Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Alpy - západní

Alpy - západní (Ligurské, Kottické, Přímořské a Savoyské)

(5.7. - 12.7.2014)

12.7. 8:00 hod. - Všichni plní zážitků vyrážíme k domovu. Byl to nádherný týden a výborná parta lidí, vyšlo nám v podstatě super počasí. Cestu zpět jsme se rozhodli rozdělit na dva dny. Takže večeři dáme v San Daniele, přespíme v korytě řeky Tagliamento a v neděli budeme doma. Tak zase příště:). KG
11.7. Dnes ráno jsme měli přejezd na Ligurskou cestu, po poledni, po výjezdu desítkami serpentin na pevnost na vrcholu jsme skončili u závalu na cestě s tak velkými kameny, že to bylo neřešitelné. Sjeli jsme tedy zpět, projeli zpět tunelem a nahoru se dostali serpentinami z druhé strany. Jedna strana Ligurské cesty byla zavřená, jeli jsme tedy druhou stranou. V nejužším místě - v serpentinách s mosty v kolmé stěně jsme potkali 9 protijedoucích aut, vzájemné vyhnutí nám zabralo 1 hodinu. Chvilkami prší, chvilkami slunce - dnes jsme se za celý den volantem natočili jako nikdy. Teď kempujeme ve FR v kempu se sprchami, máme oplachtováno a leje. Před zítřejším odjezdem k domovu kopírujeme a prohlížíme foto.
10.7. 18.00 hod. - zdolali jsme celý hřeben, vyjeli jsme si i do sedla, trochu víc se rozhlédnout, byl tam sněhový jazyk, tak jsme se vrátili na cestu, sedýlko bylo moc pěkné, zejména výjezd na něj na redukovanou 1. Tentokrát jsme museli ale nechat Subaru dole. Za celý den jsme se prokopali 4mi sněhovými jazyky, přerovnali jsme 2x cestu kvůli sesuvu a 2x jsme přejížděli přes narovnané kameny přes obrovské balvany 1x defekt na LR. Dnes jsme ujeli za celý den 12km!! Kempujeme u pevnosti na hřebenové cestě s nejnádhernějšími výhledy za celou výpravu. Právě jsme prožili nejhezčí den!!
10.7. 17.00 hod. - tak kopeme už třetí převátý sněhový jazyk. Tentokrát je sníh smíchaný se sesuvem zeminy. Takže 5 lopat, jeden krumpáč, Jagermaister a pokračujeme jako jeden muž:).
10.7. 13:00 hod. - Je nádherný den, teplo, bezvětří, slunce svítí. Už 2 hodiny kopeme převátý sníh přes cestu ve výšce 1.300 mnm. Děvčata vaří oběd a my ostatní kutáme a kutáme a to pod dohledem svišťů, kteří kolem nás stále sviští a sviští:). Celá parta jsme si řekli, že tenhle hřeben přejedeme stůj co stůj, jsme tu letos první, prostě to dáme.
9.7. 21:00 hod. - Tak jsme dorazili na místo kempu - opět u potoka. V sedle na hranicích IT a FR ve výšce 2500 mnm jsme měli sněhovou vánici!!! Cestou nahoru prudkým stoupáním měla problém DiscoveryII s teplotou automat. převodovky, snad to v dalších dnech vydrží. Odpoledne jsme jeli nejužší cestu naší výpravy - zaříznutou vrstevnici v délce asi 5 km - jeli jsme to 3 hodiny, ale panoramata stála za to. Při klesání do údolí jsme projeli dvěma původními alpskými vesnicemi, kde jsme doplnili vodu z místního pramene - stále jsou v Alpách malebná nedotčená místa a s domy se střechou z místní alpské břidlice - paráda.
9.7. 12:00 hod. - Po dvou hodinách na navijácích s kladkami a kopání krumpáčem jsme po výjezdu z modřínového háje na cestě. UF,UF, jediný kdo to vyletěl nahoru bylo Subaru:). KG
Teď se vracíme do IT.
8.7. 18:00 hod. - Tak to počasí nám tedy vychází, sice celý den trochu foukalo, ale jinak teplo, nádherný trip dneska. Potkali jsme dnes opět německý pár - vysmátý blond ariec s modelkou, se starým VW Transp., které jsme v protisměru míjeli už první den. Tentokrát nás oni předjížděli z kopce, jen on to kosil asi 40tkou dolu - blázen! Po obědě v pizzerii jsme se přesunuli z IT do FR, krásný podvečerní výjezd údolím až do tunelu. V tunelu jsme překonali zával na redukci s uzávěrkami. Je zima, kempujeme teď v údolí u potoka v modřínovém háji - sice trochu offroadek se na něj dostat, krásné místo, uvidíme ráno, jak se odsud dostaneme:). Technika je OK, vše v podstatě maká jak má, bezva parta lidí.
8.7. 10:00 hod. - Celou noc pršelo a teď se to roztrhalo a vykukuje sluníčko. Doděláme dnešní palačinky k snídani a hurá na hřeben.
7.7. 18:00 hod. - Tak dnešek byl záživný. Ráno při výjezdu jsme kopali hodinu převátý sníh přímo na hrotu hřebenu. Když jsme dorazili na pevnost, tak jsme zjistili, že dolů po sjezdovce to nepůjde - bylo to tak na 3 hodiny pro 8 lidí kopání sněhu, tak jsme to otočili. Pro sjezd do údolí jsme tedy zvolili náhradní cestu krásným borovicovým lesem. Oběd jsme měli na jedné z pevností. Odpoledne jsme po průjezdu údolím a fotografování u největší pevnosti v této oblasti najeli na výstupovou cestu na další hřeben. Celou cestu zamračeno a pršelo. Stále prší, teď kempujeme - máme "zaplachtováno", u říčky nad přehradou v borovém háji. Ráno vyrazíme až bude jasno! Počkáme na sluníčko, čeká nás cesta nad Sestrier a to musíme jet prostě jen za dobré viditelnosti - kvůli výhledům samozřejmě:). KG
7.7. 10:00 hod. - V noci pršelo, teď je nevlídno a my stoupáme na Pevnost po cestě vybudované na úzkém hřebenu.Všichni si užíváme krásné výhledy, i když dost fouká.
6.7. 19.00 hod. - Obrovský balvan jsme nakonec přes zatáčku s 50ti metrovým úvazem přes rokli odtáhli na kraj. Pak nás čekal dobrodružný tunel s potokem v nádherné skále a teď kempujeme nad údolím s výhledem na západ slunce. Jdeme k ohýnku, každý vzal z domova trochu dřeva, tak máme co pálit :)
6.7. 18.00 hod. - Už 2 hodiny zápasíme s obrovským kamenem uprostřed úzké silnice na Jeffrau - kladky, kurty, vše je v záběru.
6.7. 14.00 hod. - V jedné ze serpentin byl převátý sníh, museli jsme redukovaná1 na prudko přímo svahem nahoru - dalo to i Subaru!!, Láďa dul pěkně!:). V další z převátých zatáček jsme museli opět objíždět, tentokrát spodem rokličkou. Teď jsme těsně pod posledním výjezdem do sedla k jezeru, je tu na cestě 2m sněhu, nejde to objet a nahoře souvislá pokrývka, ty zdatnější jsou právě na výstupu na vrchol, ostatní vaříme oběd. A za hodinu nás čeká sjezd zpět do údolí. Trochu se honí mraky, ale prosvěcující slunce nabízí krásná panoramata.
6.7. 9:00 hod. - Vyjíždíme na Sommelier, uvidíme kam dojedeme, je dost sněhu.
5.7. Odjezd do Alp ráno 6.00 hod.. Zácpa na dálnici, jedeme přes Švýcarské hory - první nádherné výhledy. Večer kempujeme u jezera ve 2000 mnm - začíná zima :). Ohýnek, jsme komplet, první hruškový briefing a do hajan. Letos jede i Subaru Forester - má redukci, tak uvidíme, jak to bude dávat :)