Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Transylvánie

(1.6. - 10.6.2007)

2.6. 11.00 hod. - Právě jsme v počtu 10 vozů překročili rumunské hranice. Je vidět, že jsme stále v EU, neboť přechod trval 5 minut. Počasí nám nepřeje, už od Maďarska prší, tady zatím zataženo. Míříme na offroadovou mekku - TIBLES. Zítra ráno dojedou dva vozy, pak v plném počtu se dvěma H1 vyrážíme na Váchovu louku. To bude masakr! Zdar Náčelník
3.6. 9.00 hod. - Vyrážíme z našeho prvního tábora v horách a směřujeme pod Váchovu louku. V noci pršelo, tak to bude akční. Včera večer se na Santaně přestřihl šroub v oku zadního lisťáku, tak jsme měli první opravu. Naštěstí vezu náhradní silenbloky do tlumičů, tak můžeme pokračovat. Ještě to bude chtít úpravu ve vesnici. Mezi tím nás dojedou Pompijeri a Jaromír, poslední dvě posádky. Pak ztečí Tibles. Zdar Náča
3.6. 14.00 hod. - Tak jsme jí dali !!! Drákula nám přeje, oprava Santany proběhla v pohodě a už je opět ready. A hlavně od desíti dopoledne svítí slunce, tak je pohoda. H1 to sice měly na centimetry, ale pod navigací venku i uvnitř to zvládli. Hlavně kluci se toho nebáli! Pak následovala "Váchova louka", na kterou se osobně vrátil "sám velký aktér", Petr jí dal a tentokrát bez boudy! Teď obědváme na "Vachovka" a pak dál směr Tibles. Zdar Náča
3.6. 17.00 hod. - Tak výjezd bukovým lesem opět nezklamal - už tu blbnem dvě hodiny. Já jsem o kamen zapadaný v koleji listím prorazil z boku přední kolo a odmáčknul na zadku disk, to jsme obratem pořešili. Ale ani MT na 1,6 a všechny špéry nezdolaly podmáčenou hrabanku s listím a tak už se hodinu navijákujem přes kladky - prostě pohodový offroad! Náča
3.6. 21.00 hod. - Tak právě sedáme k táboráků a Bera na Rumunské svíci se připravuje "Námořnické maso". Tak výjezd bukovým lesem nám trval čtyři hodiny. Navijáky jely jak vzteklý. Santana málem hodila boudu, prostě offroad jak má být! Teď rozebereme zážitky a pak kytary - máme tři a jedno banjo! Jo a jinak "Váchovu louku" vyjela první baba Hanka na pick-upu Nissanu. Jo a protože je tu 26 chlapů a jedna baba, tak je tu s námi Chozé. Zdar Náča
4.6. 12.00 hod. - Před hodinou hodil Michal s MB-G boudu (nic se posádce nestalo) v ostré pravé lesní (tam co to Bart postavil na tři) - bylo to jen "pana-orel", takže zůstal na boudě. Dvěma navijákama jsme ho postavili zpět na čtyři, udělali klempířinu a teď vyndáváme vstřiky a ladíme motor, tak snad to bude OK. Zdar Náča
4.6. 14.00 hod. - Tak MB-G se nám podařilo zprovoznit, museli se vyndat vstřiky, aby se vyházel přes startér olej. Tak valíme dál. Náča
4.6. 17.00 hod. - Tak jsme konečně v pohybu, sice na navijákách, protože cesta bukovým lesem je zase morká, ale jedeme včetně MB-G! Dnes zatáboříme pod Tiblesem a zítra ho snad konečně pokoříme. Zdar Náča
4.6. 19.00 hod. - Tak vrcholový team ve složení Náča, Medvědi a Pompiery právě zdolali Tibles !!! Offroadu zdar Náča
4.6. 19.50 hod. - Tak jsme všichni na Tiblesi !!! Náča
5.6. 6.45 hod. - Právě nás ostré ranní slunce vytáhlo ze stanů. Po euforii ze zdolání Tiblese proběhla večer pořádná pařba - hrálo se na tři kytary, banjo, rumba koule a tamburínu! Nad ohněm se kývala vepřová kýta, kterou přivezli "Medvědi" - prostě pohoda. Pod hvězdným nebem jsme vyřvávali songy do jedné. Zdar Náča
P.S.: Dvanáct aut jsem na Tiblesi ještě neměl, musím pochválit Michala s MB-G, který se dopoledne "válel" kolama nahoru a odpoledne šel do všeho zas naplno. Taky kluky s H1, kteří i přes "hovadské rozměry aut" zvládají vše na jedničku a vůbec celou partu, která funguej jako jeden team.
5.6. 14.30 hod. - Dopoledne jsme sjeli z Tiblese do údolí. Tam pauza na koupání a oběd. Já jel s Medvědama do města Beclanu pro olej do MB-G, po doplnění 7 litrů hydrauliky do převodovky a výměny oleje v motoru za syntetiku jsme vyrazili na "Ožralej vršek". Zdar Náča
5.6. 16.30 hod. - Jsme v traverzu na "Ožralej vršek", konečně běží navijáky. Géčko jeden jak po másle, ale pro změnu nejede H1. Kluci tomu v jedné zatáčce víckrát naložili a TTC4, tedy systém trakce, se kousnul a auto nejde odbrzdit. Snad to rozpohybujeme. Náča
5.6. 18.30 hod. - Tak táboříme na "Ožralem vršku", jen jeden H1 je stále nepojízdný v traverzu. Řešíme to, snad to klapne a auto pojede. Náča
5.6. 19.00 hod. - Hurá, tak se to povedlo, Michal s Dušanem ze Slovenska, který je servisman John Deere opravili Hummera odpojením posilovače brzd, na němž se sekl ventil - traktor jako traktor! Náča
6.6. 12.00 hod. - Právě tankujeme ve městě Nasaud. Máme za sebou sjezd z Ožralého vršku - na pohodu! Naštěsí bylo sucho, zato teď je průtrž mračen. Přesouváme se nad Bistritu za Drákulou. H1 jede bez posilovače brzd, ale funguje, jen řidič musí brzdit obouma nohama a lítka bude mít jak "závodní krocan". Náča
6.6. 15.15 hod. - Jsme na vršku, kde stáhl hrad Vlada Tepeše zvaného DRACULA. Přesun probíhal v pohodě, Hummeristi brzdili dvojnožně a Géčko občas ztratilo výkon, protože mu blbne vzduchová váha. Teď nás čeká "bobová dráha" a pak hotel Dracula. Zdar Náča
6.6. 20.15 hod. - Bobová dráha všechny tak rozdráždila, že jsme se vykašlali na hotel. A vyrazili na trasu, kterou mám uloženou v GPS jako "drs dsu". Všichni máme auta jak koule bahna a běžel i naviják. Teď táboříme ve výšce 1269 m a rozděláváme oheň. Zdar Náča
7.6. 19.00 hod. - Ráno jsme si nejprve zasáňkovali po blátě ze svahu tak ve 40 stupních. Pak jsme si užili na těžební cestě, kde TAFT - lesní traktor zanechal hluboké koleje. V poledne jsme hoďku vegetili u horské bystřiny v tůni. Pak jsme se vydali na "Můj kemp", zastavil nás však polom, asi přes 100 stromů padlých přes cestu. Zkusili jsme to přes paseku, ale ani tam to nešlo. Lesník, který za námi přišel nám řekl, že se třema motorovkama co máme je to práce na dva dny. Řekl, že nám ukáže cestu, ale musíme mu slíbit, že nebudeme jezdit lesem a stromy přes cestu nařežeme na čtyřmetrovky. Tak jsme si plácli a já vyrazil s lesákem na místě spolujezdce potoční cestou vzhůru. Byl to pěknej brutál! Pak nás zastavil polom, ale ne tak hustý. Tři hodiny běžely pily a my se prořezávali. Nakonec nás kromě Jaromíra s Patrolem, Medvědy s Navarou a Pompiera s LC 105 vytahal po rozmáčené louce na kurtě Hummer. Jsme na hřebenu a valíme na "Můj kemp". Zdar Náča
7.6. 21.00 hod. - Sedíme u táboráku v nadmořské výšce 1641 m, tedy nad Sněžkou. Rozebíráme zážitky z dnešní trasy, byl to nářez! Jo a Bear vaří na Kanadské svíci hovězí Stroganov, prostě pohoda. Zdar Náča
8.6. 8.30 hod. - Včera večer byla pěkná kosa, tak kluci ze Slovenska vytáhli obří kotlil a spravili na Kanadské svíci výborný svařák. Hned ráno nás čekal brutální sjezd potokem dlouhý asi 5 km, jeli jsme to dvě a půl hodiny. Teď míříme k hotelu Dracula. Zdar Náča
P.S.: Stýská se mi, miluju Tě! Prcek
8.6. 11.00 hod. - Tak poslední den strávíme v okolí hotelu Dracula a večer "povinná" rozlučka v baru De ZI ve věži. Ráno vyráží celá parta domů. Zdar Náča