Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Budapešť - Bamako Rally   >   Archiv expedic

Budapešť - Bamako Rally - Archiv expedic

Transylvánie

(19.8. - 28.8.2003)

19.8. Dnes odstartovala jubilejní 50. z výprav, které připravil v letech 1997 až 2003 Off Road Expeditions. Teď jsme na maďarsko-rumunské hranici a máme to ještě 250 km do Transylvánských Alp. V příštích dnech máme na programu kromě offroadu i návštěvu Drákulova hradu ve Fagaraši. Dále nás čeká rýžování zlata v "Transylvánském Eldoradu" a nakonec "offroadová Mekka" - trasa přes TIBLES na "Ožralej vrch". Zdar Náčelník
20.8. 12 hod. - Dojeli jsme v pohodě a už ve 22 hod. jsme tábořili. Dnes ráno slunce a pohoda. Teď jsme už na hřebenu, výjezd na něj víc než akční - Pajero na dvou kolech. Zdar Náča

21.8. 11.30 hod. - Včera odpoledne nová trasa, hodná jubilejní 50. výpravy. Od teď bude součástí jižní trasy. Dnes byla v noci pěkná kosa, ráno 8°C. Je sice pod mrakem, ale prosvěcuje slunce. Teď jsme ve výšce 2162 m. Odpoledne pojedeme směr Fagaraš.

21.8. 20 hod. - Tak právě táboříme v korytě Agres pod hradem Vlada Tepeše zvaného DRÁKULA. Dnes jsme projeli "známý" horský přejezd po "silnici" C67. Jako zpestření se na Micině utrhl ve sváru zadní tlumič a než jsme dojeli na asfalt, odnesl to i druhý. U LC80 se pro změnu roztrhaly horní i spodní silenbloky u uchycení. Naštěstí v prvním městečku byl obchůdek AUTO PIESE, a tak jsme pořídili silenbloky z Dacie a tlumiče z ARA, pak krátká výměna a valí se dál. Zdar Náča

22.8. 14 hod. - Dnes velmi akční dopoledne v korytě řeky Agres, kde jsme tábořili. Ráno bylo očividně víc vody. V místech, kde večer tekl potůček, se kroutila říčka, která se během dopoledne měnila v řeku. Tak jako každého offrouďáka potěší brodění, i nás evidentně těšila tříšť vody, létající daleko od aut.
Proud by stále silnější a plastové lemy, které nedržely na 100%, vzaly za své. Když jsem jel hledat plasty, někdo zřejmě otočil "kohoutkem" vody trochu víc a já zmizel až po okna pod vodou. Auto se začalo propadat do boku a ani závěrka nepomáhala, vody v autě přibývalo. Když říkám, že to byla akční, tak tomu věřte. Asi po 4 min. se mi podařilo vyjet ven, pak jsem si otřel čelo a pokračovalo se dál ! Teď sedíme ve 2000 m u horského plesa na terase Cabane a vegetíme. Náča

23.8. 21 hod. - Sedíme u ohně na břehu jezírka v 1000 m n.v. Dnešní den jsme strávili v "ELDORADU" Sedmihradská - zlatém trojúhelníku. Byli jsme ve zlatém dole, kde nám místní ochotně vše ukázali. Pak jsem při vybírání místa na rýžování zlata zapadl tak, že nezbylo než použít naviják. Nakonec jsme si sami našli opuštěnou zlatou štolu. Nasbírali jsme tam kameny s bahnem, tak to zkusíme vyčistit v pánvi. Zítra valíme na Tibles, tak snad zas bude offroad. Zdar Náča

24.8. 14 hod. - Teď jsme na místě nad "Váchovou" loukou a máme polední pauzu. Zítra přes TIBLES a "Ožralej vrch", večer k Drákulovi. Zdar Náčelník

26.8. 7.00 hod. - Dobré ránko, offrouďáci. My akční večer, v baru jsme utratili víc než za večeři, asi 3.000.000,-. Přesun po prachovce pod heslem "řidič má být veselý a hravý" byl víc než akční. Dnes úvozovky a přesun na "Můj kemp". Zdar Náča
26.8. 18 hod. - Po ranní snídani na terase hotelu Drákula jsme zdolali úvozovky a v odpoledních hodinách jsme bez navijáků pokořili i ostrou pravou zatáčku, která je na cestě do tábořiště, jenž se zove "Můj kemp". Teď dojídáme všechno co je z masa. Alko už nemáme, jen pivo. Asi bude v noci pěkná kosa, už teď je chladno. Zítra přechrupnem v Maďarsku a ve čtvrtek jsme v 18 hod. na klubovně - vezem foto i video ! Zdar Náčelník