Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Transylvánie (Touareg Club)

(4.8. - 11.8.2012)

11.8. 10:00 hod. - Nadešel poslední den naší první poznávací expedice do Banatu. Celá skupina míří v pořádku domů. Byla to pohodová parta. Všichni se těšíme na rozebírání zážitků doma a my z TouaregClubu bychom všem Touaregářům chtěli popřát krásný zbytek léta a těšte se na článek a fotky z výpravy. Každá posádka obdrží z expedice exkluzivní DVD a pouze pro tuto expedici speciálně vydanou fotoknížku… Myšák a Náča…
10.8. 15:00 hod. - Tak se právě nacházíme v šesté, poslední vesnici, kterou jsme chtěli navštívit - v Sumici. Sedíme tu společně u piva s 73-letým dědečkem Veverkou a rozebíráme život v Sumici. Z původních 400 obyvatel je jich tu již pouze 54. Zdravíme do Čech.
10.8. 10:00 hod. - Včerejší odpoledne jsme strávili na prašné cestě vedoucí do Bigaru. Navštívili jsme místní hospůdku a pak jsme se vydali po celkem náročné cestě přes hřebeny do Eibenthalu, kde jsme objevili stylovou hospůdku U Medvěda a měli dokonce i naši slivovici. Teď právě míříme do šesté, poslední české vesnice Sumice, kterou chceme navštívit.
9.8. 10:00 hod. - Včera v poledne jsme navštívili Sv. Helenu, ale oproti Garnicu nás vůbec nenadchla. Poté jsme se přesunuli asi 30 km podél Dunaje a vrátili se zpět do hor. Pozdní odpoledne a večer jsme strávili u krásného potoka a nechyběl samozřejmě ani táborák, kytara a zpěv. Dnes míříme na Bigar. Ahoj.
8.8. 9:00 hod. - Včerejší den jsme strávili přejezdem hřebenu z Rovenska do Garnicu. Tam nás čekalo milé přivítání Čechy, zejména místním pekařem pane Nedvědem a místním hudebníkem panem Maškem. Pan Mašek nám pěkně zahrál na heligonku a doprovodili nás společně k „Petrovým mlýnům“. Cesta byla trochu off-road. Dole jsme se vykoupali a vrátili se zpět do pekárny, kde nám připravili vynikající večeři. Dlouho do noci jsme poseděli, chvíli povídali, chvíli zase hráli na heligonku, tamburínu, kytaru a zpívali. Byl to pohodový večer. Tábořili jsme přímo uprostřed návsi, takže to bylo pro místní velké pozdvižení. Dnes ráno na nás čekali čerstvé koláčky…Hodně silný zážitek. Dnes míříme na Svatou Helenu.
6.8. 19:00 hod. - Právě jsme dojeli na náves v obci Rovensko. Je to fantastický, starousedlíci mluví plynnou češtinou. Je to něco neuvěřitelného. Zítra míříme směr Garnic. Zdravíme všechny doma...
6.8. 12:00 hod. - Včera odpoledne jsme se konečně dostali trošku do terénu a byla i off-roadová vložka. Dnes jsme se přesouvali po prašné cestě dále na jih a zastavila nás až od prudkých dešťů strhnutá část cesty. Tak jsme to vzali po staré lesní cestě na hřeben a pokračujeme dále za dobrodružstvím...
5.8. 9:30 hod. - Po první snídani v Rumunsku jsme nabrali přímý směr do Banatu, kde navštívíme české vesnice. Včera jsme zakempovali v údolí, v jehož středu tekl krásně ledový potok a byl tak příjemným osvěžením. Teplota byla sice pouhých 20°C, ale i tak přišla ledová voda vhod. Nyní je již pořádných 30°C, takže léto, jak má být. Včerejší den zpestřili naši "Doktoři", kterým se do kufru vylil benzin do motorové pily. Situaci jsme zachránili práškovým sorbetem, který jsme sehnali na benzínce. Všichni jsme v cajku...
4.8. 19:00 hod. - Přijeli jsme do základního tábora a pomalu se zabydlujeme. Po večeři si řekneme, co nás čeká na následující dny. Zdravíme a sdělujeme, že všichni jsme v pořádku a naše auta taky.
4.8. 10:00 hod. - Sraz v Brně proběhl přesně podle plánu. Auta jsou polepená, všichni mají spolucestující a natankované Touaregy a vyrážíme v počtu 11 vozů do Banátu...