Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - západní   >   Archiv expedic

Alpy - západní - Archiv expedic

Sardinie

(3.7. - 15.7.2006)

4.7. 10.30 hod. - Dnes ráno jsme se nalodili v počtu osmi teréňáků na loď Mega Express, která nás po 7 hodinách přesune na Sardinii. Právě proplouváme kolem ostrovu ELBA. V Golfo Arancia přistáváme ve 14 hod., pak přesun 50 km do městečka Palau a pak trajektem na náš oblíbený ostrůvek La Magdallena, kde strávíme podvečer koupáním v kouzelné zátoce s azurově modrou vodou. Zdar Náča

4.7. 14 hod. - Právě jsme přistáli na Sardinii a vyrážíme za pohodou! Náčelník

6.7. 18 hod. - Včera jsme celý den vegetili na přírodní pláži na ostrůvku Caprera, o tom, že je zde ještě vše opravdu natura, nás přesvědčil divočák, který se vynořil z křoví nad pláží - přišel na melouna :-D. Odpoledne jsme se ještě přemístili to naší oblíbené zátoky Cala Francesia. Večer jsme společně navštívili místní restauraci a pochutnali si na darech moře. Ráno jsme měli v plánu výlet na loďce po okolních ostrůvcích, ale překazila nám to bouřka a museli jsme se vrátit. Bylo docela akční, přistat jsme museli u mola, na nábřeží to nešlo. Tak snad zítra. Odpoledne jsme trošku zajezdili offroad po místních kozích stezkách a teď lenošíme na pláži. Zdar Náča

7.7. 12.30 hod. - Tak dnes nám počasí vyšlo a my brázdíme na bárce ostrůvky v Bonifaské úžině. Je to paráda, růžové skály ostrůvku se noří do azurově modrého moře, které se o kus dál mění v smaragdově zelené a k tomu bělavý písek na plážích. Už chápeme, proč se tady tomu říká Evropský Karibik. Teď vegetíme na pláži, v jednu pro nás připluje bárka, na které náš čeká oběd v podobě darů moře. Je to 100% relax B-). Náča

8.7. 12.00 hod. - Relaxujeme po včerejší plavbě, slunce a hlavně dva demižony vína nám daly zabrat. Odpoledne dobití pevnosti na vrcholku po kamenité cestě našimi offroady. V podvečer zase na pláž, to je tam nejlépe. Náča

10.7. 8.30 hod. - Včera jsme den trávili v městečku St. Tereza a na přilehlé bílé pláži se smaragdově zeleným mořem. Odpoledne jsme se přesunuli do hor Monte Limbara, kde na opuštěném místě táboříme a přávě se probouzíme do dalšího parného dne, ale tady v horách se to dá vydržet. Vypadá to tu, jak ve starých Maiovkách. Dnes pojezdíme v horách a na večer zas na pobřeží k moři. Zdar Náča

11.7. 8.30 hod. - Včerejší offroad v horách byl super, terén sice nic náročného, zato panorama skal roztodivných tvarů bylo nezapomenutelné. Dostali jsme se až na hřebenovou cestu, která bohužel končila na druhém úbočí v hustém křoví, tak nám nezbylo než se kus cesty vrátit. Neboť odpoledne jsme si dali krátkou pauzu ve stínu borovicového háje a teplota stoupla až na 34°C, vydali jsme se k moři, kde jsme relaxovali 2 hodiny ve vodě. Teď táboříme ve Valedorii přímo na břehu asi 15 m od moře, tak těch dnešních 36°C "přežijeme" v pohodě. Zdar Náča
P.S.: Všichni účastníci i vozy jsou v pořádku.

12.7. 12.00 hod. - Venku je 35°C, tak jsme místo na Neptunovu jeskyni zamířili do nejznámější Sardinské vinotéky Sella Mosca. Teď si užíváme chladu klimatizované vinotéky, cestou dáme koupačku u moře. Kolem čtvrté jeskyni, k ní je to po útesu 658 schodů a teprve nahoru to bude něco. Na půl šestou máúme domluvenou prohlídku sklepu a pak jedeme do Algera. Náča

14.7. 14.00 hod. - Včera jsme se přesunuli ze západního pobřeží na východní do Cala Gonone. Je to jedno z nejkrásnějších míst na Sardinii. Pobřeží lemují v délce 25 km vápencové útesy, pod kterými jsou z moře přístupné jeskyně a malé pláže jak z Karibiku. Máme půjčené motorové čluny, každý si tu najde tu svou plážičku, je to 100% relax. Zdar Náča

17.7. 16.00 hod. - Předevčírem byl volný den, bylo ovšem 37°C a tak všichni užívali stínu borovic v kempu. Včera jsme ovšem měli super výlet do horského masivu Supra Monte, tam tři hodiny offroud, traverzové cesty i hřebenovky. Pak na stylové salaši několikahodinové pohoštění z místních produktů - sýry, proschuto, selátko, grapa, mirto a víno. To poslední jsme nějak neukočírovali a s každou další hodinou ubývalo osob schopných řídit - nakonec to odřídily manželky a v jednom voze 14-letý syn. Byl to zase další super den. Dnes byla v plánu společná plavba na bárce podél útesu s degustací vína a darů moře. Ovšem velké vlny nás donutily to v půlce otočit, skoro všem bylo zle. Vypadalo to, že vrhne i kapitán dřív než převrátí loď, ale ale nakonec jí dovedl šťastně do přístavu. Náča

18.7. 15.00 hod. - Právě čekáme na nalodění v Golfo Arancia, vyplouváme v 15 hodin a přistáváme ve 21.30 hod. Livornu. Pak už jen 1150 km a jsme doma. Všichni jsou v pořádku, bylo to fajn. Zdar Náčelník
P.S.: Zda bude klubovna tento týden 27.7. nebo až 2.8. po návratu z Rumunska na ATV, dám vědět zítra v infu.