na pláže Blanech, kde bude poslední offroad a tábor ve volné přírodě. Budeme dva dny bez signálu. Zdar Náča
1.5. 10.30 hod. - Tak jsme opět na signálu, přejezd Přední Sahary jsme zvládli bez problémů a na tábor uprostřed dun budeme dlouho vzpomínat. Hned ráno jsme pochopili, kde jsme - už v 8 hod. bylo 30°C. Teď míříme do Foum Zguidu, kde necháme opravit od kamene prožízlou pneu a pak po asfaltu směr pláže Blanech. Náča
30.4. 12.00 hod. - 41°C - Právě vyrážíme ze Zagori směr Mhamid. Večer jsme tu měli lehkou písečnou bouři, tak jsme spali v hotelu jak z pohádky Tisíce a jedné noci, seděli jsme dlouho do noci - v podstatě jsme zavírali bar :-) Přes noc měli napilno i mechanici ze servisu SAHARA GARAGE, kteří improvizovaně vyráběli kompletní brzdové obložení na mého Touarega, neboť v pražském servisu AUTO EXNER mi ho naúčtovali, ale "zapomněli" namontovat :-(. Ale "černí kluci" to zvládli. Dnes budeme tábořit v dunách Přední SAHARY a budeme bez signálu, info dáme zítra kolem poledne. Zdar Náča
29.4. 13.30 hod. - Míříme pouští na západ. Včera bez signálu, ale zato s Berbery a bubny u ohně uprostřed dun. Dnes přes poledne 41,5°C, je na padnutí, ještě že auta klimují na příjemných 28°C - pohoda. Stroje i posádky OK. Zdar Náča
27.4. 15.30 hod. - 39°C - Včera bylo vidět, že ježdění kluky vzalo a jezdili jsme až do západu slunce, pak večeře a společné shlédnutí fotek na notebooku. Já jel spát do dun, neboť na pokoji i v noci 28°C, tam to byla pohoda. Ráno dojela parta 9 kluků z Čech, které jsme potkali na východu slunce na stometrovce. Jsou tu osobáky, tak jsme jim nabídkli, že je vezmem do oázy v dunách. Jeli jsme tři auta, dvě ATV a 17 lidí. Klukům to za volantem šlo, tak jsme dali trasu v rekordním čase 40 min. Pak 3 hod. maňana v oáze a ježdění na snowboardu z duny a Skokan dal i za ATV a Touaregem. Pak Dakarskou cestou zpět. Náča
26.4. 13.30 hod. - 38°C - polední maňana u bazénu. Díky tomu, že včera odpoledne jsme odjeli ještě "sand schoole", tedy školu písku :) a protože to klukům šlo, dali jsme i výjezd, který jezdíme až druhý den dopoledne. Skokan, který je zde podruhé, dal výjezd mazácky se svým F150. Večer jsme padli už v 21 hod. Ráno kdo chtěl 5.15 hod. budíček a do dun na východ slunce, po návratu jsme s klukama vyměnili můj prodřený přídavný chladič a v 9 hod. jsme vyrazili pod stometrovku, ale až nahoru to daly jen ATVéčka. Klukům to šlo, tak jsme to vzali napříč přes duny až na Dakarskou pistu. Zdar Náča
25.4. 14.30 hod. - Právě jsme dorazili k Hassanovi do hotýlku Kasbah Le Touareg pod 100 m dunou písečného moře Erg Chebbi. Je 35°C a vegetíme u bazénu, kolem páte vyrážíme do dun. Ještě přehled našich strojů - VW Touareg, LR Disko 3, Nissan Pathfinder, Ford F150, ATV Kodiak 450 a Renegade X800. Zdar Náča
24.4. 8.30 hod. - Včera ráno jsem vyrazili z cedrového háje, v noci bylo na to, že jsme tábořili téměř ve 2000 m teplo a před spaním nás zahříval táborák. Nabrali jsme směr na jih a po projetí Středního Atlasu jsme projížděli údolím řeky Ziz až od našeho oblíbeného kempu Blue Meski. Večer proběhlo opět setkání s našimi přáteli, bohužel Milut byl na hudebním festivalu v Mekneš, ale jeho snové ho zdatně zastoupili. A řekl bych, že díky absenci tatíka, se rozjeli ještě víc než jsme čekali. Ráno jsme se probudili pod palmami do slunného dne. První úkol byl dostat Pedrova Kodiaka (ATV) z korby Skokanova Fordu F150. Aby to nebylo jednoduché, byl přidělaný na rámu nad korbou, protože v korbě kluci spí. Nezbylo než vylézt s kurtou a kladkou na palmu a přes můj naviják zdvihnout ATV, pak odjezd s pick-upem a ATV spustit. Povedlo se, je dole. Za chvíli vyrážíme směr Er Chebbi. Všichni OK. Zdar Náča
23.4. 10.00 hod. marockého času - Včera večer jsme dorazili v počtu čtyř vozů do Fesu (bohužel dvě posádky odřekly účast ze zdravotních důvodů). Nyní jdeme na prohlídku středověké Medíny. Odpoledne se přesouváme do Středního Atlasu do cedrového háje. Zdar Náča