Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - severní   >   Archiv expedic

Alpy - severní - Archiv expedic

Island

(21.7. - 14.8.2005)

22.7. 12 hod. - Právě vyrážíme z Wismaru, kde jsme se setkali s Perrym, který se k nám měl připojit jako poslední deváté auto. Bohužel mu stejně jako před třemi roky odešlo turbo na PATROLu. Zařídil jsem turbo v Praze a teď mu ho vezou, snad to stihne na loď. Nám celou cestu pršelo až k Berlínu. Odtud i dnes bez deště, teď dokonce svítí slunce - to budou na Islandu koukat, jaké vezeme počasí!! :-) Do přístavu to máme 500 km. Zdar Náča

23.7. 15 hod. - Tak jsme všichni v pořádku dojeli do přístavu. A stihnul to i Perry, který nechal Patrola v Německu, neboť to nebylo jen turbo. Ale "klasika" - udělal motor. Otočil se do Čech pro svou XC90 - tak vyzkoušíme co se v ní ukrývá :-) Tak teď už jen nalodit a vzhůru na ISLAND! Zdar Náča
P.S.: Na Faerských ostrovech není signál, tak se ozveme až při přistání na Islandu.
23.7. 19.30 hod. - Právě přistála naše loď s tří a půl hodinovým zpožděním - měla vyloďovat v 16 hod. - tak to bude asi na moři "country" :-( Hlavně, že jsme tu v plném počtu 9 aut, to houpání zaženeme rumem do kouta :-) Zdar Náča
P.S.: Podle posledních informací jde signál i na Faerských ostrovech, tak se ozveme po vylodění.

25.7. 7.15 hod. - Právě jsme šťastně přistáli na Faerských ostrovech. Tady budeme do středy, kdy v 18 hod. odplouváme na Island. Zdar Náča

26.7. 8 hod. - Ještě všichni spí, vždyť včera nás vzbudili na lodi už v 5.30 hod. Pak následoval přejezd na ostrov Eystruroy, kde jsme našli útočiště ve Scout Housse, tedy srubu pro skautíky a podobné lidičky na cestách jako jsme my. Odpoledne ještě prohlídka nejstarší vesnice Vikingů a výstup na nejvyšší horu 882 m, odkud byl krásný výhled, než jí zahalil mrak. Večer společné posezení a vyprávění o Trollech a jeden "hororový" příběh, který se tady stal Michalovi při naší první výpravě na Island v roce 1998 - možná z toho měl někdo neklidné spaní :-) Teď je ostrov po přívalovém mraku, ale už přestalo mrholit. Zdar Náča
26.7. 20 hod. - Tak právě dorazila první polovina naší výpravy z dnešní pěší poznávačky dlouhé cca 8 km. Druhá polovna výpravy v čele s Michalem schání v "hlavním městě" roury pro výrobu šnorkelu pro Perryho Volvo XC90. Zítra dopoledne relax a po obědě přesun do přístavu Zdar Náčelník
28.7. 8.30 hod. - Právě jsme přistáli na tajuplném ostrově ležícím v Severním Atlantiku. V Egilstadiru se k nám připojila i část skupiny, která letěla do Keflaviku, jsme kompletní a jedeme v plném počtu 12 vozů. Naše dobrodružství na ISLANDU začíná!
P.S.: Je neskutečné počasí azuro 20°C!

29.7. 18 hod. - Tak jsme právě dorazili k Myvatnu. Včera kráter sopky Askja a přenocování ve výšce 1083 m - pěkně to foukalo a všude lávový popel, "takové malé Maroko", ale s černým pískem. Od rána azuro a offroad přes lávová pole. Všichni jsou OK. Zdar Náča

31.7. 13 hod. - Právě jsme se vrátili z vyjížďky rybářskou bárkou za "přírodním divadlem" - velryby se předváděly kolem lodi a my byli u vytržení. Včera prohlídka Myvathnu, pak bahenní sopky a činná Krafla. Úchvatný byl i vodopád Dettifos. Máme pořád slunečno - prostě paráda. Zdar Náča

1.8. 17 hod. - Právě stojíme u Geysiru, který dal jméno proudům vařící vody stříkajícím ze zemských útrob. Včera večer velký mejdan s táborákem, na který jsem přivezli dřevo až z Čech! Do dnešního dne slunné počasí, v poledne se to zlomilo a teď střídavě prší. Zítra na termální potoky. Náča
P.S.: všichni jsou OK.

3.8. 12 hod. - Tak zase na signálu, jsme nad údolím Laumannalugaru na sopečné hoře nad lávovým polem. Včera jen 8°C a déšť, ale přesto jsme neodolali koupání v termálním potoce, byli jsme tam "naloženi" 4 hodiny. Ráno azuro, teď zase přeháňka - prostě ISLAND! Zdar Náčelník

5.8. 13 hod. - Konečně jsme se dostali na signál. 2 dny jsme projížděli až neskutečně krásnou krajinou - zelené hory, rozlehlá údolí, kaňony řek, na obzoru bílé čepice ledovců. Cesty roztrhané erozí, plné brodů a strmých výjezdů - opravdový OFF ROAD! Za celou dobu jsme nepotkali ani živáčka, večer další táborák a kytara. Teď už jsme najeli na asfalt a míříme do Reykjaviku. Zdar Náča
P.S.: Všichni účastníci i vozy jsou v pořádu. Zvlášní pochvalu zaslouží JERRY, který protáhl XC 90 přes celý Island.

v
8.8. 13.30 hod. - Právě nás zastihla BORA - větrný uragán! Náhlý nárazový vítr shazoval ze silnice obytné přívěsy jak krabičky sirek. Pár metrů od mého vozu vzal vítr obytný přívěs a stáhl za ním i obrovský Artic truck, kterému zůstaly zadní kola ve vzduchu. Z naší skupiny jsou všichni OK, Arnoštovi to utrhlo ze střechy box a na obytné nástavbě to málem vzalo Vladanovi střechu. Naštěstí místňáci pohotově vytáhli z Artic trucku stahovací kurtu a stáhli boudi k podvozku. Jinak předevčírem jsme prošli Reykjavik, někteří až do ranního rozbřesku :-) Včera výlet Artic truckem na ledovec - bylo to super! Zdar Náča

8.8. 16 hod. - Včerejsí větrné počasí jsme nakonec strávili v Modré laguně, kde sice foukal vítr a pršelo, ale v termální vodě nám to tak nevadilo. Proti plánu jsme přespali v Reykjaviku, který má své mikroklima - foukalo to podstatně méně a nepršelo. Z titulních stránek dnešních novin jsme se dozvěděli, že místa, kde nás BORA zastihla byla nejsilnější - vítr o rychlosti 176 km v hodině poničil 40 aut!! Nás to stálo jen Arnoštův utržený střešní box a Vladana málem střechu na obytňáku. Hlavně, že jsme všichni OK... Teď míříme na jižní pobřeží, ještě to fouká a prší, ale už v normě, tak to snad přejde. Náča

8.8. 21 hod. - Počasí se i přes dopolední mlhu, kterou střídal nepřetržitý déšť nakonec umoudřilo. U vodopádu přestalo vždy na chvilku pršet a v podvečer se dokonce ukázalo slunce. A tak jsme si nafotili modrý led největšího pevninského ledovce Vatnajokullu. Teď už sice zase mrholí, ale my jsme pod plachtou a začíná mejdan! Ti co jeli s Dodge už přistáli před hodinou na Ruzyni. Mejdan už se rozjel, kropíme! Náča

9.8. 13 hod. - Právě jsme vyjeli obouživelníkem z ledovcové řeky. Sice prší nebo mrholí, ale je 12°C a bezvětří, tak je vlastně hezky. Dnes budeme pokračovat po jižní okružní silnici a stočíme se až na severovýchod. Zítřejší den, který jsme měli v rezervě, kdyby se něco stalo, využijeme ke koupání v ledovcových jeskyních s termální vodou na úpatí ledovce Vatnjokull. Zdar Náčelník

10.8. 20 hod. - Dnešní poslední den i noc ve vnitrozemí byl za odměnu - v noci obloha plná hvězd a ráno azuro! Dopoledne nám zabralo opravování Géčka, které nešlo nastartovat. Nakonec to byla pojistka, která je umístěna tak šikovně, že musíte rozebrat "půl auta". Pak jsme jeli na ledovcové jeskyně, nic z toho ale nebylo, neboť popisovaný výlet nebyl na 1 hodinu, ale tak na 4 hodiny! A k tomu déšť, který trvá až doteď. Máme to 50 km do Egilstadiru a ráno mrskáme na loď. Zdar Náča

12.8. 9 hod. - Přistáli jsme na Faerech. Moře a tak i všichni v pohodě, tak to snad vydrží. Valíme pětatřicítkou za hodinu k domovu - přistání SO 17 hod. Za "mořské vlky" Náča.
13.8. 17 hod. - Tak jsme právě přistáli v Hanzholmu, sice ještě uvazují loď, ale už jsme za přístavní kosou! Teď vylodit a valíme domů! Zdar Náča
P.S.: Dojezd domů v neděli. Ve čtvrtek Na Baště klubovna se spoustou zážitků a fotek. Účast "povinná"!