Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Transylvánie

(7.6. - 15.6.2008)

18.6. 16.30 hod. - S H1 je to nekonečný příběh, po povoleném šroubu bzrdové pakně, přestřižených šroubech na poloose a dnešním utopeném motoru právě pro změnu udělali motor na druhé H1, asi někam natekla voda. Zdar Náča
18.6. 13.15 hod. - Vyndali jsme žhavičky, z turba dostali vodu odsávačkou na krev a motor běží! Sláva! Je čas zatroubit na ústup. Zdar Náča
18.6. 11.30 hod. - Teda s Háčkařema se člověk nenudí. Sjeli jsme k řece, aby jsme opláchli podvozky a kluci utopili jednu H1. Vyndáváme žhavičky a doufáme, že vyházíme vodu a motor půjde. Zdar Náča
17.6. 18.45 hod. - Tak jsme zase zpátky na meteo Tarcu, štěstí nám ani tentokrát nepřálo a museli jsme se po 20 km otočit, dál to prostě nešlo. Štěstí bylo, že H1 je zas pojízdný, jinak byla na hřebenu "pěkná klubovna". Míříme do údolí, vypadá to na změnu počasí. Náča
17.6. 17.00 hod. - Tak jsme v 16 hod. dojeli, na H1 se Ivanovi přetrhaly šrouby poloosy k diferáku. Kde má normální teréňák tisícihran na poloose, má H1 šest šroubů k přírubě :-(. Podařilo se nám střižené šrouby vytočit. Pak se vzal po jednom šroub z ostatních poloos a vyrážíme. Náča
17.6. 14.00 hod. - Tak jsme se vrátili na místo činu, kde jsme před třemi roky na podzim troubili na ústup. Jsme pod ostrým sjezdem z hřebenu a místo vpravo se vydáváme po hřebenu vlevo, snad budeme mít víc štěstí. Zdar Náča
17.6. 11.45 hod. - Tak jsme na meteo stanici na vrcholu Tarcu ve výšce 2190 m. Je polojasno, ale hřebeny nejsou v mracích, tak pokračujeme na východ neprojetou trasou. Všichni z H1ček zdraví domů. Náča
16.6. 21.00 hod. - Sedíme u táboráku a rozebíráme zážitky ze dneška. Kromě super offroadu po hřebenech pohoří Semenicu jeden H1 zul přední kolo, ale sám si ho přes dofuk narazil na patku, stačilo ho jen vyheverovat. Když začal druhý H1 znít jak pojízdné železářství, přešel nás humor. Ale naštěstí to dopadlo dobře. Teď vegetíme, nad námi hvězdné nebe a pohoda. Náča
P.S.: Vzkaz pro MB Jirka děkuje Bedlovi za opravu svého H1.
16.6. 17.30 hod. - Tak jsme po lehké generálce H1, povolil se šroub na vnitřním držáku brzdice a dřel o šrouby, které drží poloosu. Za hoďku hotovo, tak mrskáme. Náča
16.6. 15.00 hod. - Nová trasa vypadala jako tankovka v Boleticích, samá bahenní jáma. Jako má Vácha svou louku, má ode dneška Máma svou díru, trápil tam Toyotu asi 15 min. a když jí vysápal ven, byla z ní jen koule bahna. Míříme na nástupní trasu k Tarcu. Dnes už druhý den bez deště. Náča
16.6. 10.00 hod. - Včera v podvečer jsme při přesunu k Tarcu odbočili do pohoří Semenic, na horské cabani skoukli fotbal a přespali na hřebenu ve výšce 1420 m. Teď jedeme novou trasu po hřebenu v bučině. Cesta je plná bahenních děr - pěknej offroad. Zdar Náča
15.6. 17.00 hod. - Tak jsme s H1 dali hřebenovku až po skalku a musím říct, že kupodivu bez řezání pilou, tam kde my to měli na cm H1 to měly na mm. Nakonec u skály ostrá pravá srázem dolů taky na kurtách. Teď míříme na kemp pod nástupem na Tarcu. Zdar Náča
15.6. 11.00 hod. - Včera jsme zůstali tábořit v údolí, neboť to vypadalo na déšť. Nakonec sprchlo jen v noci. Ráno zataženo, ale bez deště. Jedeme po červené hřebenovce, louky a bukové lesy. Míříme k "bobové dráze", bude to asi akční, je to dost mokré a sjezd lesem má víc jak 45 stupňů. Zdar Náča
14.6. 18.30 hod. - Dopoledne jsme vyrazili od Dunaje s dvěma H1 do hor. Počasí nám přálo, tak jsme dali dvoudenní trasu za den. Teď se koupeme v údolí u mlýnů. Zdar Náča
13.6. 18.00 hod. - Včera jsme dostali ve 23 hod. za stálého deště nahoru jako poslední Santanu, an výjezdu přetrhla přední poloosu, tak to byla jen na navijáku. Ráno už bylo azuro, ale vše důkladně podmáčené. Hned od tábora byl výjezd, taková "Váchova louka". Petr Vácha tam byl a jel druhý. Opět to zboboval dolů, ale už jako zkušený budkař nezazmatkoval. Dopolední trasa byla nádherná, uzounká cesta - necesta, kličkovala bukovými lesy. Vypadalo to jako u Hobitů, nikde ani živáčka. Kolem 14. jsme dojeli až na Tarcu - meteo 2190 m. Pak po hřebínkách na asfalt. Teď míříme na Timisoaru, kam přijede další parta. Zdar Náča
12.6. 20.00 hod. - Dnes dopoledne údolím dojezd na asfalt, koupání a odpoledne jsme to zkusili přes hřeben, ale byl to jen pěkný offroad s otočkou. Pak nezáživný přesun směr Tarcu po asfaltu, který vypadal jako tankodrom plný děr a kamionů. Za dvě hodiny jsme ujeli 40 km. Vzdali jsme to a za deště, který trval už od jedné jsme to vzali cestou necestou. Stále leje jak z konve a na místě, kde budeme tábořit jsme tu zatím 3 auta, ostatní se táhnou na navijácích za náma. Náča
11.6. 8.00 hod. - Tak konečně první večer u táboráku bez deště. Pěkně jsme si u ohně s kytarou a tamburínou zabékali :-). Pak jsme zadělali Medvědům zip na stanu stahovačkou, aby nemohli ven. Prožezali se nožem a v 6 hod. nám stočili stan :-). Tak jsme měli brzký budíček do rána s azurovým nebem. Vyrážíme! Náča
10.6. 15.00 hod. - Tak už jsme skoro na hřebenech a už zase leje. Cesta začíná být akční, úzké úvozy v bukových lesích plné listí. Teď ještě padlý strom, vyndáváme pily. Náča
10.6. 13.30 hod. - Tak zase míříme na hřebeny hor. Včera jsme tábořili na poloostrůvku na břehu řeky Černá. Dopoledne jsme se dojeli podívat do Dunajské Delty na soutěsku Železná vrata. Teď stoupáme po těžební cestě, Medvědům vypadli v prudkém výjezdu z pick-upu bedny se vším, tak dělají "inventuru". Zdar Náča
9.6. 18.00 hod. - Tak jsme to dali! Sice jsme museli 3x na kurtách převazovat, těch posledních 400 m nám trvalo dvě hodiny, sraz byl fakt dost vostrej, ale nakonec jsme se všichni dostali do údolí. Tam hoďka pauza na koupání a jídlo. Teď už jsme na asfaltu a valíme do termálů v Baile Herculane. Zdar Náča
9.6. 13.00 hod. - Tak už jdou vpředu tři pily, ujeli jsme cca 100 m a před sebou máme 400 m náletem a 60 m ve sklonu 48 stupňů, pak cesta do údolí - pohoda :). Náča
9.6. 12.00 hod. - Ráno bylo azuro, tak jsme vyrazili po hřebenovce značené červeně. Doteď paráda, najednou nám zhoustl porost a cesta je plná náletů. Vpředu dvě motorovky, které následuje 12 teréňáků - taková offroadová pohoda. Zdar Náča
8.6. 21.00 hod. - Právě sedíme u ohně a sušíme se. Ještě před hodinou pršelo. Letos si s námi počasí pohrává. Dopoledne jízda po hřebenech, když oschla tráva, byla to paráda. Jen po cestách v bukových lesích to trošku klouzalo. Odpoledne zas hřeben, ale ztratila se nám cesta, snad jí objevíme. Náča.
8.6. 9.30 hod. - Včera kolem sedmé večer začalo mrholit a tak jsme téměř všichni skončili v místní hospodě, kde jsme řádně zapili s místními vítězství !!! Češi už tu žijí 180, ale mluví perfektně perfektně a jsou velice přátelští. Ráno ještě dojel Horolezec Diskoverou a kolem osmé jsme se ve 12 autech vydali za neustálého mrholení na hřebeny. Teď jsme už na hřebenech pokrytých dlouhou trávou, která nás na výjezdech pěkně trápí! Už vylezlo slunko, tak pohoda. Zdar Náča
7.6. 18.30 hod. - Dnes ráno jsme se už probudil v plném počtu 11 teréňáků, 2 auta dorazila o půlnoci a 2 k ránu. Přijel i místní lesník, který nám tvrdil, že cesty dál nevedou, ale že nám ukáže cestu, jen jestli máme pily - asi potřebovali pořezat padlé stromy :-). My jsme vyrazili tou cestou co říkal, že nejde projet. Byl to trošku offroad, taky potok, ale na pohodu. Pak jsme se přesunuli do Banátu. Byla to taková offroadová pohoda po hřebínkách a loučkách. Teď jsme ve vsi Rovensko, kde žijí Češi, je neuvěřitelné jak plynně mluví. Půl je nás v hospodě a fandí u TV a druhá táboří nad vsí. Zdar Náča
6.6. 16.20 hod. - Tak jsme právě překročili hranice Rumunska a míříme v 7 teréňácích do Banátu. Další 4 auta nás dojedou v noci. Už od Budapešti prší, no snad se to umoudří. Zdar Náča