Off Road Průvodce   >   Destinace   >   Alpy - severní   >   Archiv expedic

Alpy - severní - Archiv expedic

Transylvánie

(9.5. - 18.5.2003 a 16.5. - 25.5.2003)

23.5. Jak jsem už psal, tak díky špatnému počasí, které k nám dorazilo ze střední Evropy, jsme vyrazili na cestu domů. Po noclehu v maďarské Carde jsme se přesunuli přes Slovensko, kde nám zkomplikovali život tamní odboráři, blokující hranice. Všichni jsme šťastně dorazili domů, někteří opravdu se štěstím - Bořkovi uletělo ve 150 km rychlosti pravé přední kolo, naštěstí to ustál a vše se obešlo bez šrámů na těle i autě, jen duše se trochu chvěla. Tak všem zdar a ve čtvrtek jste srdečně zváni na klubovnu. Náčelník
22.5. 21 hod. - ve 14 hod. průtrž mračen a pak zrychlený přesun do Maďarska. Teď jsme v penzionu Carda a využíváme vymožeností civilizace - zapíjíme výpravu a zítra valíme domů. Zdar Náča
P.S.: Ve čtvrtek od 18 hod. probírání zážitků a velkoplošné promítání na naší klubovně na D11.
22.5. 12.15 hod. - tak to dlouho vypadalo a už prší. Konečně je to na "Zelených" akční - Skokan jel na lanku a lepilo se i Zdeňkovi z Frontery. Tak valíme ! Zdar Náča
22.5. Discoverku smůla neopouští. Nejprve si Horolezec rozsekl hlavu, pak druhý Tom úpal a teď tohle - v Maďarsku se nám vysypal zadní diferenciál. Jsme před Brnem. Celou cestu prší. Zdraví Tomové, Sedláček a Krampl.
21.5. Dnes opět pařák 31°C. Horolezec musel s Tomem z ČB domů, neboť si jeho úpal nedal říct. Rozbahněné cesty se změnily v prachovky. Vracíme se nad Baiut na zelené kopce. Skokan už po včerejší ostré pravě vyměkl a překážky nesportovně objíždí. Jinak všechno v pohodě. Zdar Náča
21.5. 7 hod. - tak včera byl akční den. Staré dobré úvozy nezklamaly a my se mořili při sjezdu ve 30°C vedru. Naštěstí krkolomnou trasu odneslo jen jedno zadní světlo. Pak přišel na řadu výjezd lesem, kde zrovna proběhla těžba. Oblíbená parva nám dala zabrat - první ji vyjel Bořek s G, pěkně všechno zavřel a pak jako správný offroadový srdcař plnej a na horu. Po výjezdu se 5 min. kouřilo z auta i cesty, kde doutnalo bahno. Pak tůňka a další výjezd, kde vrčel i naviják. Parva byla hodně roztrhaná a "Skokan" tu dal pěkně zabrat autu - pro něj jel naviják i přes kladku. Nakonec jsme všichni poseděli u táboráku v "mém kempu" a šli poměrně brzy spát, zmožení horkým letním dnem. Ráno je opět vymetená obloha a já se chystám v 7.30 na táborový budíček. Zdar Náča
20.5. Stará dobrá úvozovka nezklamala. Teď se moříme nahoru lesem. Cesta je pěkně podmáčená a to i přestože je již třetí den 29°C. Až to vyjedem, koupačka v tůni a hurá na "Můj kemp". Náča
20.5. 7.30 hod. - tak právě proběhl budíček a všichni lezou ze stanů na Drákulově kopci. Po prohlídce té "slavné díry" razíme na můj kemp. Zdar Náča
19.5. Tragická zpráva - zkonala nám Parva, srovnali nám úvozy. Náča
19.5. 10.30 hod. - už za chvilku budeme v potoce u "Horolezcova" mostu. Lopuší bez problémů. Letos neuvěřitelně dobré a uklizené cesty, tak uvidíme u mostu.
12.00 hod. - most už nestojí, ale potok je průjezdný. Jsme už na asfaltu a mrskáme na Parvu. Náča
19.5. 9.30 hod. - tradici na ožralém vršku jsme dodrželi - "to zas bylo v alejích...". Jindra spal u Vladana a tak. Zatím počasí drží, vyrážíme do lopuší. Náča
18.5. Právě jsme v devíti teréňákách zdolali podhřeben Tiblesu - "prso", jedeme do lopuší, bude pršet. Nastupujeme na potoční cestu na "Ožralý vršek". Levá zatáčka opět nezklamala. Došlo i na naviják. V 17.45 hod. jsme dosáhli tábořiště na "Ožralém vršku", tak hádejte co jdeme dělat... Náča
18.5. 8.30 hod. - dobré ránko, tak dnes asi poslední slunný den, na obzoru se to mračí. Podařilo se opravit Fronteru a tak vyrážíme na Tibles. Zdar Náča
17.5. 18.30 hod. - počasí vydrželo a my táboříme nad "Váchovou" loukou. Zdeněk s Horolezcem mění diferák a my společně vyrážíme na Tibles. Náča
17.5. Včera odpoledne jsme narazili na cestu tzv. povozovou úzkokolejnou, vedoucí většinou potokem. Kdo zná Parvu, tak asi 15 km z kopce do kopce, ale užší. Sice nevedla kam jsme chtěli, ale narozdíl od předešlých byla průjezdná. Vjeli jsme na ni v 17 a skončili v 01. Ke slovu přišly lopaty, krumpáče, pily i navijáky - prostě "offroadový orgasmus".
Mezi tím dojela druhá parta z Čech až na místo tábořiště - nutno podotknout, že pouze podle GPS a za to si Petr zvaný "Pedro" zaslouží pochvalu. Ráno nás probouzí slunce, tak snad to vydrží. Teď čekáme na Vladana v Baja Mare, který veze diferák na Fronteru. Po opravě mrskáme do kopců. Zdar Náča
15.5. 12 hod. - teď poprvé na signálu. Po bouřce už zůstalo zamračené nebe a střídají se přeháňky, znatelně se ochladilo. Včera super "potoční" offroad do vrchu, ale nakonec cesta končí - od vrcholu Tiblese nás dělí 400 m. Zkoušíme další cesty, ale marně - dáváme se na ústup. Deštivý večer trávíme v salaši. Ráno zkoušíme další cestu, ale Fronteře odešel přední diferák. Otáčíme do údolí a spěcháme na signál GSM - musíme zavolat do Čech, ať přivezou diferák.
Zítra čekáme další partu. Tak snad se podaří opravit Fronteru (diferák přiveze Perry - patří mu náš dík), zlepší se počasí a my vyrazíme. Zdar Náča
14.5. 19.30 hod. - dnes nám počasí celý den přálo. Našli jsme novou cestu na nástup na TIBLES a při zpáteční cestě jsme jeli drsný offroad. Asi 4 km rozporek, ke slovu se dostal naviják i krumpáč s rýčem a samozřejmě naše ruce. Teď se zatáhlo a blíží se bouřka, už jsme ale v údolí, tak je to v pohodě. Náča
14.5. Večer jsme seděli u táboráku až do dvanácti. Ráno slunce, ale opar - uvidíme jak dlouho to vydrží. Po včerejším neúspěšném dni jedeme zkusit štěstí do jiného údolí. Náča
13.5. 18 hod. - třináctého je prostě třináctého... Na našem organizačním Patrolu odešel termostat na vodním okruhu motoru, tak jsem ho vyndali a jelo se dál. To ovšem není vše - cesta je stále horší, nejprve sesuv balvanů z odstřelené skály, pak několik vývratů a nakonec po celodenní jízdě konec - dál jen pěšina. Otáčíme a jedeme hledat tábořiště. Náča
13.5. Není dnes náhodou třináctého ? Když se daří, tak se daří ! Ráno před odjezdem Tom "Horolezec" zjistil, že má povolené ložisko na kole. Když lezl zpod auta, tak si rozsekl na temeni hlavu. Rána 3 cm dlouhá hodně krvácela. Po oholení a zašití vyrážíme na trasu. Tom je O.K., tak snad to už dnes stačí. Náča
13.5. 7.00 hod. - včera vyrazila přípravná skupina v 6.30 hod. z Prahy. Po 978 km jsme už ve 21 hod. tábořili v Rumunských horách. Samozřejmě, že jsme strávili příjemný a po prosluněném dni teplý večer u táboráku, jehož praskání doplňovalo šumění horské bystřiny - prostě pohoda. Ráno nás vítá azurové nebe a my v 9 hod. vyrážíme na stavění nové trasy. Vám co sledujete naše info slibuji, že jak bude GSM signál, zase se ozvem. Zdar Náčelník